Gå til innhold

Gamespot: Prey PC VS X360


Straffa

Anbefalte innlegg

NFS: MW har bedre grafikk på 360 enn på PC, det samme gjelder FIFA 2006.

6525934[/snapback]

 

Ikke helt enig i NFS:MW som jeg har spilt på PC og X360. Synes PC har minst like bra grafikk og kanskje bedre med mere FPS

6526433[/snapback]

 

360 utgaven klarer ikke like høy oppløsning, men har til gjengjeld høyere oppløsning på teksturene. FPS er ikke annet enn en gimmick, og i motsetning til PC-spillene er ikke konsoll-spillene fulle av FPS-drops, så man klarer seg med 30 FPS.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
motsetning til PC-spillene er ikke konsoll-spillene fulle av FPS-drops, så man klarer seg med 30 FPS.

6526567[/snapback]

 

Nå lo jeg bra

6526618[/snapback]

 

Det skal ikke mer til enn at det kommer mange objekter opp på skjermen før det begynner å lagge, selv om PC-en oppfyller anbefalte krav.

 

En konsoll lagger nesten aldri. Når den først gjør det, er det pga. dårlig optimalisering.

 

Edit: Glemte å nevne at PC-spillene er fulle av bugs ...

Endret av superseven
Lenke til kommentar
En konsoll lagger nesten aldri. Når den først gjør det er det pga. dårlig optimalisering.

6526655[/snapback]

 

La meg starte med å si at jeg liker X360 og koser meg med den.

Men er det noe som den sliter med er det FPS drops. Det finnes omtrent nesten ingen titler som går flytende. Siste utgivelser som LOTR BFME har store problemer og i følge reviews skal spille stoppe opptil flere sekunder.

 

Angående NFS:MW går spillet ikke flytende på X360.

 

Har du en X360?

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Men uansett så vil ein 360 og PS3 vere uslåelig i lang lang tid, pris kontra ytelse :)

6522961[/snapback]

Nettopp, PS2 klarte den grafikken på GT4 med hardware fra 2001, samme med Xbox(1) og en PC. Spillet er jo ikke helt ferdig så ikke klag ennå.

6526762[/snapback]

 

Faktisk stammer HW-en fra 2000, og det gjør PS2 enda mer imponerende. :)

Lenke til kommentar
Faktisk stammer HW-en fra 2000, og det gjør PS2 enda mer imponerende. :)

6526803[/snapback]

 

Akkurat det som gjør at X360 har mye og gå på her

Når spill produsentene begynner å kjenne mere til X360 og hva den kan gjøres med så får vi bedre spill grafikkmessig. GoW er vel en av de titlene jeg venter på i spenning som skal ha grafikk helt der oppe :)

Endret av avanore
Lenke til kommentar
En konsoll lagger nesten aldri. Når den først gjør det, er det pga. dårlig optimalisering.

6526655[/snapback]

Dårlig optimalisering er jo fullstendig plattform-uavhengig. PC spill lagger også bare pga. dårlig optimalisering. :shrug:

Men uansett 30fps er jo også horribelt, uansett plattform, dersom man snakker om 3d-grafikk baserte spill.

Lenke til kommentar
En konsoll lagger nesten aldri. Når den først gjør det, er det pga. dårlig optimalisering.

6526655[/snapback]

Dårlig optimalisering er jo fullstendig plattform-uavhengig. PC spill lagger også bare pga. dårlig optimalisering. :shrug:

Men uansett 30fps er jo også horribelt, uansett plattform, dersom man snakker om 3d-grafikk baserte spill.

6526948[/snapback]

 

Hvorfor bruker film 30 FPS?

 

Alle PC-spill er dårlig optimalisert sammenlignet med konsoll-spill, men for all del – det er forskjell i optimalisering på PC også.

Endret av superseven
Lenke til kommentar
En konsoll lagger nesten aldri. Når den først gjør det, er det pga. dårlig optimalisering.

6526655[/snapback]

Dårlig optimalisering er jo fullstendig plattform-uavhengig. PC spill lagger også bare pga. dårlig optimalisering. :shrug:

Men uansett 30fps er jo også horribelt, uansett plattform, dersom man snakker om 3d-grafikk baserte spill.

6526948[/snapback]

 

Hvorfor bruker film 30 FPS?

 

Alle PC-spill er dårlig optimalisert sammenlignet med konsoll-spill, men for all del – det er forskjell i optimalisering på PC også.

6527007[/snapback]

 

 

Det kommer jo av at det ikke er like lett og optimalisere spill til pc. Da det er så mange fullt forskjellig hardware oppsett.

