Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er toppfarta på din bil?


Anbefalte innlegg

Har hatt 190km/t på speedometeret med to i bilen og ett helt flyttelas i bagasjeromet, da turte jeg ikke mer.

Bilen er en chip-trima Audi S4 2.2t Avant, som skal klare 241km/t orginalt i følge papirene :D

Og tror jeg aldri kommer til teste ut hva topp farta er på den nå etter den ble chip'a, 190km/t var fort nok :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt ~160 km/t med min egen Nissan Cherry 1,6 GL. (Som for øvrig må være noe av det bedre som har rullet ut fra en bilfabrikk. Gått snart 300k nå, og går fremdeles som ei klokke)

 

Hadde 195 km/t med fatterns Seat Toledo 1,9 TDI (90 HK) og 170 km/t med mamma sin Peugot 307 1,6 (100 HK?)

 

Alle tall ifølge speedometer. Toledoen har oppgitt toppfart på 185, så når man tar med feilvisning så var det vel igjen noen få km/t igjen til maks. (Turtallet var faretruende nær maks det også)

Lenke til kommentar

Min har jeg vel vært oppe i 260-270km/t.

 

Litt om bilen?

 

BMW 325i, men byttet til 330i motor. Har turbokonvertert :D Så var det av med bakseter og masse tull som veide noe. Og nå må jeg snart sende den på test for å finne ut hvor mange hester den har, men den drar fort for å si det sånn.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gamle dampen:

'85-mod mazda 323 1,3 - absolutt toppfart 142 km/t, ikke mer å hente. Prøvde mange ganger :)

Dagens damp:

'94-mod Mitsubishi Galant 1.8glsi - fikk pressa den opp (etter laaaang tid) på 200 på speedometeret (sikkert 190 eller noe)

Morgendagens:

Den er sperra på 250, mer vil jeg ikke si enda :)

6483864[/snapback]

 

Jeg kan forsåvidt oppdatere denne da, siden jeg har ny bil....

Min nåværende Lexus RX350 er sperret på 200, og det var egentlig veldig lett og skuffende lite spennende å komme seg dit med den bilen.

 

Neste bil blir morrobil - Boxster S eller noe. Elise kanskje? Noe i den sjangeren :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Nei ? Det er jo ikke noe bevis på at de som skriver her har faktisk gjort det.

 

 

Jeg kan si jeg har kjørt i 260km't med Med Volvoen, men det trenger ikke være sant.

8391783[/snapback]

 

"Politiet kunne ha fått inn noen saftige bøter ved en titt i denne tråden Men da måtte man vel nesten innrømt det selv..."

 

En liten redigering eg foretok 3 sek. etter at eg hadde posta inlegget da det gikk opp for meg :whistle:

Lenke til kommentar

Kjappeste jeg har kjørt selv er bare 140km/t (gps) med ca. 3700rpm i 5. gir med min Audi 100 '92.

Hadde (har) VELDIG utslitte dekk, og dårlig balanserte dekk, og gamlekaren i pasasjersetet, så fikk ikke kjangs til å dra den ut.

 

Blir endel turer mer nedover europa i sommer, så skal nok komme med en oppdatering :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...