Gå til innhold

Zidane, fortsatt en stjerne


Sonic^^

Anbefalte innlegg

Sikkert sett det et dusin ganger, men men her er hendelsen:

 

 

Ellers spekulerer man i at Materazzi sa følgende:

 

 

- Vi vet alle at du er sønn av en terroristhore. Dra til helvete.

 

- Jeg ønsker deg og din familie en grusom død. Dra til helvete

 

- Jeg håper Jean led, skal Materazzi ha sagt ifølge spekulasjonen.(Jean er Zidane sin avdøde trener)

 

Dette er vistnok hva leppeleserne mener. Les mer her;

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=122650

 

 

Det er en grunn til at jeg har mistet mye av interessen med fotball. Er for mange idioter på banen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syntes det Zidane gjorde var helt greit jeg, (dette kommer fra en pasifist :hmm: ) fordi det er lidenskap det hele handler om. Dumt gjordt yadiyadi, vil jeg se en gentlemanns idrett ser jeg golf eller badminton, drittsekker er IMO noe av det som gjør spillet så spennende og engasjerende.

 

Sammenligningen med Pele og Maradona, tjaaa, vent 10-15år med den diskusjonen tror jeg :hm:

Lenke til kommentar
Jeg syntes det Zidane gjorde var helt greit jeg, (dette kommer fra en pasifist  :hmm: ) fordi det er lidenskap det hele handler om.

6472037[/snapback]

Lidenskap er en ting, men når man lar hat, mobbing og pøbelaktiviteter ta overhånd så drukner det hele i en suppe av oppgulp. Jeg vil se gleden av å spille, jeg vil se fair play og jeg vil se fotball. Det er ille nok når folk fysisk går på spilleren fremfor ballen, nå er det til og med slik at man går på spilleren med regelrett mobbing og drittslenging av en annen dimensjon.

 

Selv en tråd på forumet fullt av spam er mer interessant å lese enn å se en fotballkamp i VM hvor idioter raljerer.

 

Fotballen dør om man snart ikke finner tilbake til spillerne som snakker med ballen og intet annet.

 

Det er fullt mulig å ha intensitet og glede uten å bli til regelrette rasshøl av den grunn. :)

 

Men kan godt være min døende pasjon for fotball er et resultat av et norsk landslag som er rævva ;)

Lenke til kommentar

Er ikke enig med Dotten, jeg elsker alt med spillet. At det noen ganger går over streken vitner om vinnervilje og pasjon. Har ingenting tilovers for filming og slikt, men reale dueller som noen ganger ender i slåsskamp gjør meg ingenting. Man skal blø for laget.

Lenke til kommentar
Er ikke enig med Dotten, jeg elsker alt med spillet. At det noen ganger går over streken vitner om vinnervilje og pasjon. Har ingenting tilovers for filming og slikt, men reale dueller som noen ganger ender i slåsskamp gjør meg ingenting. Man skal blø for laget.

6473131[/snapback]

 

Man skal blø med laget ja. Men man skal ikkje skjære såret så langt slik at lagkameratane får ein del av blodet, sånn som Zidane gjorde. Men all ære til Zidane, han er ein av tidens midtbanespelarar og han er fortsatt ei stjerne i fotballen!

Endret av brd
Lenke til kommentar
Er ikke enig med Dotten, jeg elsker alt med spillet. At det noen ganger går over streken vitner om vinnervilje og pasjon. Har ingenting tilovers for filming og slikt, men reale dueller som noen ganger ender i slåsskamp gjør meg ingenting. Man skal blø for laget.

6473131[/snapback]

 

Å kalle noens mor for en terrorhore, spytte på motspiller eller publikum, skalle ned en motspiller eller spenne ned publikum har intet med hverken vinnervilje, pasjon eller lidenskap. Man har ord for slik; Idioti, bøllete og neandertalsk er noen som først popper opp i skallen.

 

Slikt tilfører fotball intet annet enn søppel. Om du kan elske slik, vel så har vi forskjellig syn på hva som er god fotball. :)

 

En god fotballspiller snakker med ballen, intet annet.

Lenke til kommentar
Er ikke enig med Dotten, jeg elsker alt med spillet. At det noen ganger går over streken vitner om vinnervilje og pasjon. Har ingenting tilovers for filming og slikt, men reale dueller som noen ganger ender i slåsskamp gjør meg ingenting. Man skal blø for laget.

6473131[/snapback]

 

Å kalle noens mor for en terrorhore, spytte på motspiller eller publikum, skalle ned en motspiller eller spenne ned publikum har intet med hverken vinnervilje, pasjon eller lidenskap. Man har ord for slik; Idioti, bøllete og neandertalsk er noen som først popper opp i skallen.

 

Slikt tilfører fotball intet annet enn søppel. Om du kan elske slik, vel så har vi forskjellig syn på hva som er god fotball. :)

 

En god fotballspiller snakker med ballen, intet annet.

6473190[/snapback]

Spytting og trusler mot familien til personer har jeg ikke mye tilovers for, men at to personer havner i håndgemeng i kampens hete er jo ikke unaturlig. Eller at noen klikker etter en hel kamp med trakkasering. Ikke unormalt, å stemple dem som idioter og neandertalere blir vel litt drøyt bare fordi ikke alle er like sindige. De er bare mennesker, å enkelte ganger vil det bikke over med det presset på skuldrene.

 

At fotball godt kunne klart seg foruten enkelte deler er jeg enig i. Men har mye mer tilovers for spillere som big Dunc, Dennis Wise, Roy Keane og Eric Cantona enn Rivaldo, Ronaldo og Nuno Gomez.

 

Uansett, så er det blandingen av personligheter og lidenskapen som gjør fotball så ufattelig spennende.

Lenke til kommentar
Ikke unormalt, å stemple dem som idioter og neandertalere blir vel litt drøyt bare fordi ikke alle er like sindige.

6473703[/snapback]

 

 

Å si at noen oppfører seg idiotisk eller neandertalsk er ikke synonymt med å si at personen er idiot eller neandertaler.

 

Kanskje i Forrest Gump sin verden, men ikke i min. Om så skal være så er absolutt alle idioter, inkludert du og jeg, da vi alle gjør noe idiotisk til tider.

 

Jeg kommenterte handlinger, ikke personer. Og de handlingene jeg kommenterte er ikke lidenskap. De kan ikke unnskyldes ved at noen er lidenskapelig, ei heller aksepteres som et nødvendig onde for å ha god lidenskap. Det finnes nok av mennesker som er lite sindige av seg og som også er lidenskapelige uten at de kaller en motspillers mor for terroristhore eller tar løpefart og spenner ned publikum.

 

Enkelte bør ikke drikke og enkelte bør holde seg vekke fra fotballen, uansett hvor dyktig de enn må være. En ting er spillere som blir overivrig i taklingene, som knuffer litt eller som slenger med leppa, dette hører med til spillet. Men grensen går et sted, de siste årene har det vært tilfeller hvor grensen blir passert med lengdehopp. Fotball var gøyere før mobbing inntok arenaen. En god fotballspiller behøver aldri ty til munnbruk uansett, han slår heller tunnel på fyren som irriterer. Lidenskap er når en makter å kanalisere energien, enten det er hat eller glede, til å spille bedre.

 

Det er trist når episoder med vold og annet ulumskheter blir samtaleemne fremfor flotte mål og prestasjoner. At et VM skal bli husket for at dens beste spiller skallet ned en annen, det har intet med lidenskap og det er absolutt ikke noe man bør elske ved spillet, eller akseptere som en del av den.

 

Men har mye mer tilovers for spillere som big Dunc, Dennis Wise, Roy Keane og Eric Cantona*snip*

6473703[/snapback]

 

Synd det første som folk ofte forbinder med dem er en som går inn for å ødelegge en annen sin karriere, en annen som sparker ned publikum, en som overfaller taxi-sjåfør, slår ned medspiller og biter en motspiller og en som går til fysisk angrep på motspilleren som resulterte i tre måneders fengsel.

Lenke til kommentar
Men har mye mer tilovers for spillere som big Dunc, Dennis Wise, Roy Keane og Eric Cantona*snip*

6473703[/snapback]

 

Synd det første som folk ofte forbinder med dem er en som går inn for å ødelegge en annen sin karriere, en annen som sparker ned publikum, en som overfaller taxi-sjåfør, slår ned medspiller og biter en motspiller og en som går til fysisk angrep på motspilleren som resulterte i tre måneders fengsel.

6474294[/snapback]

Muligens det du forbinder dem med, jeg tenker på hvor stor de var som fotballspiller. Hva med Best og Maradona da? Det du trekker fram er vel fyll, guds hånd og en særdeles stygg takling.

 

Jeg kommenterte handlinger, ikke personer. Og de handlingene jeg kommenterte er ikke lidenskap. De kan ikke unnskyldes ved at noen er lidenskapelig

Ingen unnskyldning for å skalle noen ned nei, men at det er forståelig ja.

Men grensen går et sted, de siste årene har det vært tilfeller hvor grensen blir passert med lengdehopp. Fotball var gøyere før mobbing inntok arenaen.

Fotballen har alltid vært slik, men nå har vi et media som fråtser i slike saker. Å fotballspillere er ikke bare blitt kjendiser for oss som liker fotball, men for alle.

Lidenskap er når en makter å kanalisere energien, enten det er hat eller glede, til å spille bedre.

Ja vel, det ordboka sier? jeg har en litt annen oppfatning om hva lidenskap er.

Det er trist når episoder med vold og annet ulumskheter blir samtaleemne fremfor flotte mål og prestasjoner. At et VM skal bli husket for at dens beste spiller skallet ned en annen, det har intet med lidenskap og det er absolutt ikke noe man bør elske ved spillet, eller akseptere som en del av den.

Er jo en grunn til at røde kort faktisk er med i spillet da. Knottetaklinger og albuer er jo nesten like ille og farlig som en skalle i brystet. At vold og slikt blir samtaleemne skyldes atter en gang media, å at noen fokuserer på dette.

 

Jeg elsker spillet, men at noen deler kunne vi vært foruten er jeg enig i. Men å luke dem ut fullstendig er umulig, Å de som gjør det blir jo straffet.

Lenke til kommentar

Muligens det du forbinder dem med, jeg tenker på hvor stor de var som fotballspiller. Hva med Best og Maradona da? Det du trekker fram er vel fyll, guds hånd og en særdeles stygg takling.

 

Maradona forbinder jeg med Guds hånd og et av tidenes beste mål. Men å handse er ikke noe jeg setter i samme bås som å bevist gå inn for å brekke beinet til en motspiller (Keane). Angående Best sitt alkoholproblem så er det ikke noe jeg minnes han som fotballspiller. Han dro ikke dette med seg ut på fotballbanen. Jeg bryr meg fint lite om voldsmenn som ikke tar tendensene med på banen. Det er en vesentlig forskjell.

 

Ingen unnskyldning for å skalle noen ned nei, men at det er forståelig ja.

Det er forskjell for aksept og forståelse. Jeg kan forstå at Keane ønsker å brekke bena på Haaland, men det er uansett ikke akseptabelt. Den hendelsen alene er for meg grunn nok til å ønske at Keane aldri satte sine ben på en fotballbane. Det er for meg overhodet ikke formildende at mannen var god fotballspiller når han tyr til slik vold.

 

Fotballen har alltid vært slik, men nå har vi et media som fråtser i slike saker.
Fotballen har ikke alltid vært slik nei. Spesielt ikke på det internasjonale plan. Du kan gjerne ha en annen oppfatning, greit nok. Men uansett er ikke noe unnskyldt ved "at det alltid har vært sånn".

 

Ja vel, det ordboka sier? jeg har en litt annen oppfatning om hva lidenskap er.

Det får så være. Lidenskap på en fotballbane er en som spiller med glede og som snakker med ballen (eller geniale intense taklinger). Vold har ingenting med lidenskap å gjøre, ikke mobbing heller.

 

 

At vold og slikt blir samtaleemne skyldes atter en gang media, å at noen fokuserer på dette.

 

Det er ikke media sin feil at folk vil snakke om at Zidane skaller ned en annen spiller. Det er ikke media sin feil når folk snakker om Keane som gikk inn for å brekke bena til Haaland. Her peker man i feil retning. Det er nok av tilfeller hvor media skaper nyheter, men dette er ikke et av de tilfellene. Her er det spillerne som skaper nyhetene og media rapporterer den bare, som seg hør og bør.

 

Jeg elsker spillet, men at noen deler kunne vi vært foruten er jeg enig i. Men å luke dem ut fullstendig er umulig, Å de som gjør det blir jo straffet.

6475673[/snapback]

 

Enkelte bør fengsles, slik som med Duncan Ferguson. Zidane bør straffes på lik linje med en som skaller ned en person på utested. Hvis jeg bevisst går inn for å brekke ditt ben så skal jeg straffes av myndighetene, enten jeg gjør dette på en fotballbane eller kommer hjem til deg med balltre ;)

 

Det er en fin måte å luke vekk slik uønsket oppførsel.

Lenke til kommentar
Det er forskjell for aksept og forståelse. Jeg kan forstå at Keane ønsker å brekke bena på Haaland, men det er uansett ikke akseptabelt. Den hendelsen alene er for meg grunn nok til å ønske at Keane aldri satte sine ben på en fotballbane. Det er for meg overhodet ikke formildende at mannen var god fotballspiller når han tyr til slik vold.

Nå har jeg aldri sagt at jeg aksepterer vold på noen måte. Å når jeg sa forståelig tenkte jeg på vanlig håndgemeng og harde taklinger. Ikke Keane som går i 4år og venter på hevn, det er ikke forståelig :ermm:

Maradona forbinder jeg med Guds hånd og et av tidenes beste mål. Men å handse er ikke noe jeg setter i samme bås som å bevist gå inn for å brekke beinet til en motspiller (Keane). Angående Best sitt alkoholproblem så er det ikke noe jeg minnes han som fotballspiller. Han dro ikke dette med seg ut på fotballbanen. Jeg bryr meg fint lite om voldsmenn som ikke tar tendensene med på banen. Det er en vesentlig forskjell.

Men der ser du, du har glemt at verken Maradona eller Best var snille gutter ute på banen.
Fotballen har ikke alltid vært slik nei. Spesielt ikke på det internasjonale plan. Du kan gjerne ha en annen oppfatning, greit nok. Men uansett er ikke noe unnskyldt ved "at det alltid har vært sånn".

Vet ikke om jeg gidder trekke frem gamle bilder av Gazza og Vinny Jones her.

Det får så være. Lidenskap på en fotballbane er en som spiller med glede og som snakker med ballen (eller geniale intense taklinger). Vold har ingenting med lidenskap å gjøre, ikke mobbing heller.

Følelsesutbrudd har alt med lidenskap og gjøre, om det så er vold. Å nei jeg liker det fortsatt ikke, men med det presset de spiller under skjønner man godt at det skjer noe. At du vil ha carebear fotball, vel du om det.

Enkelte bør fengsles, slik som med Duncan Ferguson. Zidane bør straffes på lik linje med en som skaller ned en person på utested. Hvis jeg bevisst går inn for å brekke ditt ben så skal jeg straffes av myndighetene, enten jeg gjør dette på en fotballbane eller kommer hjem til deg med balltre

Enda bedre, vi kunne hatt politimenn som fjerdedommere som trekte dem rett inn i svartemarja hvis det kom en albue eller en knottetakling :) saklig. Men jeg synes ikke myndighetene skal trekkes inn i slike saker, hvis det ikke dreier seg om episoder som fører til store skader.

Lenke til kommentar
Nå har jeg aldri sagt at jeg aksepterer vold på noen måte.

 

Nei det har jeg heller ikke påstått :)

 

Å når jeg sa forståelig tenkte jeg på vanlig håndgemeng og harde taklinger.

Det er ikke det jeg tenker på i mitt opprinnelige innlegg (herregud, jeg må bruke et par hender for å telle mine egne røde kort opp gjennom årene :innocent:

 

Ikke Keane som går i 4år og venter på hevn, det er ikke forståelig  :ermm:

 

Forståelse er essensielt å anskaffe seg for en situasjon før man kan ta en avgjørelse for om man aksepterer den eller ikke (men det ble litt vel filosofisk)

 

Men der ser du, du har glemt at verken Maradona eller Best var snille gutter ute på banen. 

De holdt nå seg godt innenfor rammene. Jeg refererer ikke til knuffing og noen ampre taklinger i mitt innlegg.

 

Vet ikke om jeg gidder trekke frem gamle bilder av Gazza og Vinny Jones her.

Gazza var i en spesiell særklasse, men han var også stort sett den eneste på internasjonalt plan. Nå florerer det av folk som spytter på motstandere, mobber og blir rabiate. Gazza hadde knapt kunnet hevde seg mot værstingene i dag.

 

At du vil ha carebear fotball, vel du om det.

 

Stråmannsargumentasjon.

 

[Men jeg synes ikke myndighetene skal trekkes inn i slike saker, hvis det ikke dreier seg om episoder som fører til store skader.

6477654[/snapback]

 

Fotballbanen, eller noen andre idrettsarenaer, skal ikke være fristed for kriminelle hendelser. At en person skal bli straffeforfulgt for i (det du kaller) et lidenskapelig øyeblikk på byn hvor han skaller ned en annen (som eksempelvis kaller hans mor for en hore), mens en som gjør det samme foran millioner av seere på en fotballbane skal slippe unna er hverken rett eller rimelig. Greit nok, det er formildende da Zidane får gjennomgå i media, men det er latterlig om fotballspillere skal unnskyldes med at det var et "lidenskapelig øyeblikk", mens den litt berusete gutten på by'n ikke kan gjøre det samme.

 

Det er ingen andre en voldsmennene som taper på at de risikerer å bli straffeforfulgt for overfall på fotballbanen. Duncan Ferguson fikk med rette svi med en fengselsdom, det burde vært flere.

Lenke til kommentar
Enig!

 

Det er tre spillere som har dominert fotballen; Pele, Maradona og Zidane.

6466412[/snapback]

 

Hva med Puskas, Garrincha, George Best, Bobby Charlton, Passarella, Eder, Socrates, Beckenbauer, Zico, Cruyff, Platini osv.?

 

Har du hørt om disse eller? :)

6467223[/snapback]

 

Ehh..Ja :roll: , men det endrer ikke noe av det jeg mener. Pele, Maradona og Zidane er de største. Etter hvert vil Ronaldinho og Ronaldo også bli tilføyd...

Lenke til kommentar

Okei.. Hva får egentlig verdens beste spiller som har nesten alle bak seg til å skalle en ned? Zidane og frankrike hadde vunnet dette hadde ikke idioten gjort det han gjorde. Det kan ikke unnskyldes. Zidane er en idiot, og jeg håper det han gjorde ødelegger mye for han. Jeg synes ikke det minste synd på han. Og de som sier at det var Matterazzi sin skyld!? Matterazzi styrer verken kroppen eller hodet til Zidane. Som når Zidane får visse utmerkelser, så bare tar han premien og går.. Takker nærmest ikke. Men han hadde blitt en stor vinner viss han hadde bare gått videre.. Nå ble han bare en stor taper, og jeg har ikke mer respekt igjen til ham.

Endret av Andal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...