Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!


Anbefalte innlegg

Jeg som fortsatt satt og sikla på knappen for og bestille et P35 kort, snakker om å bli redda i stiste liten.......

Men, seriøøst, man må jo kunne kjøre unlinked? :ohmy:

Er det noen kort som støtter Q6600 (og ikke har en FSB wall), som man kan kjøre unlinked?

 

Kom til og tenke på, at mange AM2 kort har jo den muligheten?, hvertfall en jeg kjenner sitt M2N32-SLi Deluxe...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er ikke prosessoren og hovedkortet jeg tenkte på, mer ramen :hmm: Men det ordner seg nok, bare litt skuffet over at unlinked ikke er en mulighet på mitt hovedkort (har ikke satt sammen pcen enda).

Ser ikke helt hva problemet er? Bare å skru opp timings litt det, vet ikke hvordan ytelsen er med "unlinked" på 680i, men jeg vil da tro 1:1 gir best ytelse.

Lenke til kommentar
Jeg som fortsatt satt og sikla på knappen for og bestille et P35 kort, snakker om å bli redda i stiste liten.......

Men, seriøøst, man må jo kunne kjøre unlinked? :ohmy:

Er det noen kort som støtter Q6600 (og ikke har en FSB wall), som man kan kjøre unlinked?

 

Kom til og tenke på, at mange AM2 kort har jo den muligheten?, hvertfall en jeg kjenner sitt M2N32-SLi Deluxe...

9215869[/snapback]

Hepp bare til å enten ha DDR3 ram eller D9GMH eller D9GKZ(?) med !.! ser egnelig ikke helt problemet da har du ram iværtfall opp til 550FSB

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg flasha nettop BIOS før jeg skal begynne å klokke!

Vcore lå før nesten konstant på 1.30V-1.31V. Nå etter jeg har flasha er Vcore veldig ustabil og hopper stadig fra 1.30V- 1.31V oh helt ned til 1.11V. Er dette positivt eller negativt når jeg skal klokke? Har ikke lyst til å begynne å klokke før jeg vet at alt er 100% stabil og at alt er normalt ved stock settings.

 

mvh Andreas

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg får Bluescreen vær eneste gang jeg endrer på ytelsen til min E6600. Ligger alltid på ca 24 grader idle. Får en sånn feilmelding "0x0000000a". Det er en slags memory error tror jeg. Noen som vet hva som kan være galt?

 

EDIT: Hvordan lagrer jeg instillingene sånn at CPU'en er fortsatt klokket etter restarting av PC-en?

 

Takk for svar =) (Postet det samme på egen tråd)

Endret av Zonked223
Lenke til kommentar
Husker jeg leste en plass på forumet for lege siden at c2d ikke burde overgå 60c men var det målt på utsiden eller innsiden ? (i tat eller f.eks asus probe)

 

Har vært litt små nervøs over lengre tid nå pågrun av at jeg kommer opp i 60c + i tat men i asus probe ligger jeg generelt rundt 30c.

 

Jeg har hatt min i litt over 80c da :p

Målt med Core-Temp

Lenke til kommentar

dette er urettferdig... jeg får ikke mine E6600 stabilt på "mer en" 3.2. hvis jeg skal liksom stabilt på 3.3 må jeg øke fra 1.4375 til 1.48(9).. speccs i profil.

 

ja , det er filipine utgaven uke 38 om jeg husker riktig

 

boote på litt over 3.3 kan jeg bare glemme :S

Endret av Exentler
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...