Og å si at alle PC spill er dårlig optimalisert i forhold til konsoll blir jo litt fjernt :ermm:

Sett ganske mange spill som er dårlig optimalisert til konsoll også.

Derfor ser du jo også at spill som er lagd til en spesifikk konsoll og ikke portet over til alle andre formater vaneligvis har bedre grafikk og bedre flyt.

Da de kun har jobbet mot denne spesifikke hardwaren.

 

Og det kan jo også virke som om Doom 3 motoren ikke er noe særlig og porte over til Xbox 360. Quake 4 sliter jo også veldig på Xbox 360.

 

Så tror ikke Prey er det beste spillet og sammeligne ytelse mellom PC og Xbox 360 :)

Lenke til kommentar

Prey ser helt klart bedre ut på pc'en min en på 360'n

men for en soffa gris som meg liker jeg å spille på konsoll.

for meg er det likegyldig med fps på pc eller konsoll (med unntak av online delen) mus og tastatur klarer jeg meg fint uten.

 

Det er vel ikke stor vits i å argumentere om hva som ser best ut. se bare på bildene ;)

 

Har du 5.1 anlegg og hdtv og liker fps på konsoll så kan man nok leve med den grafikkmessige forskjellen.

 

men det som blir spennende å se er hvor bra de framover klarer og bruke konsollenes krefter *les ps3 og 360* wii har langt lavere spesifikationer og vil ligge etter fra dag 1 (kan alikevel bli gøy med den "spesiele kontrollen)

Jeg har mine tvil om at min pc som den er nå vil klare den grafikken som 360/ps3 vil ha om noen år.

 

men som sagt doom 3 motoren fungerer ikke så bra på 360'n

la oss vente på GoW eller Halo 3 som ikker er port og se litt bedre hva den kan utrette

 

Kjøp prey på den platformen som passer deg best :)

Lenke til kommentar

Minne forskjell tror jeg ikke har noe med saken å gjøre. Det er ikke bedre teksturer på PC som jeg ser på screenshottene men det er en helt annen type shader. Du ser at materialet nesten glinser på PC mens på Xbox360 er det litt tamt. Så tror faktisk Prey tar ibruk teknologi som Xbox360 rett og slett ikke støtter.

Lenke til kommentar
Minne forskjell tror jeg ikke har noe med saken å gjøre. Det er ikke bedre teksturer på PC som jeg ser på screenshottene men det er en helt annen type shader. Du ser at materialet nesten glinser på PC mens på Xbox360 er det litt tamt. Så tror faktisk Prey tar ibruk teknologi som Xbox360 rett og slett ikke støtter.

6528053[/snapback]

 

Grafikkortet til 360'en støtter alt som dagens skjermkort støtter pluss litt til, så det er nok feil.

Lenke til kommentar
Det spørsmålet har jeg også stilt meg manger ganger.

Ram i dag koster da ikke så mye og produsere og hadde boksen hatt 1024 eller i det minste 512 til GPU og 256 til system så hadde vi snakket om helt andre boller her.

 

Hva tenkte MS på når de lagde en maskin med 3x3.2 GHZ og en av de beste skjermkort som var på markedet da den kom?

Det hjelper lite om systemet ikke har ram nok.

 

Ikke nok med det. PS3 kommer jo snart og den har jo ikke noe mere ram i seg.

 

Men så er dette konsoller og ikke media PC men alikevel :)

6525190[/snapback]

Det er ganske dyr minne disse konsollene bruker (1400Mhz G-DDR3 og 3200MHz XDR) så dette er ikke en så liten utgift post.

 

Xbox360 har også eDRAM så det blir 512+10MB og framebufferet vil nok sjelden gå over 32MB (som er med 1080i 4xAA og FP10 HDR), mens for PC kan dette ta opp over halvparten av kortets 512MB vram. Samt med en konsoll fixed-hardware vil man få utnyttet ressursene mer effektivt og det gjelder også minne. Mer ville selfølgelig vært bedre og 512MB vil være en begrensing, men det er heller ikke så ille.

 

En kort kommentar fra en spill utvikler til tanke på hvor kritisk optimalisering er:

Don’t think its a PC - Running well on PC, tells you exactly nothing about the performance and footprint on a console.

- Dean Calver

Lenke til kommentar
Grafikkortet til 360'en støtter alt som dagens skjermkort støtter pluss litt til, så det er nok feil.

6528061[/snapback]

Pluss litt til? Hva da for eksempel?

6528561[/snapback]

 

Sammenligning mellom Shader Model 2.0, 3.0 og Xenox (360 grafikkchipen):

http://www.beyond3d.com/articles/xenos/index.php?p=09

6528636[/snapback]

 

 

Jepp. er ikke dette nesten samme chippen som ATI lanserer i høst en gang?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...