Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Erfaring med NanKang eller Falken dekk?


Anbefalte innlegg

Hei.

Lurer på om noen av dere har erfaring med NanKang eller Falken-dekk? (Nankang NS2, Falken FK 451 og genrelt for dekkmerka)

 

Vet d er billigdekk og at d kan lønne seg å kjøpe dyre dekk til 3 ganger så høy pris osv, så slapp noen andre å si d :)

 

Er d noen som har erfaring +/- meninger eller noe anna og fortelle meg om disse 2 dekkprodusentene?

Alle svar blir tatt i mot med stort takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så hva med Falken? Driver litt research foran felg/dekkbytte selv, og ser Falken er blant de billigere dekkene som interdekk selger (i min dimensjon).

 

Hadde Falken dekk på S40'n min for et par år siden. De var helt ok de. Faktisk bedre enn de nye Bridgestone-dekkene (Potenza ett eller annet) jeg satte på de nye felgene i fjor sommer. Falken var bedre på våt asfalt, og mye mindre støy. Ganske betenkelig når det skiller over 1000 kr....pr dekk...

 

En del dekktester i bilblader (Auto Motor Sport og Tekniken Värld) fra i fjor sommer, ga dårlige karakterer til Falken. Mener å huske at det gikk på veigrep på våt asfalt og bremselengder.

 

På den nye bilen min, en SLK 200 K, så kjøpte jeg nettopp NanKang hos Sharif (225/45-17), og de er ihvertfall bra så langt. Ikke vært så mye våt asfalt her på Romerike de siste ukene, men på tørr asfalt sitter de ihvertfall bra. Lite støy.

 

Prismessig var de omtrent det samme som Falken, kanskje litt dyrere.

 

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Kjører 225/45-17 Nankang på sommer, og 195/65-15 Nankang piggfritt på vinter. Kommer ikke til å kjøre noe annet enn nankang jeg, så lenge de beholder prisene. Kvaliteten er suveren den, og å betale flere tusen ekstra for å få et annet navn på dekket er absurd.

Lenke til kommentar
Spørs på bruken din..

 

Kjørte med Falken på Rudskogen. Da smelta dekka og det føyk av pølser med gummi..

Bruker Toyo dekk nå, og de funker greit..

6459085[/snapback]

 

Har opplevd akkurat det samme på rudskogen med falken dekk :) Ellers så har de litt lang bremsestreknig på våt vei, men det er ikke dårlige dekk om noen andre skulle vurdere falken. Jeg kjørte med det i mange år. Gratulerer med Nankang :)

Lenke til kommentar
Hei.

Lurer på om noen av dere har erfaring med NanKang eller Falken-dekk? (Nankang NS2, Falken FK 451 og genrelt for dekkmerka)

 

Vet d er billigdekk og at d kan lønne seg å kjøpe dyre dekk til 3 ganger så høy pris osv, så slapp noen andre å si d :)

 

Er d noen som har erfaring +/- meninger eller noe anna og fortelle meg om disse 2 dekkprodusentene?

Alle svar blir tatt i mot med stort takk :)

6400208[/snapback]

 

Ser det er en stund siden innlegget ditt ble lagt ut. Men uannsett, kjørt m NanKang NS2 245/45-18 på en 2,2 tonn tung Merc Sprinter. Bytta dekk igår, og har kjørt 31 000 km på NK dekka. Og det må vel være godkjent på en så tung bil som normalt burde "spist" opp lavprofil dekk... :yes:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vet det er lange siden denne tråden har vært oppe.

Jeg gav ett inntrykk tidligere i tråden om at nankang dekkene

var gode dekk for lite penger. Og det var det, i hele vår og sommer,

men når høsten slo til i denne uka for alvor, så har primeraen min

blitt rene kjelken vist det ligger vann i veien.

 

De har rett og slett ikke noe nok dreneringsferdigheter,

så vannplaning skjer fort. Dette skyldes nok kanskje også litt at

dekkene er ganske beie. 215/40-R17. Kan også skyldes litt at jeg

har fått økt motoreffekten litt. ;)

Så nå gjelder utrykken: "Man får hva man betaler for." ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hei.

Lurer på om noen av dere har erfaring med NanKang eller Falken-dekk?

 

Er d noen som har erfaring +/- meninger eller noe anna og fortelle meg om disse 2 dekkprodusentene?

Alle svar blir tatt i mot med stort takk :)

6400208[/snapback]

 

Jeg hadde Falken vinterdekk på en Ford Taurus jeg hadde for noen år siden. Var godt fornøyd med dekkene. Skikkelig godt grep på snøføre. Eneste negative jeg oppdaget var at det virket som om bakenden på bilen flyttet seg litt sidelengs når jeg kjørte hardt i svinger på bar asfalt. Ikke snakk om noen skrens, men det føltes litt usikkert. Kan nok også skyldes at støtdemperne begynte å bli dårlige, men hadde ikke problemet på sommerdekk. Husker ikke betegnelsen på disse Falken dekkene.

Lenke til kommentar
Vet det er lange siden denne tråden har vært oppe.

Jeg gav ett inntrykk tidligere i tråden om at nankang dekkene

var gode dekk for lite penger. Og det var det, i hele vår og sommer,

men når høsten slo til i denne uka for alvor, så har primeraen min

blitt rene kjelken vist det ligger vann i veien.

 

De har rett og slett ikke noe nok dreneringsferdigheter,

så vannplaning skjer fort. Dette skyldes nok kanskje også litt at

dekkene er ganske beie. 215/40-R17. Kan også skyldes litt at jeg

har fått økt motoreffekten litt. wink.gif

Så nå gjelder utrykken: "Man får hva man betaler for." wink.gif

 

Akkurat det samme er min erfaring også.....Har 225/45-17. Du får nok hva du betaler for, men de Falken-dekka jeg hadde for noen år siden (som var billigere), var mye bedre på våt asfalt, enn disse Nan Kang-dekka. Falken var også endel smalere da, så det har nok litt å si. Men pris betyr nok ikke alt. På den forrige bilen jeg hadde bytta jeg til Bridgestone-dekk, som kosta ca 2000 kr stk (fikk de for 1100 pr stk), og disse var rett og slett møkk. Harde dekk, mye støy, elendig på våt asfalt. Faktisk synes jeg både Falken og Nan Kang har vært bedre.

 

NK-dekka mine for holde en sesong til, kanskje 2....men da skal de skiftes ut ja....noen som har noen generelle erfaringer med Toyo? Åssen er de på våt vei?

 

 

 

Pantera

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...