Gå til innhold

unyttige knapper på tastaturet...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette er en "klag og lær" kabel...

 

Tingen er at man kan klage over unyttige taster på tastatur etc. og hvis noen vet hva de er til, eller hvordan de kan gjøre nytte av seg så kan de komme med det...

 

 

 

Hva i svarte trenger man "insert" for, hva er vitsen-....?!?!?!

6457719[/snapback]

på tastaturet jeg bruker nå er insert-knappen helt borte, og deleteknappen er ekstra stor

Lenke til kommentar

Disse er de jeg aldri får brukt:

Scroll Lock

Pause Break

Home

Page Up/Down

End

Alle F-tastene bortsett fra F5 og F4 (Alt + F4)

En rar tast som fungerer som høyreklikk? :S (Testet den for første gang nå)

Escape bruker jeg heller ikke så ofte.

Endret av bokhylle
Lenke til kommentar

den stopper tekst i f.eks. dos vindu fra å scrolle, sånn i teorien iallefall. Det er en av de få virkelig unyttige tastene på keyboardet i dag ja.

 

bokhylle:

Home

Page Up/Down

End

En rar tast som fungerer som høyreklikk? :S (Testet den for første gang nå)

 

Alle disse knappene blir veldig flittig brukt om du f.eks. jobber mye med f.eks. word. Hurtigtaster for å hoppe opp og ned i dokumenter, gå til enden/starten av linja, top til bunn er meget, meget nyttig når du prøver å jobbe mest effektivt og ergonomisk (les: ikke bruke musen så mye).

Lenke til kommentar
den stopper tekst i f.eks. dos vindu fra å scrolle, sånn i teorien iallefall. Det er en av de få virkelig unyttige tastene på keyboardet i dag ja.

 

bokhylle:

Home

Page Up/Down

End

En rar tast som fungerer som høyreklikk? :S (Testet den for første gang nå)

 

Alle disse knappene blir veldig flittig brukt om du f.eks. jobber mye med f.eks. word. Hurtigtaster for å hoppe opp og ned i dokumenter, gå til enden/starten av linja, top til bunn er meget, meget nyttig når du prøver å jobbe mest effektivt og ergonomisk (les: ikke bruke musen så mye).

6460157[/snapback]

Home/end i nettleser og tekstbehandling går man til toppen/bunnen av siden

Page Up/Down funker som scroll.

 

Det at de forekommen to ganger, er litt unødig. Numpaden hadde ikke trengt Num Lock funksjonen.

 

Scroll Lock er okei å ha til egendefinerbar knapp. Når Fraps er oppe under spill bruker jeg den til å starte FPS-teller.

Lenke til kommentar

Vil bare si at insert-knapper kanskje er tidenes mest irriterenede knapp. Den store irritasjonen oppnås når man skriver skole-oppgaver og har dårlig tid og den drittknappen er trykket inn, slik at man må skrive alt om igjen!

 

Når det er sagt, vil jeg tilføye at F2 er veldig nyttig til å skifte navn på filer.

Lenke til kommentar
Scroll Lock er vel en gyldig deltaker i denne problemstillingen. Hvordan er den nyttig?

6457740[/snapback]

På bærbare er den nyttig mtp på scrolling med touch-paden (min erfaring kan skru det av og på).

 

 

Den funket vist litt likevel, men hvorfor i alle heter den windowsknappen?  Og hvorfor har den en sånn stygg windowslogo på seg?

6457802[/snapback]

Den heter vel Windows tasten fordi tastaturet ditt er beregnet for bruk i Windows :)

 

 

trenger ikke to ctrl knapper, ei heller to windowsknapper.

6458238[/snapback]

To CTRL knapper er ganske nyttig siden en god del CTRL+X komboer er på den andre siden av tastaturet og det er ikke alle som bruker begge hendene til å skrive :) Jeg er en av de ;)

 

To windows knapper er vel mer eller mindre borte på nyere tastatur.

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...