Bilbergeren Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Hei alle! Jeg driver et enkeltmannsforetak, og har blitt overtalt til å kjøpe software fra mamut (veeeeldig hyggelig telefonselger). Nå har jeg fått regningen, og føler vel ikke akkurat at dette programmet svarer til prisene de opererer med. Hvordan fungerer det da... Har jeg angrerett på dette programmet? Jeg kommer uansett til å avinstallere det... Håper noen kan hjelpe meg
no_viking_no Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Hei alle! Jeg driver et enkeltmannsforetak, og har blitt overtalt til å kjøpe software fra mamut (veeeeldig hyggelig telefonselger). Nå har jeg fått regningen, og føler vel ikke akkurat at dette programmet svarer til prisene de opererer med. Hvordan fungerer det da... Har jeg angrerett på dette programmet? Jeg kommer uansett til å avinstallere det... Håper noen kan hjelpe meg 6390451[/snapback] hei..... i utgangspunktet hvis du driver firma/bedrift og kjøper produkt, har du ikke angrerett/angrefrist som privat person: Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet.(jf Angrerettloven § 6, punkt e) når det gjelder software og hvis ikke annet er avtalt med leverandør, gjelder dette: Angreretten kan ikke gjøres gjeldende for lyd- eller bildeopptak eller datamaskinprogram der forbrukeren har brutt forseglingen.(jf. Angrerettloven § 12 siste ledd) det er det som loven sier, men selvfølgelig alt avhenger av leverandør.....
no_viking_no Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Okay. Takk for hjelpen 6392229[/snapback] bare hyggelig....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå