Gå til innhold

El-Price sine pakke tilbud


Anbefalte innlegg

Gikk nylig til innkjøp av dette pakketilbudet fra el-price:

http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=17247&cid=5547

 

Jeg spurte flere ganger i butikken om det inneholdt word og alt sånt standard opplegg. Jada, jada det gjorde det. Når jeg kom hjem var det Microsoft Works som fulgte med, og kun et enkelt teksbehandlingsprogram som ikke duger til mitt formål. Utrolig irriterende :mad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gikk nylig til innkjøp av dette pakketilbudet fra el-price:

http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=17247&cid=5547

 

Jeg spurte flere ganger i butikken om det inneholdt word og alt sånt standard opplegg. Jada, jada det gjorde det. Når jeg kom hjem var det Microsoft Works som fulgte med, og kun et enkelt teksbehandlingsprogram som ikke duger til mitt formål. Utrolig irriterende  :mad:

6420659[/snapback]

Har du works oppgavevelger da? der ligger mye bra

Lenke til kommentar

Etter loven er en muntlig avtale like bindene som en skriftlig. Men problemet er bevis.

 

Virker vel mest som selger her har misforstått "word og alt sånt"; betyr det et generelt tekstredigerings program, eller spesifikt Microsoft Office Word.

 

Du bør ikke forvente så mye, men skader sikkert ikke å ta kontakt med butikken og fortelle at du er misfornøyd med at Word ikke fulgte med, på tross av at du ble lovet det. ( Med en saklig og høfflig tone selvsagt :) )

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

Word er ikke standard program som følger med, Works er det. Word inngår i Office pakken og den er alltid ekstra. Den følger med noen ganger, men da koster også pakken mer.

 

Det er ikke alle som vet forskjell på Word og Works. Og ikke alle som er ansatt i El-price er ekspert på data, de kan ha sine felt på andre områder, eller være noobies ansatt rett fra gata.

 

Det står heller ingenting i beskrivelsen om det, kun XP Home som følger med.

 

Men det du kan ta dem på er at de kaller den en kraftig PC, det er den ikke det er en litt under middels PC etter dagens standart. Spesielt når de ikke er dobbeltkjerne CPU med.

Lenke til kommentar

Du har ikke angrerett om du har kjøpt i butikk. Men om selger har sagt at det følger med word, så har du i prinsippet krav på det.

 

Om det er umulig for selger å skaffe så kan dere enes om et prisavslag, eller heving av kjøp (kan bli vanskelig da mangel på word ikke er en vesentlig mangel, som det må være for å få igjennom heving).

Lenke til kommentar
kun et enkelt teksbehandlingsprogram som ikke duger til mitt formål. Utrolig irriterende  :mad:

6420659[/snapback]

Hva er ditt formål?

ikke_pc_kyndig: Om du kan, bruk angreretten! Den pcen der er ikke verdt 10000! Min gamle som jeg brukte 10000 på i 2004 hadde mer eller mindre samme specs! Kjøp fra komplett.no istedenfor!

6421668[/snapback]

Overdriver vi ikke litt nå?

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Hvis du spesifikt spurte etter Word, og det ikke følger med så har du en sak. Problemet er bare å bevise det. Hvis butikken er seriøs, og du tar kontakt rett etter at du oppdager det så burde de ordne opp. Hva skal de ellers gjøre? Si at du lyver, og at du ikke spurte etter Word når du gjorde det?

 

Ellers så står det på siden deres at maskinen passer bra til spill. Det er fullstendig feil, da den er mer eller mindre ubrukelig til moderne spill.

 

Vil heller anbefale følgende pakke:

Skjerm

Maskin

 

Blir 500 kroner dyrere, men du får dobbelt så mye minne, større harddisk og bedre grafikkort (?).

 

Word følger ikke med, men det gjør Works slik som på den forrige maskinen. Works kan fint åpne, lagre og redigere Word-dokumenter.

 

#EDIT av moderator - Fjernet link under "Skjerm" og "maskin" da de førte til spesifikke PC tilbud hos Siba. Brukeren jobber for en Siba-eid bedrift#

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

MS Word 2002 følger med i Works Suite 2006. I eldre versjoner av Works enn den følger det kun med et enkelt tekstbehandlingsprogram som ikke takler .doc formatet. Så det spørs vel da hva som fulgte med i pakken som trådstarter kjøpte.

Lenke til kommentar

Enig med TEE: Dersom Word fulgte med, så er det din egen feil. Faktisk heller sjeldent Office (Word+Excel+PowerPoint etc.) følger med, da dette fordyrer produktet.

 

EDIT:

Kraftig multimediapc fra Acer til en rimelig pris. Maskinen fungerer bra til spill og dekker kravene til de fleste brukere. Med DVI-kabelen får du optimal bildekvalitet.

 

nVidia G7300LE -256MB

Synes dette mild sagt er missvisende informasjon - typisk slike kjeder.

Enten har dem ikke peil, eller så lyver dem.

 

 

Dette er vel heller verdt å klage på (hadde vært spennende å prøvd en slik sak for Forbrukerrådet).

Endret av Okay
Lenke til kommentar
7300le dekker faktisk behovet til de aller fleste, selv hva spill anngår. Ikke alle som skal spille UT2009 med alt på maks.

 

 

Men ja, trådstarter har ikke gjort en godt kjøp. Har selger sagt at Word skal følge med, er det ikke grunn nok at han er noob, da skal det være med.

6445692[/snapback]

 

 

Enig der, har selger sagt at word følger med så skal det være med, om selger ikke har spurt de rette spørsmålene om hva f.eks kunden mener med "word" osv så er dette også en stor selger feil. Kunden skal i prinsippet være totalt grønn og bare si sine behov og få et produkt han er fornøyd med. I dette tilfellet har kunden spesifikt spurt etter en programvare som selger har sagt skal være med, kunden kan ikke lastes for at selger ikke vet hva produktene han selger er for noe. Reklamasjon på pc er litt drastisk men redusert pris på Office pakken eller "avslag" i pris på PCen burde være alternativ. Det at PCen faktisk er overpriset i forhold til hva man kan drive opp på diverse netbutikker er heller ingen returrett. Elkjøp, Expert og alle dem der har i mitt syn drevet med "misvisende" reklame på PCer i mange mange år men de lyver ikke for maskinene takler det dem sier, bare ikke så bra som de leder kunden til å tro.

 

Men støtter dem som sier at Open Office og diverse andre gratis programvare kan i mange om ikke alle tilfeller erstatte microsoft sin Office pakke helt ut. Så til trådstarter, jeg ville vurdert Open Office om du nå ikke skulle komme til en tilfredstillende løsning med butikken du kjøpte PCen i.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Hvor lenge varer den?

6446397[/snapback]

All 2007 Microsoft Office system Beta 2 software has an expiration date of February 1, 2007. After expiration, 2007 Microsoft Office system Beta 2 will continue to work in a reduced functionality mode that limits your options and operations.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...