Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hello.

 

Tenker å "pin" modde min E6600 til 1333FSB, men har ikke mulighet til å teste om den tar 3Ghz på default volt, men den burdte vel gjøre det? X6800 er jo "3Ghz" og den går på defaul og har sett flere som klart det med E6600 til og med noen med E6700 .....

 

Så hva tror god folket ?

 

Modden det er snakk om:

1333fsbmodqe0.jpg

Lenke til kommentar

Har du problemer med FSB vegg?

 

Btw, fin klokk endre. Men 4G+ 1,57v med boxed kjøler, blir det ikke litt varmt under der? :p

 

Jeg tenker også å kjøpe en 6850 om noen uker, men må ha ny PSU samtidig (Corsair 620w tenker jeg). Og det er ikke noe særlig å benche med 512MB single channel så jeg må ha nytt minne snart også (2gig ballistix PC5300 eller PC8500). Klarer meg med mitt gamle P5B Dlx en liten stund, til jeg har penger til P5K eller DS3R/P (hva er forskjellen? dual vs single pci-e?)

Lenke til kommentar
Btw, fin klokk endre. Men 4G+ 1,57v med boxed kjøler, blir det ikke litt varmt under der? :p

 

Jeg tenker også å kjøpe en 6850 om noen uker, men må ha ny PSU samtidig (Corsair 620w tenker jeg). Og det er ikke noe særlig å benche med 512MB single channel så jeg må ha nytt minne snart også (2gig ballistix PC5300 eller PC8500). Klarer meg med mitt gamle P5B Dlx en liten stund, til jeg har penger til P5K eller DS3R/P (hva er forskjellen? dual vs single pci-e?)

Nja, brukte jo et par triks for å holde tempen nede. Sjekket ikke tempen noe særlig, men jeg tror faktisk den holdt seg under 50 grader, stort sett. Kjørte bare Pi 1M som bare laster CPU-en halvveis i 15 sek av gangen, det er når man kjører f.eks. Orthos over litt tid tempen fyker voldsomt i været. :)

 

Her er en oversikt over Gigabyte sine P35-kort:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
gigabyte%20models.PNG

DS3P er samme kort som DS4, bare med en dårligere kjøleløsning. DS4 har samme kjøling som toppmodellen DQ6, som også har 12-fase power og quad-BIOS. Mer er det ikke som skiller disse.

 

Som du ser er R bygget på samme PCB som de billigere modellene, det mangler endel tull du ikke trenger, og har litt mer begrensede spenningsinnstillinger, men fortsatt plenty for de fleste.

 

De tre beste har jo helt syke muligheter for spenninga - f.eks. 3,35V vdimm, det er mer enn 99% av alle DDR1-kort har. :D

Lenke til kommentar

jeg kjører på EVGA 680i hk.. litt rart egentlig, jeg kan gjøre ALT utenom sp2004.. spilte akkurat stalker i 2 timer, uten heng (på 4Ghz).. men sp2004 klarer den ikke i det hele tatt. tror hk spiller meg ett lite puss.. alt over 3700 går ikke stabilt i følge sp2004.exe uansett volt, men jeg kjørte super pi på 4150Mhz her i sted..

 

volten står på 1.65 i bios, ca 1.6 real. hket ditt klokker nok litt bedre enn mitt...

 

PS! dårlig tid er pga kjip ram og vista.. kjøler er tuniq tower 120..

 

L720A960, kjøpt i dag på netshoposlo.

post-88790-1186082216_thumb.jpg

Endret av gmailrocks
Lenke til kommentar
jeg kjører på EVGA 680i hk.. litt rart egentlig, jeg kan gjøre ALT utenom sp2004.. spilte akkurat stalker i 2 timer, uten heng (på 4Ghz).. men sp2004 klarer den ikke i det hele tatt. tror hk spiller meg ett lite puss.. alt over 3700 går ikke stabilt i følge sp2004.exe uansett volt, men jeg kjørte super pi på 4150Mhz her i sted..

 

volten står på 1.65 i bios, ca 1.6 real. hket ditt klokker nok litt bedre enn mitt...

 

PS! dårlig tid er pga kjip ram og vista.. kjøler er tuniq tower 120..

 

L720A960, kjøpt i dag på netshoposlo.

9195930[/snapback]

 

Pent! :dribble:

 

Det blir nok en slik en på meg (jeg har tenkt litt på Q6600 og, men med slike overklokkingsresultater, må jeg bare prøve!)

 

 

Hvilken batch har du?

 

EDIT: Batch står jo i posten ;) (dumme meg!)

Endret av Farnsworth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...