Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!


Anbefalte innlegg

Hm, begynner å få lyst på E6850 framfor 6750. Med den er 4 GHz stabilt på luft ganske sannsynlig, iallfall med en U120 Extr. Kommer til å koster ca. 2 lapper. Blir en ekstra kveld med noen timer overtid, det. :p

 

Huff, ender alltid opp med noe dyrere enn jeg først hadde tenkt meg. Men, vi får se.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Sitter idag med en E6400@ 2.13 Ghz, lettere overklokket til 2.96 Ghz.

 

Ram / Minne er PC6400.

 

Og nå begynner en å få lyst på E6850. Men hvilket minne bør en bruke der ?

 

Hovedkortet er Abit AW9D-MAX, med siste bios oppdatering, Link : http://www.abit.com.tw/page/no/download/do...KET_TYPE=LGA775

 

Så hva sier Dere ?

 

Takker Dere for svar.

 

Vennlig Hilsen

 

W_B

Lenke til kommentar
Ram / Minne er PC6400.

Hva slags?

 

 

Har bestilt meg Conroe-system nå, forresten. Gigabyte P35-DS3P, E6850, Corsair HX620W, og 4x1GB Ballistix 5300 fra Ebay :) (selger kanskje to av dem). Kjøler blir en Thermalright E120 Extreme, når noen får den inn.

Endret av Endre
Lenke til kommentar
Ram / Minne er PC6400.

Hva slags?

 

 

Har bestilt meg Conroe-system nå, forresten. Gigabyte P35-DS3P, E6850, Corsair HX620W, og 4x1GB Ballistix 5300 fra Ebay :) (selger kanskje to av dem). Kjøler blir en Thermalright E120 Extreme, når noen får den inn.

9125059[/snapback]

 

Beklager at jeg ikke skrev hvilket Minne / Ram , Her kommer det : Corsair 2 GB, Twin2x, XMS2

 

Og er det slikt å forstå, så kan jeg bruke det minne jeg har idag :hmm:

 

Takker Dere for oppfølgning.

 

Vennlig Hilsen

 

W_B

Lenke til kommentar
Beklager at jeg ikke skrev hvilket Minne / Ram , Her kommer det : Corsair 2 GB, Twin2x, XMS2

 

Og er det slikt å forstå, så kan jeg bruke det minne jeg har idag :hmm:

 

Takker Dere for oppfølgning.

 

Vennlig Hilsen

 

W_B

Altså CL5? Kan du ta ut en brikke og si akkurat hva som står der? Se f.eks. her, det står "CM2X-512" til venstre, og "XMS8505v1.1" til høyre. Det er hva jeg er ute etter. Det kan nemlig hende brikkene du har er mer enn gode nok, men ikke ha for store forhåpninger hvis de ikke er veldig gamle.
Lenke til kommentar
Thermalright Ultra120 Extreme mener du vel?

 

Ellers vil jeg ha link :)

Hehe, ja. Har snakka for mye om C2D-prosessorer nå. :p

 

Til Ebay? Her er fra samme fyr, bare at mine er Tracer, samme som vanlig Ballistix, bare med noe LED-er eller noe sånt tull. Kom seg på 1200-1300 kr. inkludert frakt. Håper bare jeg slipper unna tollen, skrev melding og spurte om han kunne merke som "gift" med verdi $150, men tullingen svarte jo ikke på meldinger... jaja, i verste fall blir det tett oppunder norsk pris.

 

Kan sikkert finne bedre tilbud enn det, har sett Anniversary til samme prisen, men jeg måtte ha mer feedback for å kjøpe. :(




			
		
Lenke til kommentar

quote=Endre,23/07-2007 : 14:05]

Beklager at jeg ikke skrev hvilket Minne / Ram , Her kommer det : Corsair 2 GB, Twin2x, XMS2

 

Og er det slikt å forstå, så kan jeg bruke det minne jeg har idag :hmm:

 

Takker Dere for oppfølgning.

 

Vennlig Hilsen

 

W_B

Altså CL5? Kan du ta ut en brikke og si akkurat hva som står der? Se f.eks. her, det står "CM2X-512" til venstre, og "XMS8505v1.1" til høyre. Det er hva jeg er ute etter. Det kan nemlig hende brikkene du har er mer enn gode nok, men ikke ha for store forhåpninger hvis de ikke er veldig gamle.

9125417[/snapback]

 

Takker atter engang for rask oppfølgning. :thumbup:

 

Jeg tok ikke ut noen brikker, men har ett meget dårlig bilde tatt av de, og det jeg kan lese er 4-4-4-12.

 

Tok ett bilde med CPU-Z.

 

Bilde : post-15787-1185193346_thumb.jpg[

 

Vennlig Hilsen

 

W_B

Lenke til kommentar
Vel CPU-Z holder ikke det vi må vite er hvilke versjon/revisjon det er om det er 1.x eller 2.x eller 3.x !

9125538[/snapback]

 

Hei, det passet seg slikt at jeg fikk blåst rent alle maskinene, og da tok jeg ut den ene av de 2-to brikkene.

 

Der står det V2.1

 

Takk atter engang for hjelpen.

 

Vennlig Hilsen

 

W_B

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...