Gå til innhold

Angrerett på programvare

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle!

Jeg driver et enkeltmannsforetak, og har blitt overtalt til å kjøpe software fra mamut (veeeeldig hyggelig telefonselger). Nå har jeg fått regningen, og føler vel ikke akkurat at dette programmet svarer til prisene de opererer med.

Hvordan fungerer det da... Har jeg angrerett på dette programmet? Jeg kommer uansett til å avinstallere det...

Håper noen kan hjelpe meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei alle!

Jeg driver et enkeltmannsforetak, og har blitt overtalt til å kjøpe software fra mamut (veeeeldig hyggelig telefonselger). Nå har jeg fått regningen, og føler vel ikke akkurat at dette programmet svarer til prisene de opererer med.

Hvordan fungerer det da... Har jeg angrerett på dette programmet? Jeg kommer uansett til å avinstallere det...

Håper noen kan hjelpe meg

6390451[/snapback]

hei.....

i utgangspunktet hvis du driver firma/bedrift og kjøper produkt, har du ikke angrerett/angrefrist som privat person:

Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet.(jf Angrerettloven § 6, punkt e)

når det gjelder software og hvis ikke annet er avtalt med leverandør, gjelder dette:

Angreretten kan ikke gjøres gjeldende for lyd- eller bildeopptak eller datamaskinprogram der forbrukeren har brutt forseglingen.(jf. Angrerettloven § 12 siste ledd)

det er det som loven sier, men selvfølgelig alt avhenger av leverandør.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...