Pepper&Salt Skrevet 15. juli 2006 Skrevet 15. juli 2006 (endret) Har planer om en stk 15 " polk momo + 2 stk polk momo 12 eller 10 " `ere.. fronsett osv sakl jeg ikke sette inn enda, men blir vell polk det også, men det er forsterkere det gjelder .. er ikke sikker på hvilken jeg skal velge, hvor mye W "for mye " osv.. Denne skal vell holde til 15" `rn, ellers vet jeg ikke.. noen som kan hjelpe meg med ett oppsett? skal sitte i en Carisma Polk 15 " 12" polk eller Polk 10 " 10 eller 12 " til "kjapp" bass, 15 " til "dyp"bass.. anyone=? Endret 15. juli 2006 av Pepper&Salt
Forumforumforum Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Har planer om en stk 15 " polk momo + 2 stk polk momo 12 eller 10 " `ere 10 eller 12 " til "kjapp" bass, 15 " til "dyp"bass.. Dette er vel ikke akkurat så lurt.. Da bass-elementene vil spille i samme frekvensområdet, og slå "om kapp" eller "mot hverandre" fronsett osv sakl jeg ikke sette inn enda, men blir vell polk det også, men det er forsterkere det gjelder .. er ikke sikker på hvilken jeg skal velge, hvor mye W "for mye " osv.. Tror jeg ville ha sett på frontsett før jeg kjøpte sub&monoblokk til 10000,- Hva har du av komponenter i stereoen din fra før ?
Jalla Skrevet 16. juli 2006 Skrevet 16. juli 2006 Aldeles enig. Et godt komponentsett foran med forsterker til ca 10k vil garantert sparke liv i kjerra så det holder. Har du tenkt på batteri, kabling og dynamo?
Pepper&Salt Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Skrevet 16. juli 2006 har denne nå http://www.alpine-europe.com/content/engli...MA-RECEIVER.htm men har mest lyst til å begynne med subber osv.. siden det er det blir mest jobb med rundt "bygging" av kasser osv.. om jeg ikke burde velge i 15 og 2 stk 10, hva er det jeg burde gå for da? drar den forsterkeren jeg la ved link til 15"`ren ?
Trainman Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 To 10" eller to 12" vil jèg anbefale. Det går dypt nok i massevis om kassen er tilpasset elementene. Skal du begynne å dele opp bassen med flere større og mindre elementer og forsterkere, er muligheten for fasefeil og dårlig bass stor.
Forumforumforum Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 men har mest lyst til å begynne med subber osv.. siden det er det blir mest jobb med rundt "bygging" av kasser osv. 6503068[/snapback] Det kan FORT bli x antall timer om du begynner å modifisere dash, midkonsoll osv. sub osv. er jo det som er "prikken over i'en" når man bygger skikkelig.
Defus Skrevet 17. juli 2006 Skrevet 17. juli 2006 Om du vil ha 15 tommer, hvorfor ikke ha to 15 tommere. Da slipper du å tenke på å ha en tolver og en tier i tillegg
Pepper&Salt Skrevet 20. juli 2006 Forfatter Skrevet 20. juli 2006 (endret) Om du vil ha 15 tommer, hvorfor ikke ha to 15 tommere. Da slipper du å tenke på å ha en tolver og en tier i tillegg 6510138[/snapback] for 1 stk rekker ikke "kjapp" bass, så tviler på 2 stk gjør det.. vet ikke helt hvorfor, men det er bare noe inne i meg som vil at jeg skal bygge subber osv først.. brenner liksom ikke for alt det andre akk nåå... men skal ha frontsett ogsåå.. Kunne ha kjøpt med det i samme slengen evt.. siden lønninga kommer til å bli greie denne månden: p evt. er det noen som har ett bra oppsett til meg? 2 stk 12" POLK momo subber, med forsterker og frontsett (4") 2 av kompisene mine har et polk frontsett som det kommer utrolig fin lyd ut av.. og siden jeg skal ha polk subbere, kanskje polk frontsertt ogsåå? = ) trenger vell minst 1600W på 2 stk 12 " momo ? råd og tips motas med takk : ) skal ikke kjøpe kabler osv på nettet, har fått ett bra tilbud av en jeg kjenner..: ) Endret 20. juli 2006 av Pepper&Salt
thamule Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 for 1 stk rekker ikke "kjapp" bass, så tviler på 2 stk gjør det.. En 15" bass kan da spille kjapp bass. vet ikke helt hvorfor, men det er bare noe inne i meg som vil at jeg skal bygge subber osv først.. brenner liksom ikke for alt det andre akk nåå... men skal ha frontsett ogsåå.. Viss du vil begynne med sub så begynn med sub, det er kanskje å begynne i feil ende i følge noken, men viss det er det du vil, så gjer du det. Tross alt dine penger. trenger vell minst 1600W på 2 stk 12 " momo ? 1600w forteller i grunn ingenting, så lenge du ikkje veit korleis effekten er målt. Tenker på forvrenigng, peak/kontinuerlig osv... Det viktigste er å finne en strømsterk forsterker.
b0berg Skrevet 20. juli 2006 Skrevet 20. juli 2006 Det at 15" ikke kan spille rask bass er vel en myte?
Defus Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 Tja. Jeg har hatt to 15 tommere i min bil. Kassen var bygd og tunet etter specs fra produsenten. Det jeg la merke til og kompisene mine også, var at 15 tommere er ikke så treig som folk vil at det skal være. Jeg hører en del på Metal med raske slag på basstrommen. Med tidsforsyvningen på spilleren var det ikke ille å høre på. Det kan jo selvfølgelig ikke måle seg med ti tommere, men 15 tommerene hang med så godt de kunne. Selvfølgelig hadde 15 tommerene en lei tendens til å overdøve de raske slagene når det kom noe virkelig djupe toner, men det irriterte meg aldri. Skal du få bass som høres rundt deg kan du gjøre følgende. Kjøp deg 3 billige og lettdrevne 10 toms subber, sett en kraftig forsterker på det, eller du kan kjøpe to 15 tommere, eller som en kompis av meg tenker på. 3 tolv tommere. Du bygger lukkete kasser, og passer på at forsterkeren er mann nok til oppgaven og det blir høyt. Liker du at det skal låte pent, skaffer du deg en tolv tommer eller 2 ti tommere, skaffer deg en forsterker som er mann til oppgaven og stiller så høyt at du trives når du hører musikk. *Veldig generelle råd*
Pepper&Salt Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Skrevet 21. juli 2006 (endret) Takk, Okey, men la oss si jeg sitter her med 2 stk Polk Momo 12 " subbere da, og trenger forsterker.. er det da evt nok med 2 stk Polk/MOMO C-. Artnr. C.500.1 @ Bilradiospesialisten.no ? har ikke så stor peiling på dette her Endret 21. juli 2006 av Pepper&Salt
epifant Skrevet 21. juli 2006 Skrevet 21. juli 2006 "kjapp" bass har ABSOLUTT INGENTING med størrelsen på elementet å gjøre. Den som påstår noe annet, avslører bare at han ikke har peiling på hva han snakker om. Det blir som å si at røde biler går fortere enn grønne biler. Bassens karakteristikk avgjøres av systemets (element og kasse) Q-verdi, frekvensgang og kupèens påvirkning. @Pepper&Salt: to C-500.1 skal holde i massevis PS: selv ville jeg nok lagt tilsvarende sum i ÈTT basselement med tilhørende forsterker. Nå vil bare bassdelen i anlegget ditt koste nesten 16.000, og det vil jeg påstå er nok til å kjøpe et helt anlegg for. Med fokus på kvalitet foran kvantitet riktignok. Dessuten kan det jo være du har fått dille for Polk/Momo, og jeg vet hvordan det er å få dille
ThOms-N Skrevet 25. juli 2006 Skrevet 25. juli 2006 Ville tatt en kikk på pakninger o.l. i tillegg jeg.. Gamle "mårkne" pakninger + masse bass = masse fukt i bagasjerom. Blåste i filler mine pakninger selv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå