Gå til innhold

Kjøpe-tråden, for oss som ser etter uvanlige ting


tørrfisk

Anbefalte innlegg

Etter å ha sett en rekke poster om hvor kjøper jeg ditt og datt og konstruert en del selv, lager jeg denne tråden.

Poenget med tråden er å samle brukerne som til stadig bestiller sære ting fra sære nettsteder, slik at kompetansenivået er såpass høyt at man skal være riktig uheldig viss ingen kan hjelpe vedkommende.

Det gjelder i utgangspunkt webshops, siden mange er redde for å ringe butikker å spørre om de kan sende ut varer (og mange butikker ikke gjør dette)

 

Hva du syns om hva andre kjøper er i denne sammenheng totalt uinteressant.

Denne tråden er til for å hjelpe og for å få hjelp.

For å oppnå dette best mulig, vær konkret i spørsmålet og svar utfyllende med link til produktet.

 

Eksempel: "Hvor får jeg kjøpt sigarkuttere?"

 

Svar: Du får kjøpt sigarkuttere og annet røyketilbehør her: Sol Cigar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
J-suz... :p

 

Noen som veit hvor jeg får kjøpt Synth-pads? (elektrisk trommesett, også kalt midi-sett)

Tenkte å spørre på musikkdelen av forumet, men så kom jeg over denne tråden. :p

6391964[/snapback]

 

Digitalt trommesett har de på de fleste seriøse musikkforretninger.

 

Jeg har gått og drømt om ett TD6K-V Roland sett i snart 2 år nå (så lenge at jeg nesten har fortrengt navnet, så ikke skyt meg om det er feil.

 

Det er ett rimelig men godt sett med mange kule funksjoner. Funker bra til å øve med!

Lenke til kommentar
Mario's musikk

 

Riff's webbutikk.

 

Her har de elektriske trommesett. :)

 

Eneste som er synd med elektriske trommesett er at du får ikke forskjellig slagstyrke på padsa. Det har i alle fall ikke vært det på den lille brøkdelen av sett jeg har prøvd. Snarere tvert imot. :)

6392005[/snapback]

 

Du har så rett så rett... Noen skarptrommer har den funksjonen at du får forskjellig lyd avhengi av om du slår "vanlig" eller kantslag. Ganske kjekt .

 

Dersom man spiller seriøst kan man ikke ha kun digitalt trommesett.

Lenke til kommentar

Det er sant. Kantlslag-funksjonen er egentlig veldig fin, men du får ikke progressert slagene på den "vanlige" funksjonen. Type et hardt, et par ghost-slag og over til det harde igjen. Det plager meg.

 

Aukustiske trommer ftw! :w00t:

Endret av Hylo
Lenke til kommentar
Det er sant. Kantlslag-funksjonen er egentlig veldig fin, men du får ikke progressert slagene på den "vanlige" funksjonen. Type et hardt, et par ghost-slag og over til det harde igjen. Det plager meg.

 

Aukustiske trommer ftw!  :w00t:

6392054[/snapback]

 

Akustiske trommer ødela mye av spillegleden min.

 

Se for deg følgende: Du bor i ett idyllisk boligfelt med mange naboer rundt huset. Det er sommer og alle sitter ute på verandaene sine og koser seg. Helt til du finner ut at nå skal du øve i en times tid.

 

Det ødelegger en del av spillegleden å vite at alle sitter ute å ergrer seg over lyd...

 

Nå har vi løst litt av problemet ved å bygge ett "trommerom" midt i huset i øverste etasje. På den måten demper rommene rundt mye av lydene før den kommer ut, og de eneste som blir betydelig plaget er de som befinner seg inni eneboligen.

 

Foreldrene mine er så vant til lydene at de ikke merker de engang :)

 

Nå bor jeg i leilighet, og dersom jeg skulle hatt slagverk måtte det blitt digitalt, med tanke på både plass og lyd

Lenke til kommentar

Har ikke plass til vanlig trommesett, derfor elektronisk og sammenleggbart. :!:

 

Har dårlige erfaringer med Riffs nettbutikk, men skal sjekke ut Marios. :)

Bestilte en gitar hos Riff som de alltid sa aldri kom fra leverandøren, jeg fikk dritdårlig kundeservice og mailene var ikke hyggelige og skrevet på dårlig norsk, så butikkarakter 2/6 fra meg.. -.-

 

EDIT: Fant et kult et hos Marios musikk. Kult med hjelpsomme folk på forumet, gitt. :p

Endret av Hippie-Erlend
Lenke til kommentar

Når vi er inne på musikk. Jeg er på jakt etter en eller annen form for synth jeg kan leke meg med, uten å måtte koble til datamaskin. Jeg har fint lite peiling på synther, eneste er at jeg har prøvd et par, og synes det er sinnsykt gøy. Jeg vil ha sånn jeg kan skru på og greier, sånn at lyden endrer seg. :p

 

Noen som vet hvor jeg kan få tak i slikt, hva jeg bør kjøpe, og en fornuftig prisklasse for en nybegynner som ikke kommer til å være i nærheten av å bli god? :)

Lenke til kommentar
Når vi er inne på musikk. Jeg er på jakt etter en eller annen form for synth jeg kan leke meg med, uten å måtte koble til datamaskin. Jeg har fint lite peiling på synther, eneste er at jeg har prøvd et par, og synes det er sinnsykt gøy. Jeg vil ha sånn jeg kan skru på og greier, sånn at lyden endrer seg. :p

 

Noen som vet hvor jeg kan få tak i slikt, hva jeg bør kjøpe, og en fornuftig prisklasse for en nybegynner som ikke kommer til å være i nærheten av å bli god? :)

6394106[/snapback]

Du søker virtuell analog synthesizer.

Dette er egentlig datamaskiner som emulerer de gamle, klassiske (analoge) synthesizerene som var populære på 60-, 70-, og 80-tallet.

Selv om det egentlig er snakk om en spesialsert datamaskin inni en metallboks med masse skruknotter, så koster de ofte litt. Om du bare vil leke deg med lydsyntese (produksjon av lyd) så finnes det masse programvarebasert virtuelle synthesizere, hvor CPU'en i PC'en din vil gjøre emuleringen.

Da vil du se alle skruknottene, knapper, o.l., på skjermen og skru på de med musa.

Dette er ofte et langt billigere og mer praktisk alternativ for hobbymusikere/nybegynnere. :)

 

Vil anbefale deg å ta en titt på Propellehead's Reason 3.

 

Dersom du insisterer på å ha en ordentlig, fysisk synth, så finner du veldig gode og billige synther brukt.

 

Dersom du er interresert for dypere synth-samtaler, kan du sende meg en PM, så snakkes vi over MSN :)

Endret av skag1
Lenke til kommentar
Ser definitivt nytten i denne tråden :)

Hvor får man kjøpt ekte Adidas joggebukser på nettet for en grei pris. Jeg er da på jakt etter bomullsbukser og de skal brukes til å sløve rundt i. Det er for øvrig de med striper på siden jeg er ute etter. Helst norsk webshop.

Takker for svar.

6433606[/snapback]

 

http://www.laredoute.no/ kan du jo prøve... de har masse fine klær på postordre. hvis du bestiller katalogen også, så får du mange fine tilbud ut over det "vanlige" i posten gjennom året.

 

edit: http://www.laredoute.no/base/product.asp?p...26intStart%3D13

Endret av jalejale
Lenke til kommentar
J-suz... :p

 

Noen som veit hvor jeg får kjøpt Synth-pads? (elektrisk trommesett, også kalt midi-sett)

Tenkte å spørre på musikkdelen av forumet, men så kom jeg over denne tråden. :p

6391964[/snapback]

 

Digitalt trommesett har de på de fleste seriøse musikkforretninger.

 

Jeg har gått og drømt om ett TD6K-V Roland sett i snart 2 år nå (så lenge at jeg nesten har fortrengt navnet, så ikke skyt meg om det er feil.

 

Det er ett rimelig men godt sett med mange kule funksjoner. Funker bra til å øve med!

6392002[/snapback]

Digitale trommesett suger hesterompe. Enkelt og greit. Har prøvd i alle prisklasser, det funker bare ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...