Gå til innhold

Rosa sjorte på gutt - Feminimt?


Anbefalte innlegg

Gjest Yoshi
Hvis det ikke brukes som "ZOMG SE PÅ MEG JEG HAR ROSA KLÆR" og heller brukes i en fin kombinasjon med andre farger er rosa en fin farge det.

6424295[/snapback]

Haha, mange på skolen min som er sånn. :p Selv om de ser helt dust ut i rosa, har de det fordi de vil ha oppmerksomhet.

 

Btw, er det maskulint å tørre å være feminint? Synes det, jeg. :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Har aldri hatt sans for rosa t-skjorter på gutter... Det kan jo finnes unntak.

6418520[/snapback]

Godt sakt, samme her.

6429131[/snapback]

 

Har dere funnet hverandre? :blush:

Lenke til kommentar

Gutter/menn i rosa/pastellfarger gir signal om at de er sterkt undertrykkt av en dominant kvinne. Kvinner kjøper slike klær til sine gutter/menn for å vise at de er ufarlige, tamme, husrene, og ikke tilgjengelige for det motsatte kjønn. Mødre som kler opp tenåringsgutter i slike farger ønsker ikke en svigerdatter og kona som kjøper slike klær til sin ektemann gjør det i frykt for at han skal ha sjangs hos noen andre.

 

:D

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Solbrune kropper med stripa hår (f.eks) i rosa (samme om det er jente eller gutt) Er kjempefint :) lys blå også :)

6427802[/snapback]

Enig i at solbrun hud og rosa bør gå hånd i hånd! :D Jeg har blitt solbrun i år (egentlig ikke særlig brun, men veldig mye brunere enn den kritthvite fargen jeg pleier å ha), så jeg kler meg så klart i mye rosa og hvitt i år. :wee:

 

 

Solbrun hud og lyseblå klær, er dermed en tvilsom kombinasjon i mine øyne. >.<

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Nei er nok ikke det, kan folk slutte med all Bærum rasismen. Det er ikke slik her!

6429360[/snapback]

Sant, men ikke kall det rasisme, det er misbruk av språket.

 

Kall det fordommer. Rosa klær = rikdom? :hmm: Hva er så spesielt med rosa?

Lenke til kommentar
Solbrun hud og lyseblå klær, er dermed en tvilsom kombinasjon i mine øyne. >.<

6429326[/snapback]

 

men ikke hvitt og rosa?

 

Visst er det rasisme. Vi fra Bærum tilhører en overlegen rase som blir uthengt av andre.

 

har jeg eller du misforstått ordet?

 

Rasisme er når du hater spesielle folke grupper, feks jøder?

Endret av ErikFN
Lenke til kommentar

Gutter må da vel få utrykke sine feminine sider så vel som jenter? Selv har jeg et rosa belte som jeg bruker titt og ofte, fordi jeg liker det, ikke fordi jeg vil ha oppmerksomhet.. Noen mener kanskje det ser feminint ut, men hva er "galt" med å være en smule feminin? Jeg ser ikke problemet..

Men er jo noe med at hvis det ser bra ut, sånn, hvis du har et matchende antrekk, ser det betydelig bedre ut enn hvis du bare slenger på deg litt rosa, litt rødt, litt gult og litt oransje..

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Solbrun hud og lyseblå klær, er dermed en tvilsom kombinasjon i mine øyne. >.<

6429326[/snapback]

 

men ikke hvitt og rosa?

6430776[/snapback]

Hvitt og rosa synes jeg er fint. (Legg merke til "synes jeg").

 

Visst er det rasisme. Vi fra Bærum tilhører en overlegen rase som blir uthengt av andre.

Enten er du ironisk, ellers så er du syk og gal. :p

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar
Enig i at det er teit å si at rosa ikke passer på gutter generelt. De som sier sånne ting må gjerne også fortelle om hvilke farger de selv kler seg i, så kan vi kommentere det også.

6423134[/snapback]

Er det vanskelig å forstå at enkelte ikkje synest rosa er fint?

 

Eg har gule, blå, brune, oransje, grå, svarte, kvite, lilla T-skjorter, kommenter i vei dersom du personlig ikkje synest ein eller fleire av fargane ikkje passar på gutar, men det har vel strengt tatt ingeting i dsikusjonen å gjere, det er rosa denne tråden handlar om.

Lenke til kommentar

Siden vi får døtta inn i skallen fra man blir født at rosa er en farge for barbie-jenter mens blå er fargen for gutter, er det klart at mange ser på gutter med rosa (t-)skjorter som femi eller homo. Jeg kunne aldri tenke meg å gå med sånt, men hver sin smak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...