Gå til innhold

Hodetelefoner til gaming


Anbefalte innlegg

Mitt nåværende Zalman surround headset har nylig blitt ødelagt for andre gang, og jeg skal snart gå til innkjøpt av noen nye. Hodetelefonene vil i hovedsak bli brukt til gaming, samt å høre på/jobbe med musikk på PC'en. Jeg tenkte jeg skulle bruke 500kr+ på dette.

 

Jeg er ikke så superopptatt av å ha harrybass, men liker høy oppløsning i lydbildet, og god diskant etc. Det bør selvfølgelig være bra bassgjengivelse, men det er ikke det viktigste.

 

Har så langt sett på disse:

 

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=34803

 

Trenger anbefalinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm. Har forsåvidt et par Kosshodetelefoner fra før av, men det er UR40. Porta/Sportapro-serien kan jeg ikke fordra, synes headsettene er vonde å ha på hodet, samt at lyden ikke er helt topp og det er masse lydlekasje. Ellers er jeg åpen for Koss som et alternativ. Men fokuserer helst på lukkede "klokker".

Lenke til kommentar

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5579

 

Det bruker jeg, noe av de mest behaglige høretelefonene jeg har brukt, og prisen er helt ok også. Gir klar fin lyd, ikke noe overnaturlig kraftig bass som du ofte får fra f.eks portapro.

 

Det finnes masse headset som er billigere, men kjøper du de der, kan jeg nesten garantere at du blri fornøyd. Lengste jeg har brukt de i strekk er vel 25 timer ca, og uten å føle at de er tunge eller klamme eller noe annet ubehag.

 

Vel verdt pengene.

Lenke til kommentar
http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5579

 

Det bruker jeg, noe av de mest behaglige høretelefonene jeg har brukt, og prisen er helt ok også. Gir klar fin lyd, ikke noe overnaturlig kraftig bass som du ofte får fra f.eks portapro.

 

Det finnes masse headset som er billigere, men kjøper du de der, kan jeg nesten garantere at du blri fornøyd. Lengste jeg har brukt de i strekk er vel 25 timer ca, og uten å føle at de er tunge eller klamme eller noe annet ubehag.

 

Vel verdt pengene.

6477778[/snapback]

 

Hmm, interessant. Vurderte disse også, faktisk. Likte ikke helt utseendet, men det burde jo ikke ha noe å si. Absolutt aktuelt.

Lenke til kommentar
Icemat Siberia

 

Sinnsykt bra headset. Følger med ikrofon også som det går ann å ta av. utrolig bra lyd og lekkert design

 

Hvite høretelefoner..Det var det styggeste jeg har sett...

 

Jeg har Koss Pro 4aat titanium som jeg mener er perfekt til både spilling og musikk

 

Er jo ikke mic på de engang..Ikke mye bra til spilling da..Mic er et MUST hvis du spiller..

Endret av Scortech
Lenke til kommentar

Har Sennheiser HD555, modellen over 515, og er kjempefornøyd!

Vil gå så langt og si at det er et av de beste kjøpene jeg har gjort av elektronikk!

Behagelige, lang ledning og godt lydbilde med et "mørkt slør" over seg :)

 

Eneste minus er at man må bruke den medfølgende adapteren for å få minijack.

Lenke til kommentar
Har Sennheiser HD555, modellen over 515, og er kjempefornøyd!

Vil gå så langt og si at det er et av de beste kjøpene jeg har gjort av elektronikk!

Behagelige, lang ledning og godt lydbilde med et "mørkt slør" over seg :)

 

Eneste minus er at man må bruke den medfølgende adapteren for å få minijack.

6478695[/snapback]

 

 

Ja, det glemte jeg å si, HD515, 555 og 595 i allefall, har jack orginalt, med medfølgene overgang til minijack.

 

Fortsatt et genialt godt kjøp, uansett hvem du velger av de.

Lenke til kommentar
litt offtopic men er sånna headset behagelig å ha på med briller? Eller burde man ta på seg linsene...

6480576[/snapback]

 

Jeg bruker alltid briller, og har ikke noe problem med de og mine hd515, føler ikke at det blir noe press eller noe over tid heller.

 

Såklart kan det være at du merker det mer om du har sånne fanzy brille innfatninger som går veldig ut fra ørene og fremover, men du kan jo alltids ta deg en tur på elkjøp eller hifi eller en annen butikk som har inne hva du vurderer å kjøpe, og prøve de raskt.

Lenke til kommentar

Linkage?  :)

 

Bor forresten i Oslo, så kan fort kjøpe dem på en butikk her og.

6479830[/snapback]

 

AKG kan du finne på AKG.com.

Sennheiser finner du på Sennheiser.com

 

Jeg har hatt mine AKG K-80 i snart 10 år, og de er fortsatt noe av det beste jeg hører. Har lyst på noen nye, men sliter med å finne noen som har et så ok lydbilde uten å måtte betale skjorta og buksa. KOSS er jeg personlig ikke særlig begeistret for. Har prøvd en del Sennheiser også, pluss andre AKG-sett og for min del er det uten tvil de to merkene som har noe for seg når en skal ha noe under 1000 kroner. :)

 

Prøvde å finne nettbutikker i Norge som selger dem og fant et par stykker.

Kick Music

Hi-Fi klubben har en del Sennheiser

I tillegg kan du ta et søk på Prisguide.no da vil du finne drøssevis med gode tilbud på begge merkene, og alt annet du skulle kunne ønske :)

 

Vil du kjøpe i vanlig butikk anbefaler jeg å sjekke ut en butikk som selge musikkinstrumenter eller lignende. De har ofte bedre utvalg i gode headset enn cd-sjapper eller el-butikker. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...