Gå til innhold

Hva er farligest av Snus & Røyk


scoop3x

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter alt jeg har hørt, er jeg overbevist om at røyk er mye farligere enn snus. Snusen tærer på tannkjøtt, og kan gi deg blodkreft og magekreft. Røyking kan føre til lungkreft,hjerte-og karsykdommer, slag og infark. Det følger dessuten med en liten bonuspakke: svette,dårlig ånde, dårlig kondisjon, gule fingre, dårligere stemme og mye mer ;)

Lenke til kommentar
Etter alt jeg har hørt, er jeg overbevist om at røyk er mye farligere enn snus. Snusen tærer på tannkjøtt, og kan gi deg blodkreft og magekreft. Røyking kan føre til lungkreft,hjerte-og karsykdommer, slag og infark. Det følger dessuten med en liten bonuspakke: svette,dårlig ånde, dårlig kondisjon, gule fingre, dårligere stemme og mye mer ;)

6381141[/snapback]

 

Hey, man lever da bare en gang.

Lenke til kommentar
Etter alt jeg har hørt, er jeg overbevist om at røyk er mye farligere enn snus. Snusen tærer på tannkjøtt, og kan gi deg blodkreft og magekreft. Røyking kan føre til lungkreft,hjerte-og karsykdommer, slag og infark. Det følger dessuten med en liten bonuspakke: svette,dårlig ånde, dårlig kondisjon, gule fingre, dårligere stemme og mye mer ;)

6381141[/snapback]

 

Hey, man lever da bare en gang.

6381146[/snapback]

 

Nettopp, og da vil det jo være logisk å ta vare på det livet man har fått, og ikke kaste det vekk på nikotin.

Lenke til kommentar
Etter alt jeg har hørt, er jeg overbevist om at røyk er mye farligere enn snus. Snusen tærer på tannkjøtt, og kan gi deg blodkreft og magekreft. Røyking kan føre til lungkreft,hjerte-og karsykdommer, slag og infark. Det følger dessuten med en liten bonuspakke: svette,dårlig ånde, dårlig kondisjon, gule fingre, dårligere stemme og mye mer ;)

6381141[/snapback]

 

Hey, man lever da bare en gang.

6381146[/snapback]

 

Nettopp, og da vil det jo være logisk å ta vare på det livet man har fått, og ikke kaste det vekk på nikotin.

6381160[/snapback]

 

Etter all sannsynlighet dør jeg hvis jeg går inn i den franske fremmedlegionen. Ergo har det ikke noe å si om jeg røyker.

 

Hvis jeg faktisk lykkes som lydtekniker, slutter jeg nok å røyke.

 

:wee:

Endret av Marley
Lenke til kommentar
Nettopp, og da vil det jo være logisk å ta vare på det livet man har fått, og ikke kaste det vekk på nikotin.

6381160[/snapback]

Tull. Spørs hvordan innstilling man har på livet det.

 

Nikotin er godt å få i kroppen. Veldig godt. Er en følelse som er rimelig vanskelig å beskrive.

 

Tenk deg at du stresser som fy. Så setter du deg ned, tar en sigarett og tar det helt med ro igjen.

 

Og hva som angår logikk eller ikke, bryr jeg meg pent lite om. Mennesker gjør mye ulogisk, og det vil de fortsette med.

 

Godt med en sigarett i tide og utide.

 

 

God jul.

Lenke til kommentar
Etter alt jeg har hørt, er jeg overbevist om at røyk er mye farligere enn snus. Snusen tærer på tannkjøtt, og kan gi deg blodkreft og magekreft. Røyking kan føre til lungkreft,hjerte-og karsykdommer, slag og infark. Det følger dessuten med en liten bonuspakke: svette,dårlig ånde, dårlig kondisjon, gule fingre, dårligere stemme og mye mer ;)

6381141[/snapback]

 

Hey, man lever da bare en gang.

6381146[/snapback]

 

Nok en grunn til å ikke forkorte livet med 10-20 år ...

Lenke til kommentar

Begge deler er skadelige, men skadevirkningene ved snus er dårligere dokumentert enn ved røyk. Det er ikke tilfeldig at det på snusboksene står "Denne tobakksvaren kan være helseskadelig" (min utheving), mens det på røykpakkene står "Røyking dreper". Ved snus slipper du alle problemene med sykdommer i luftveiene, men til gjengjeld øker du sannsynligheten for munnkreft og mye annet dritt. Det er vanskelig å sammenligne røyk og prell, men allikevel kan man si helt klart at røyk er farligst.

 

*bake meg en tønne*

Endret av Dahl
Lenke til kommentar
Etter alt jeg har hørt, er jeg overbevist om at røyk er mye farligere enn snus. Snusen tærer på tannkjøtt, og kan gi deg blodkreft og magekreft. Røyking kan føre til lungkreft,hjerte-og karsykdommer, slag og infark. Det følger dessuten med en liten bonuspakke: svette,dårlig ånde, dårlig kondisjon, gule fingre, dårligere stemme og mye mer ;)

6381141[/snapback]

 

Hey, man lever da bare en gang.

6381146[/snapback]

 

Nok en grunn til å ikke forkorte livet med 10-20 år ...

6381184[/snapback]

 

Jeg forkorter med 50 grunnet jobbvalg, argumentet teller ikke.

Lenke til kommentar
Nettopp, og da vil det jo være logisk å ta vare på det livet man har fått, og ikke kaste det vekk på nikotin.

6381160[/snapback]

Tull. Spørs hvordan innstilling man har på livet det.

 

Nikotin er godt å få i kroppen. Veldig godt. Er en følelse som er rimelig vanskelig å beskrive.

 

Tenk deg at du stresser som fy. Så setter du deg ned, tar en sigarett og tar det helt med ro igjen.

 

Og hva som angår logikk eller ikke, bryr jeg meg pent lite om. Mennesker gjør mye ulogisk, og det vil de fortsette med.

 

Godt med en sigarett i tide og utide.

 

 

God jul.

6381182[/snapback]

 

Hva er egentlig poenget med å bruke omlag 20 000 kr i året på noe som reduserer livslengden, og kan føre til brå død ? Nikotinen gir deg en falsk trygghet ved at du slapper av. Dette kan føre til at folk gir mer og mer faen, fordi de ikke reagerer naturlig i enkelte sammenhenger. Du må gjerne rette på det jeg sier, jeg tror jeg har nok argumenter i ryggen..

 

Men selvfølgelig, folk må få gjøre som de vil. Mennesker gjør mye ulogisk, og enkelte dør fortere en andre. Slik vil det alltid være.

 

Kjekt for oss som ikke røyker, at dere røykere tar på dere oppgaven med å få ned folketallet på kloden :)

 

Takker og Bukker :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det er så forbanna teit diskusjon. Alle vet at snus er mindre farlig. Det har aldri blitt dokumentert et dødsfall som følge av snus, mens folk dropper som fluer hver dag på grunn av røyken.

 

At aviser trykker halvseriøse forskningsresultater på snus er fordi de vet at folk leser det nå som "alle" snuser.

Lenke til kommentar

Kjekt for oss som ikke røyker, at dere røykere tar på dere oppgaven med å få ned folketallet på kloden :)

 

Takker og Bukker  :thumbup:

6381293[/snapback]

 

Noen må jo gjøre det. :)

 

I tillegg oppnår jeg personlig fred i sjelen, en høyere sans for orden i stressede situasjoner og jeg kan i tillegg slappe av.

 

Wow. Jeg liker å røyke.

Lenke til kommentar
Hva er egentlig poenget med å bruke omlag 20 000 kr i året på noe som reduserer livslengden, og kan føre til brå død ? Nikotinen gir deg en falsk trygghet ved at du slapper av. Dette kan føre til at folk gir mer og mer faen, fordi de ikke reagerer naturlig i enkelte sammenhenger. Du må gjerne rette på det jeg sier, jeg tror jeg har nok argumenter i ryggen..

 

Men selvfølgelig, folk må få gjøre som de vil. Mennesker gjør mye ulogisk, og enkelte dør fortere en andre. Slik vil det alltid være.

 

Kjekt for oss som ikke røyker, at dere røykere tar på dere oppgaven med å få ned folketallet på kloden :)

 

Takker og Bukker  :thumbup:

6381293[/snapback]

 

Nå har jeg sluttet med røyk heldigvis, men vil jo bare si at det er utrolig mange folk som ødelegger livet sitt på usunt kosthold også. Var selv en sånn for mange år siden, men jeg skjerpet meg. Noe folk trenger den falske tryggheten man ofte får ved røyking, noen synes røyk er digg, noen hater røyk. Samme hvor mye man vender på det så er det alltid folk for/mot.

 

Er jo nesten populært å tyne de som røyker nå til dags.

 

Kjekt for oss som ikke røyker, at dere røykere tar på dere oppgaven med å få ned folketallet på kloden :)

 

 

 

"Fint for oss som ikke har ubeskyttet sex at de som får aids tar på seg oppgaven med å få ned folketallet på kloden."

Lenke til kommentar
"Fint for oss som ikke har ubeskyttet sex at de som får aids tar på seg oppgaven med å få ned folketallet på kloden."

 

Det blir bare usaklig. Største parten av menneskene i verden som dør av AIDS kommer fra Afrika, der de faktisk ikke vet om faren ved ubeskyttet sex og Aids. Der ligger det en vesentlig forskjell

Lenke til kommentar
"Fint for oss som ikke har ubeskyttet sex at de som får aids tar på seg oppgaven med å få ned folketallet på kloden."

 

Det blir bare usaklig. Største parten av menneskene i verden som dør av AIDS kommer fra Afrika, der de faktisk ikke vet om faren ved ubeskyttet sex og Aids. Der ligger det en vesentlig forskjell

6381419[/snapback]

 

ehe, tror nok hele afrika vet om den faren... bedre enn oss faktisk, med de bryr seg ikke.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...