Gå til innhold

Regne ut kroppsfett


Anbefalte innlegg

Går det ann på noen måte og finne ut hvor mye kroppsfett man har uten og gå til legen o.l? Jeg begynner og bli litt bekymret for at det ikke er så bra at jeg trener såpass som jeg gjør.

 

Er vel 1.85cm høy og veier 68kg. Jeg føler at nesten all vekta mi kommer av muskler og bein og det er vel ikke helt gunstig for kroppen i seg selv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
spis mere proteiner og karbs, løft vekter.... da blir du større. lav fettprosent er ikke skadelig i hele tatt så lenge den ikke er alt for lav (<4% el no)

6387924[/snapback]

 

Er ikke så veldig glad i å ta sånne kosttilskudd i forhold til trening. Er egentlig ikke størrelsen som er et problem (jeg er ikke liten), men heller det at jeg føler kroppen har for lite fett. Høres kanskje litt rart ut, men det føles som om kroppen tærer på noe den ikke burde tære på :(

Lenke til kommentar

Jeg er selv 1.85 høy. Har hørt mange steder at 85kg er "normalvekten"

Veier selv rundt 93kg uten å ha for mye kroppsfett.

 

Foreslår at du sitter litt mer foran pcen med god mat :D

 

Edit: Vet ikke hvor gammel du er, men er du under 20, kommer nok fettet krypende på etterhvert.

Endret av Normand
Lenke til kommentar
Jeg er selv 1.85 høy. Har hørt mange steder at 85kg er "normalvekten"

Veier selv rundt 93kg uten å ha for mye kroppsfett.

 

Foreslår at du sitter litt mer foran pcen med god mat :D

6387969[/snapback]

 

Nah. Jeg skal ha sixpack NÅ! Lurte bare på om dette var skadelig eller ikke egentlig. Har ikke spesielt lyst til å legge på meg hvis ikke jeg på en eller annen måte kan legge alt fettet på håndleddene :p Greier og ta rundt ved hjelp tommelen og lillefingeren (litt dårlig forklart, men jeg slett litt med akkurat den setningen)

 

[sKRYTEMODUS]

Akkurat sånn som jeg er nå ser jeg bare veltrent ut.

[/sKRYTEMODUS]

Ikke spesielt "skinny" bortsett fra et par steder (håndledd, ankel, hånd o.l). Jeg ser ikke noen grunn til og legge på meg mer hvis fettprosenten min ikke er skadelig for kroppen

Lenke til kommentar
Hvis du selv er fornøyd med kroppen din, er nok alt i orden. 68kg høres noe lite ut, men hvis du ikke føler deg slapp og orkesløs pga manglende næring, så er du vel ikke for tynn?

6388068[/snapback]

 

Jeg føler meg ikke sånn, men det føles som om jeg kommer til og bli sånn. Er ofte veldig sliten og sånn, men jeg føler ikke vekta mi er årsaken til dette akkurat nå

Lenke til kommentar
spis mere proteiner og karbs, løft vekter.... da blir du større. lav fettprosent er ikke skadelig i hele tatt så lenge den ikke er alt for lav (<4% el no)

6387924[/snapback]

 

Er ikke så veldig glad i å ta sånne kosttilskudd i forhold til trening. Er egentlig ikke størrelsen som er et problem (jeg er ikke liten), men heller det at jeg føler kroppen har for lite fett. Høres kanskje litt rart ut, men det føles som om kroppen tærer på noe den ikke burde tære på :(

6387944[/snapback]

hvem har sagt noe om kosttilskudd?, du vil beholde sixpacken men få mere fett?. lav fettprosent er ikke en følelse, underærnæring derrimot. spiser du nokk vitaminer, fettsyrer osv?. lavt blodsukker gir en svært ekkel følelse av at kroppen på en måte forbrenner noe som ikke skal forbrennes :p

Lenke til kommentar
spis mere proteiner og karbs, løft vekter.... da blir du større. lav fettprosent er ikke skadelig i hele tatt så lenge den ikke er alt for lav (<4% el no)

6387924[/snapback]

 

Er ikke så veldig glad i å ta sånne kosttilskudd i forhold til trening. Er egentlig ikke størrelsen som er et problem (jeg er ikke liten), men heller det at jeg føler kroppen har for lite fett. Høres kanskje litt rart ut, men det føles som om kroppen tærer på noe den ikke burde tære på :(

6387944[/snapback]

hvem har sagt noe om kosttilskudd?, du vil beholde sixpacken men få mere fett?. lav fettprosent er ikke en følelse, underærnæring derrimot. spiser du nokk vitaminer, fettsyrer osv?. lavt blodsukker gir en svært ekkel følelse av at kroppen på en måte forbrenner noe som ikke skal forbrennes :p

6388371[/snapback]

 

Vil ikke si jeg spiser spesielt sunt. Tar heller ikke vitaminer.

 

Du har truffet det akkurat med "du vil beholde sixpacken men få mere fett?" egentlig. Kroppen min betyr mye for meg og magen er viktig når det gjelder min kropp. Vil helst ha litt mer fett på kroppen, men ikke på de feile stedene hvis du skjønner ;)

Lenke til kommentar
så du er spinkel og tynn, vil bli stor og sterk?

 

eller så kan du jo kjøre reverse fettsuging, sprøyte inn fett på dine "riktige steder". :p

 

nei, tren å bli stor :D

6390885[/snapback]

 

Haha :!:

 

*går og trener*

 

Jeg er forresten ikke spinkel og tynn, men spinkel og ganske godt trent. Derfor tenkte jeg at det og bare trene masse kunne være skadelig for kroppen fordi jeg blir bare enda tynnere og fortsetter og gå ned i vekt

Endret av GrandMa
Lenke til kommentar

Dette enkle regnestykket er alt du trenger:

 

Forbrenning (normal forbrenning + trening) - energi inn = vekttap/økning

 

Så lenge du trener og spiser mer enn du forbrenner vil du legge på deg i form av muskler og fett. Det virker som du har en meget god forbrenning (med tanke på vekten), evt spiser veldig lite, så det er nok bare et pluss at du øker matinntaket og treningsmengden.

 

Tilskudd i form av proteiner og karbohydrater vil nok hjelpe deg godt på vei om du trener regelmessig. Det kan virke som et stort steg/en stor utgift, men det det er definitivt verdt det i form av raskere og bedre resultater. :)

Lenke til kommentar
så du er spinkel og tynn, vil bli stor og sterk?

 

eller så kan du jo kjøre reverse fettsuging, sprøyte inn fett på dine "riktige steder". :p

 

nei, tren å bli stor :D

6390885[/snapback]

 

Haha :!:

 

*går og trener*

 

Jeg er forresten ikke spinkel og tynn, men spinkel og ganske godt trent. Derfor tenkte jeg at det og bare trene masse kunne være skadelig for kroppen fordi jeg blir bare enda tynnere og fortsetter og gå ned i vekt

6392743[/snapback]

 

Legg på deg muskler, gutt! ;)

Lenke til kommentar

Når ein ser på visse syklistar som

 

Michael Rasmussen: 1,75m og 58 kg. BMI: 16,57

 

Andreas Klöden: 1,83m og 63 kg. BMI: 17,21

 

så er du ikkje så tynn allikavel. Ikkje bekymre deg om å gå opp i vekt. Har du naturlig låg fettprosent kan du forsatt gå ned ein del uten å ta skade av det.

Lenke til kommentar

Nå gadd ikke jeg lese hele tråden, men slik jeg forsto det så er du kanskje litt underernært på usunn mat?

Spis mer sunn mat.. Da vil du få overskuddet tilbake regner jeg med.

Dessuten er vekt trening å anbefalle, gir mer energi, og en mer stram, definert kropp med tiden. Lav fett% skal ikke ha så mye å si egentlig..

 

her kan du regne ut kroppsfettet:

http://members.nuvox.net/~on.jwclymer/bmi.html#waist

 

Den er ikke helt nøyaktig, men gir en liten pekepinn.

Endret av discostu
Lenke til kommentar
Går det ann på noen måte og finne ut hvor mye kroppsfett man har uten og gå til legen o.l? Jeg begynner og bli litt bekymret for at det ikke er så bra at jeg trener såpass som jeg gjør.

 

Er vel 1.85cm høy og veier 68kg. Jeg føler at nesten all vekta mi kommer av muskler og bein og det er vel ikke helt gunstig for kroppen i seg selv?

6387902[/snapback]

 

 

Gå ned på et bra treningsstudio og be dem måle fettprosenten din med en fettklype. 185cm høy og 68kg er ikke noe du burde være fornøyd med. Det høres ut som om du har behov for både litt fett og mer muskler. Fortsett å tren, det er det smarteste du kan gjøre, men sørg for å spise nok, og helst litt ekstra siden du vil opp i vekt.

Når du skal opp i vekt er det ikke meningen å høgge innpå med usunn mat for å øke fortest mulig. Du bør heller ta det med ro og ta tiden til hjelp. Spis masse karbohydrater og proteiner, samt at du må huske på å få i deg rikelig med sunt fett!

 

Det du også må huske på er at jo mer muskler du har, desto flere kalorier forbrenner du. Dersom du synes det er vanskelig å gå opp i vekt (altså dersom du har høy naturlig forbrenning eller ikke orker å spise all maten du trenger) så kan du kjøpe deg en gainer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...