_Daniel_ Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Skrevet 21. juli 2006 Det var bremser på den bak som ny og da kan du ikke fjerne dem.Slik er det med alt. Tror du må ned på 20 tallet for å finne biler med bremser bare på en aksling. 6532691[/snapback] Såpass jah.. Men hvis man lar trommlene sitte på bak, mens du har skiver forran. Og de bak blir slitt, er det lovlig og kjøre sånn da?? Du har jo bremser bak, men som ikke er 100 % lissom..=p
eab Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Vitsen med å ikke ha bremser bak da? Dere får heller ordne med en linelock, slik at dere kan bruke bare forbremsene ved evt burnouts.
_Daniel_ Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Skrevet 21. juli 2006 Vitsen med å ikke ha bremser bak da? Dere får heller ordne med en linelock, slik at dere kan bruke bare forbremsene ved evt burnouts. 6532750[/snapback] Linelock jah.. Det er en som kobler ut bakbremsen..? Det som egentlig var vitsen med og ikke ha bremser bak.. Vi sliter det jo bare opp ved burnouts.. Hvordan fungerer linelock, og hva ligger pris på? Vet du det?
Leo_ Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Tull, har dere såpass gamp at det går an å holde den på bremsene nå, blir det ikke noe verre med skivebremser foran. Få på skikkelige bremser foran og behold de originale bak. Bare husk at burnouts griller greit på bremsene bak, dra piruetter istede...
_Daniel_ Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Skrevet 21. juli 2006 Tull, har dere såpass gamp at det går an å holde den på bremsene nå, blir det ikke noe verre med skivebremser foran. Få på skikkelige bremser foran og behold de originale bak. Bare husk at burnouts griller greit på bremsene bak, dra piruetter istede... 6533641[/snapback] Vansklig og stå stille på flatmark, på tørrasfalt og prøve og spinne... Men det med piruetter, har prøvd det.. men bilen krenger så fælt når man prøver og starte og spinne da, så motoren kveler seg på en eller annen måte.. Kanskje noe med at bensinen ikke kommer frem... Vet ikke..
_Daniel_ Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Skrevet 21. juli 2006 Lite bensin eller feil flotørnivå vil jeg tro. 6534359[/snapback] Okey, lite bensin.. Hva kan gjøres for at den ikke skal kvele seg? hvis den får for lite bensin, så må man jo skru opp turtallet på bilen og da vil den jo bråke enda mer når det bråker bra nok fra før.. Hehe.. Men det flotørnivå.. Hva er det?? Noe i forgassern?
Leo_ Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Flotørnivået er bensinnivået i forgasseren(e). Er flotørnivået for lavt, vil g-krefter sideveis kanskje kunne få bensinen til å skvalpe bort fra dysene. Er flotørnivået for høyt vil det kanskje kunne gi motsatt effekt og drukne motoren. Litt lite bensin vil kunne få bensinen i tanken til å skvalpe bort fra uttaket, man får luft i systemet, og motoren mister kraft og stanser kanskje. Jeg hadde en Sierra is med turbo, det nytta ikke å kjøre på bane med under kvart tank, da fuska den i svingene.
_Daniel_ Skrevet 22. juli 2006 Forfatter Skrevet 22. juli 2006 Flotørnivået er bensinnivået i forgasseren(e). Er flotørnivået for lavt, vil g-krefter sideveis kanskje kunne få bensinen til å skvalpe bort fra dysene. Er flotørnivået for høyt vil det kanskje kunne gi motsatt effekt og drukne motoren. Litt lite bensin vil kunne få bensinen i tanken til å skvalpe bort fra uttaket, man får luft i systemet, og motoren mister kraft og stanser kanskje. Jeg hadde en Sierra is med turbo, det nytta ikke å kjøre på bane med under kvart tank, da fuska den i svingene. 6535571[/snapback] Hehe okey.. Men hvis man skrur opp så det kommer mer bensin til forgassern.. vil den ikke bruke en del mer til kjøring osv da? den bruker 1,6 på veldig snill kjøring og opptil 2.2 til 2.7 på råkjøring..
Leo_ Skrevet 22. juli 2006 Skrevet 22. juli 2006 Ikke hvis den er feil nå. Går motoren for magert vil den bruke mer enn nødvendig, som ved for fet blanding, bortsett fra at mager blanding kan koste deg stempler og pakninger.
_Daniel_ Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Skrevet 23. juli 2006 Ikke hvis den er feil nå. Går motoren for magert vil den bruke mer enn nødvendig, som ved for fet blanding, bortsett fra at mager blanding kan koste deg stempler og pakninger. 6539655[/snapback] Okey.. Men tror vi bare skal la den være der den er nå.. Heller kjøpe linelock og gjøre ting på den måten istede for og snurre rundt og rundt.. =) Bilen går greit på tomgang.. men hvis du ruser den ( gir over halvgass opp til 3000 rpm) og så slipper gassen helt.. så går den litt tungt, men kveler seg ikke.. men den kommer seg noen sek etter igjen.. men dette er vel vanlig på såpass gamle biler?
Leo_ Skrevet 23. juli 2006 Skrevet 23. juli 2006 Burde ikke være sånn og kan helt sikkert gjøres noe med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå