Gå til innhold

Zidane, fortsatt en stjerne


Sonic^^

Anbefalte innlegg

Vel, skal man straffeforfølge stygge taklinger å da?  En tofotstakling er ikke uvanlig, bør slikt belønnes med glattcelle og rødt kort ?  Eventuelt Rooney's stempling under vm, skal politiet bestemme om dette var med hensikt eller ikke, dermed opprette sak på slikt?

 

Det er forskjell på å takle en som har ballen og det å skalle ned en person. Eneste unntakene må være taklinger bevisst gjort for å skade motspilleren. Som f.eks. med at idioten som gjorde det makter å gå offentlig ut med det.

 

Om jeg er irritert på en annen spiller og går bort og smeller han ned så er det ikke formildende at det finner sted på en fotballbane. Folk er blitt straffeforfulgt for slikt før og vil bli det igjen. Det er bare rett og rimelig.

 

Vet dette blir litt teit, men det mener jeg det blir om episoder som zidane sin får innblanding fra politiet.  At Grove hendelser som Duncan og Cantona sine blir politisaker er helt korrekt.

Nå har jeg ingen spesifikk formening om saken med Zidane skal forfølges av myndighetene eller ikke, dette får være opp til de som er satt til slik å vurdere, eventuelt opp til den angrepede spilleren å anmelde saken.

 

Poenget er at myndighetene helt klart bør ha muligheten til å straffeforfulge enhver spiller som man mener bevisst går inn for å skade en annen.

 

Akkurat som politiet ser gjennom fingrene med endel vold som foregår på utesteder, vil de også se igjennom fingrene for ting som finner sted på en fotballbane. Det er sjeldent myndigheter blander seg inn om ikke noen blir anmeldt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Poenget er at myndighetene helt klart bør ha muligheten til å straffeforfulge enhver spiller som man mener bevisst går inn for å skade en annen.

Så vidt meg bekjent så har de full mulighet for det, eller?

 

Du velger å ikke svare på alt jeg spør om. Men greit nok, tror vi er litt ferdig med akkurat denne debatten:)

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke forsvare Zidane for det han har gjort, men jeg skjønner at han gjorde det han gjorde. Materazzi sa (visstnok) noe om familien hans, og Zidane reagerte. Det er forskjell på å høre "Søsteren din er støgg", og det å høre noe som kan ha en rot i sannheten å gjøre. Noe det sikkert har. Materazzi har sikkert gjort grundig research og funnet noe drit som han kunne provosere Zizou med. Jeg er 100 % enig med .-en, det ødelegger sporten. Jeg satt å så Portugal-Nederland på en liten bar i New York med en hyggelig brite som mente det samme. Når det deles ut så mange kort i en kamp, og når det er så mye slossing i en kamp så er det skuffende. Det kan da ikke være så vanskelig å spille fotball normalt uten å begynne å slå ned spillere, snakke drit og så videre.

 

Zidane er nok fortsatt en stjerne, og vil uten tvil bli husket.

Lenke til kommentar
Poenget er at myndighetene helt klart bør ha muligheten til å straffeforfulge enhver spiller som man mener bevisst går inn for å skade en annen.

Så vidt meg bekjent så har de full mulighet for det, eller?

 

Du velger å ikke svare på alt jeg spør om. Men greit nok, tror vi er litt ferdig med akkurat denne debatten:)

6503929[/snapback]

 

Hva i all verden er det jeg ikke har svart på?

 

For å gjenta;

 

"Poenget er at myndighetene helt klart bør ha muligheten til å straffeforfulge enhver spiller som man mener bevisst går inn for å skade en annen."

 

Om spilleren benytter seg av nedskalling, taklinger, skulder mot skulder, stempling eller hva det nå skal være, vel det er uvesentlig såfremt det er bevist det er handlinger med formål å skade og ikke å spille fotball. Om myndighetene mener de kan bevise at spilleren gjorde det med det formål å skade spilleren, så ja da bør det straffeforfølges. Når det er sagt er det vanskelig, nærmest umulig, å bevise slik når handlingen er en takling fremfor nedskalling.

 

Dette betyr ikke at politiet avgjør hva hensikten er, det betyr at politiet gjør en vurdering utifra bevisene og informasjonen som foreligger og med det avgjør om de mener hensikten var å skade. Så fører de dette videre til domstolen som avgjør om bevisene holder.

 

Om du ikke har maktet å få svar på det du spør om, utifra hva jeg har skrevet, vel det er en gåte for meg. Da kan jeg bare anbefale deg å lese gjennom hva jeg har skrevet en gang til :)

 

Så vidt meg bekjent så har de full mulighet for det, eller?

 

Ja, og jeg påpeker bare at den muligheten bør de ha. Det er ikke jeg som argumenter mot det.

Lenke til kommentar

Jeg skrev bl.a: "Eventuelt Rooney's stempling under vm, skal politiet bestemme om dette var med hensikt eller ikke, dermed opprette sak på slikt?"

 

Dette fikk jeg nå svar på. Eller du klarla hva du mente. Takk.

 

Konklusjon:

Vi er enig om at myndighetene skal ha mulighet til å straffeforfølge, selv om de bør se gjennom fingrene. Å for å komme til det alt startet med. Du aksepterer ikke vold på fotballbanen i det hele tatt, jeg godtar det til en viss grad og tar det for en litt uønsket del av spillet. eod

 

Nå er jeg ferdig hvertfall, alltid like moro ;)

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Artig at det er Materazzi som får skylden at Zidane skallet ned han. Hadde det vært to andre spillere hadde skalleren fått skylden uansett hva som ble sagt.

6622791[/snapback]

 

Tror ikke det er så veldig mange som unnskylder Zidane for skallingen for den finnes ingen unnskyldning for.

 

Skal vi analysere en slik situasjon synes jeg Materazzi likevel har mer skyld enn Zidane. Det er logisk å reagere med sinne når noen hetser deg eller spesielt familien din, en slik reaksjon kan være vanskelig og av og til umulig og holde tilbake. Mange som bryter loven på grunn av slike umiddelbare reaksjoner utenfor fotballbanenslipper til og med straff med dette som forklaring.

 

Det Materazzi gjør derimot er å slenge dritt som får Zidane til å reagere, drittslenging er planlagt og ikke vanskelig å kontrollere. Det er rett å slett dritt som kommer ut av en drittsekk og med Materazzi sin fortid skjønner jeg godt at Zidane er den som får sympati.

 

Har du egentlig i det hele tatt fulgt med disse spillerne før eller er VM første gang du ser dem? :whistle:

Lenke til kommentar

Det som egentlig er artig her er at alle snakker om stanging for det så ikke jeg noe av egentlig likevel om jeg så hele kampen :whistle:

 

Så den situasjonen flere ganger i reprise på min egen opptaker og konklusjonen min er at Zidane IKKE stanget på noen måte, det er KUN ordvalget for at det skal høres bedre ut i media.

 

Det jeg ser er en Zidane som bøyer hodet ned, går fremover og skubber til Materazzi i brystet... der det vil gjøre minst vondt av alt.

 

Deretter ser jeg en Materazzi som nesten hopper bakover og ned i gresset som om han skulle vært truffet av en kanon... herregud folkens!!

 

Mener dere fortsatt at dette var en stanging?

Lenke til kommentar

Det er ikke tvil om at Materazzi hjalp til med fallet, fyren er jo bedre på skuespill enn mange i Hollywood, men det unnskylder likevel ikke det Zidane gjorde. Men en sånn hendelse kan ikke slette alt det fantastiske han har gjort med fotballen i de årene han har vært aktiv. Zidane vil alltid være en stjerne, og han vil alltid bli husket. (Forhåpentlig ikke for sitt harde hode..)

Lenke til kommentar
Det er ikke tvil om at Materazzi hjalp til med fallet, fyren er jo bedre på skuespill enn mange i Hollywood, men det unnskylder likevel ikke det Zidane gjorde. Men en sånn hendelse kan ikke slette alt det fantastiske han har gjort med fotballen i de årene han har vært aktiv.  Zidane vil alltid være en stjerne, og han vil alltid bli husket. (Forhåpentlig ikke for sitt harde hode..)

6625063[/snapback]

 

Spørsmål: Synes du han stanget?

Lenke til kommentar
Artig at det er Materazzi som får skylden at Zidane skallet ned han. Hadde det vært to andre spillere hadde skalleren fått skylden uansett hva som ble sagt.

6622791[/snapback]

 

Tror ikke det er så veldig mange som unnskylder Zidane for skallingen for den finnes ingen unnskyldning for.

 

Skal vi analysere en slik situasjon synes jeg Materazzi likevel har mer skyld enn Zidane. Det er logisk å reagere med sinne når noen hetser deg eller spesielt familien din, en slik reaksjon kan være vanskelig og av og til umulig og holde tilbake. Mange som bryter loven på grunn av slike umiddelbare reaksjoner utenfor fotballbanenslipper til og med straff med dette som forklaring.

 

Det Materazzi gjør derimot er å slenge dritt som får Zidane til å reagere, drittslenging er planlagt og ikke vanskelig å kontrollere. Det er rett å slett dritt som kommer ut av en drittsekk og med Materazzi sin fortid skjønner jeg godt at Zidane er den som får sympati.

 

Har du egentlig i det hele tatt fulgt med disse spillerne før eller er VM første gang du ser dem? :whistle:

6624949[/snapback]

 

Å si at drittslenging er lett og kontrollere, men fysisk vold er umulig å kontrolere bekrefter vel bare det jeg sa. Forøvrig noe av det dummeste jeg har hørt.

Lenke til kommentar
Artig at det er Materazzi som får skylden at Zidane skallet ned han. Hadde det vært to andre spillere hadde skalleren fått skylden uansett hva som ble sagt.

6622791[/snapback]

 

Tror ikke det er så veldig mange som unnskylder Zidane for skallingen for den finnes ingen unnskyldning for.

