Gå til innhold

Den store Conroe overklokkingstråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det best å ha fsb:dram på 1:1 eller er det bedre å ha minet klokket høyere?

 

Vedlagt er en test klokk av min e6850 på p5k dlx.

 

Minnet jeg har er G-skill f2-6400 cl3 som er god for godt over 1200 mhz (Micron D9GKX 64Mx8 chips)

 

Er det noen som kan komme med forslag på hva jeg bør gjøre? Er ikkje helt stø på det med strap funksjonen som er i biosen heller.

post-42975-1186178868_thumb.jpg

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

crazyboy: Kanskje sette den ene CPU-Z'n du hadde oppe på memory så vi kan se memory settings. Selv kjører jeg samme settings på min E6400 og kun 800Mhz 4.4.4.12 på minnet. Kunne sikkert tweaka til CL3 men har ikke giddi å gjort no med det.

 

Hadde problemer med å få det stabilt i det hele tatt selv med standard settings før jeg oppdaterte biosen.

Lenke til kommentar

*Mine innlegg*

 

Min E6850 ligger hjemme på gulvet, gleder meg til å få testet den :)

 

Kan spørre her samtidig: Er det slik at du kan sette forholdet mellom ram og cpu til "unlinked" på P35-chipset? Slik at jeg kan ha ram på 400MHz mens jeg kan ha cpu på 450MHz?

Lenke til kommentar
crazyboy: Kanskje sette den ene CPU-Z'n du hadde oppe på memory så vi kan se memory settings. Selv kjører jeg samme settings på min E6400 og kun 800Mhz 4.4.4.12 på minnet. Kunne sikkert tweaka til CL3 men har ikke giddi å gjort no med det.

 

Hadde problemer med å få det stabilt i det hele tatt selv med standard settings før jeg oppdaterte biosen.

9209002[/snapback]

 

 

Hehe...var det som egentlig var planen, men kommer nytt screen her:

post-45129-1186264834_thumb.jpg

 

Fikk ikke heller minnet stabilt med 4-4-4-12 som er spesifikasjonen på det før jeg økte

volt'en fra auto (1,8) til å sette det manuelt til 2,1.

Lenke til kommentar
Mohahha, evil score :p

 

Litt OT:

Men hvordan er de SAS diskene? :p, merker du stor forskjell i boot av windows/loading av spill?

9211086[/snapback]

 

 

Sas diskene er SYKE! Laste spill battlefield 2 og windows er som en drøm nå :cool:

 

Her er en liten test på bare 2 stk SAS disker i raid-0

post-42975-1186323666_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Er den SuperPi scoren bra? Har aldri brukt det før. Hva klarer en Q6600 @2,4 og 3,2 f.eks.?

 

Edit: Hvilken batch og pakkedato har du Nizzen? Ser på min E6850 at der står følgende: Pakkedato 16/07/07 og på kjernen står det L722A186.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Er den SuperPi scoren bra? Har aldri brukt det før. Hva klarer en Q6600 @2,4 og 3,2 f.eks.?

 

Edit: Hvilken batch og pakkedato har du Nizzen? Ser på min E6850 at der står følgende: Pakkedato 16/07/07 og på kjernen står det L722A186.

9213524[/snapback]

 

Batch 76764 har jeg. Nummeret på kjernen har jeg på digicam. må finne bildet en dag.

Lenke til kommentar
76764? Hvor på labelen fant du det nummeret?

9214225[/snapback]

 

 

På orginal eska. Ikkje vet jeg hva det er, men det stod batch på en hvit lapp :)

 

update: 3915 mhz funka fint i 3dmark 06 :thumbup:

 

Edit: FPO: L720A960 , pakkedato: 07/16/07

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
*Mine innlegg*

 

Min E6850 ligger hjemme på gulvet, gleder meg til å få testet den :)

 

Kan spørre her samtidig: Er det slik at du kan sette forholdet mellom ram og cpu til "unlinked" på P35-chipset? Slik at jeg kan ha ram på 400MHz mens jeg kan ha cpu på 450MHz?

Nei, tror ikke man kan det på noen P35-kort. På mitt Gigabyte-kort er det heller ingen dividere for å ha RAM-en lavere enn 1:1, vet ikke hvordan det er med andre kort.

Lenke til kommentar
*Kan spørre her samtidig: Er det slik at du kan sette forholdet mellom ram og cpu til "unlinked" på P35-chipset? Slik at jeg kan ha ram på 400MHz mens jeg kan ha cpu på 450MHz?

Nei, tror ikke man kan det på noen P35-kort. På mitt Gigabyte-kort er det heller ingen dividere for å ha RAM-en lavere enn 1:1, vet ikke hvordan det er med andre kort.

9214807[/snapback]

WTF, går ikke det? :ohmy:, trudde det var standard nesten jeg :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...