Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på å investere i et Conroe-system når Intel kommer med priskuttet, og i den forbindelse har jeg noen spørsmål, siden jeg ikke har fulgt mye med på hardware-fronten de siste åra. Jeg skal sannsynligvis ha en E6600, muligens en 6700 hvis den ikke koster mye mer.

 

Det viktigste: Hva slags hovedkort bør jeg gå for? Jeg har skjønt at det er Asus som er tingen, som vanlig når vi snakker Intel. Commando-kortet virker heftig, men prisen er litt høyere enn jeg hadde tenkt meg. Har dette nevneverdig bedre overklokkings-egenskaper enn P5B-kortene, eller er det bare masse stæsj og bedre kjøling?

 

Og når vi snakker om P5B, hvordan står det til mellom de forskjellige korta i den serien når det gjelder oc-egenskaper? Jeg trenger ikke masse stæsj. Integrert lydkort spiller ingen rolle, siden jeg har et Creative X-Fi. Regner med at alle har minst 4 S-ATA, da er jeg fornøyd.

 

Pleier de nyeste kortene å stoppe før en 6600 på luft? Tar gjerne loddebolten fatt, om det er det som må til (de som har vært her i endel år vet at jeg ikke er noen nybegynner når det gjelder overklokking ;) ).

 

Vil også ha anbefalinger til billig, men brukbar RAM, blir vel 2 GB. Gjerne noe man kan tyne masse ut av når man pøser på med spenning. Ser at man får 1GB PC5400 helt ned i 275 kr! Da trenger man ikke akkurat å bruke silkehansker.

 

Er ikke HELT grønn når det gjelder Conroe altså, har klokket litt på en 6600 før, var vel på et P5B Dx om jeg ikke tar helt feil.

Lenke til kommentar

CPU: E6550 (7x multi) eller E6750 (8x multi). Disse er de nye 1333MHz FSB utgavene som kommer i butikkene rundt 22. juli. De har G0 stepping, som vanligvis klokker en god del bedre enn de fleste C2D modellene til nå. 3,8GHz orthos stabilt med 1,4v på luft skulle være mulig med mange av de.

 

HK: P5K er fint :)

 

Minne: 2x1GB Crucial Ballistix PC6400 CL4 eller Ballistix PC5300 CL3.

Endret av Økonom
Lenke til kommentar

E6550 virker interessant. Evt. 6750, hvis prisen blir godt under 2000 kr. Det er det nok gode muligheter for, i følge denne artikkelen vil Q6600 koster litt over 2000 kr, den koster nå over 3500 hos shg, og over 4000 hos alle andre...

 

Mener dere at med f.eks. et P5K vil ikke hovedkortet bli en begrensende faktor, selv med en god CPU med mp så lav som 7? Jeg har ingen anelse når det gjelder FSB folk oppnår med diverse kort, så jeg spør dere som følger litt med. :)

 

Jeg tyner komponentene for det de er verdt, bare så det er sagt!

 

Takk for alle innspill :)

Lenke til kommentar

Du kan regne med at P5K går til godt over 600MHz, så det skulle ikke være noe problem nei.

 

Prisene til E6550 og E6750 blir nok omtrent 1300,- for E6550 og 1450,- for E6750.

 

E6850 og Q6600 regner jeg med at kommer til å ligge på ca. 2100,- etter 22. juli.

Lenke til kommentar

Oi, det er billig! Da regner jeg med at det blir E6750, P5K "vanilla" (hvis det ikke er en av de 130 andre versjonene jeg absolutt burde ha) og Ballistix PC6400. Satser på en Thermalright ULTRA120 Extreme kjøler. Det blir vel plass med den kjøleren på P5K i et Chieftec miditower? :p

 

Da er det bare å starte nedtellingen til 22., skal bli artig å få litt nytt leketøy til å erstatte min eldgamle S754 3000+ Clawhammer med et forhistorisk Epox NF3-hovedkort og noen slitne 256 MB BH-5-brikker. Klokker ræva. F/S 350-watteren er også høyst moden for utskifting, blir nok en Mist 600W.

 

Da blir det å finne fram hørselverna og børste støv av 120mm Deltaen jeg har liggende her i en skuff, og sette i gang pininga av de splitter nye komponentene. :D

Lenke til kommentar

Conroe 6350 skal vell være en skikkelig en på luft og standard vcore?

en som har 3,5 ghz på xtremesystems vertfall :)

 

Vurderer foresten ny rigg jeg og nå!

muligens ta fyre opp machen, eller selge den for mere cash til goode ram brikker :)

Hva er det som gjelder av hk og cpu & ram for tiden da?

Endret av craven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...