 

Skal vi analysere en slik situasjon synes jeg Materazzi likevel har mer skyld enn Zidane. Det er logisk å reagere med sinne når noen hetser deg eller spesielt familien din, en slik reaksjon kan være vanskelig og av og til umulig og holde tilbake. Mange som bryter loven på grunn av slike umiddelbare reaksjoner utenfor fotballbanenslipper til og med straff med dette som forklaring.

 

Det Materazzi gjør derimot er å slenge dritt som får Zidane til å reagere, drittslenging er planlagt og ikke vanskelig å kontrollere. Det er rett å slett dritt som kommer ut av en drittsekk og med Materazzi sin fortid skjønner jeg godt at Zidane er den som får sympati.

 

Har du egentlig i det hele tatt fulgt med disse spillerne før eller er VM første gang du ser dem? :whistle:

6624949[/snapback]

 

Å si at drittslenging er lett og kontrollere, men fysisk vold er umulig å kontrolere bekrefter vel bare det jeg sa. Forøvrig noe av det dummeste jeg har hørt.

6625332[/snapback]

 

Ho ho, du har ikke forstått mye... du må huske at det Zidane gjorde er en reaksjon på noe Materazzi gjorde. For å si det på ditt språk da... "Materazzi" begynte, den holder ofte i norske domstoler men tydeligvis ikke for deg :thumbup::roll:

Lenke til kommentar
Artig at det er Materazzi som får skylden at Zidane skallet ned han. Hadde det vært to andre spillere hadde skalleren fått skylden uansett hva som ble sagt.

6622791[/snapback]

 

Det Materazzi gjør derimot er å slenge dritt som får Zidane til å reagere, drittslenging er planlagt og ikke vanskelig å kontrollere. Det er rett å slett dritt som kommer ut av en drittsekk og med Materazzi sin fortid skjønner jeg godt at Zidane er den som får sympati.

 

Har du egentlig i det hele tatt fulgt med disse spillerne før eller er VM første gang du ser dem? :whistle:

6624949[/snapback]

 

Å si at drittslenging er lett og kontrollere, men fysisk vold er umulig å kontrolere bekrefter vel bare det jeg sa. Forøvrig noe av det dummeste jeg har hørt.

6625332[/snapback]

 

Ho ho, du har ikke forstått mye... du må huske at det Zidane gjorde er en reaksjon på noe Materazzi gjorde. For å si det på ditt språk da... "Materazzi" begynte, den holder ofte i norske domstoler men tydeligvis ikke for deg :thumbup::roll:

6626396[/snapback]

 

Hvis vi sier at Zidane hadde slengt litt drit, og Materazzi hadde stanget, hvor mange ville da synes synd på Materazzi, og skyldt på Zidane?

Lenke til kommentar
Hvis vi sier at Zidane hadde slengt litt drit, og Materazzi hadde stanget, hvor mange ville da synes synd på Materazzi, og skyldt på Zidane?

6627166[/snapback]

 

Hadde det Zidane slengt dritt i trynet på Materazzi om Materazzi og familien hans ville jeg blitt så skuffet at jeg nok ikke hadde sett på han med de samme øynene som før kampen.

 

Hadde Materazzi "stanget" Zidane på grunn av dette hadde jeg fortsatt ikke syntes synd på en slik usympatisk spiller som Materazzi er men hadde helt klart unnskyldt han for den situasjonen ja. Vi er bare mennesker og det er nettopp det kyniske italienere utnytter.....

 

Poenget er, det kan renne over for hvem som helst, selv den snilleste person i hele verden men kun drittsekkene slenger dritt uten noe som helst grunn.... sånn er det bare :thumbdown:

Lenke til kommentar
Hvis vi sier at Zidane hadde slengt litt drit, og Materazzi hadde stanget, hvor mange ville da synes synd på Materazzi, og skyldt på Zidane?

6627166[/snapback]

 

Hadde det Zidane slengt dritt i trynet på Materazzi om Materazzi og familien hans ville jeg blitt så skuffet at jeg nok ikke hadde sett på han med de samme øynene som før kampen.

 

Hadde Materazzi "stanget" Zidane på grunn av dette hadde jeg fortsatt ikke syntes synd på en slik usympatisk spiller som Materazzi er men hadde helt klart unnskyldt han for den situasjonen ja. Vi er bare mennesker og det er nettopp det kyniske italienere utnytter.....

 

Poenget er, det kan renne over for hvem som helst, selv den snilleste person i hele verden men kun drittsekkene slenger dritt uten noe som helst grunn.... sånn er det bare :thumbdown:

6628178[/snapback]

 

Det er akkurat dette jeg mener. Du sier det jo til og med selv. Tror du virkelig Zidane aldri har slengt drit?

Og som LarsP sier, Zidane er ikke noen særlig snill spiller. Skal ikke si dette sikkert, og jeg synes også det høres rart ut, men jeg tror Zidane har fått flere røde kort en Materazzi gjennom karrieren.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...