Gå til innhold

Hva er farligest av Snus & Røyk


scoop3x

Anbefalte innlegg

Noe jeg glemte å nevne, for 50 år siden eller mer (bare for å illustrere) var det ingen som visste noe om røyk. Alle røyket fordi de ikke trodde det var noen fare. Noen trodde til og med at det var sunt, og se nå.

 

Slik er det med snusen også, den er relativt ny, og her nevnes det også at det også er sunt da det kan forebygge hjerteatakk. Joda, ærlig talt så er det ingen som vet en dritt om snusen, fordi ingen gidder å bruke tid og penger på å forske på det. Spesielt når det for det meste bare er oss nordmenn og svensker som anvender det.

6380284[/snapback]

 

snus er ikke nytt.... det har vært i over 100 år...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Swedish Match – the market leader in snus

 

Swedish Match is a unique company with a wide range of market leading brands in niche tobacco products (e.g. snus, chewing tobacco, cigars and pipe tobacco), lighters and matches. Swedish Match products are sold in well over 140 countries.

 

The wide range of brands and products in the Swedish Match snus portfolio shows not only our dedication to 200 years of tradition, but also our effort to continually develop snus to meet growing demands from consumers and authorities.

Lenke til kommentar
Vel en røyker er like mye nordmann og menneske som en som ikke røyker...og selv en som ikke røyker vil få problemer helsemssig en gang..livets gang vi blir eldre og sykere uansett..ja det er dumt og røyke men det gjelder forsåvidt alkehol også.... drikker du alkehol?da kan du føle deg skyldig for det gir også problemer til samfunnet

6381651[/snapback]

 

Jeg konsumerer alkohol på lik linje som andre 20-åringer, men jeg trener hver eneste dag og har et særdeles sunt kosthold. På den måten holder jeg meg unna de eventuelle senkomplikasjonene alkoholbruk vil gi meg.

6381705[/snapback]

 

Alkehol gir ikke bare helseskader... og hvordan kan du vite at du ikke blir en alkeholiker som kan koste samfunnet mange hundre tusen.. du tror du vet...men man vet aldri,, en del av befolkingen kan bli alkeholikere og det gjelder kanskje deg... så har man vold, tap av menneskeliv i trafikk og vold, hærverk etc... og selv om du kanske har et godt kosthold så betyr ikke dette at alkehol ikke kan skade deg...

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Alkehol gir ikke bare helseskader... og hvordan kan du vite at du ikke blir en alkeholiker som kan koste samfunnet mange hundre tusen.. du tror du vet...men man vet aldri,, en del av befolkingen kan bli alkeholikere og det gjelder kanskje deg... så har man vold, tap av menneskeliv i trafikk og vold, hærverk etc... og selv om du kanske har et godt kosthold så betyr ikke dette at alkehol ikke kan skade deg...

6382112[/snapback]

 

Selvsagt, men et menneske kan ikke regne med absolutt alle variabler. Poenget mitt, som du tydeligvis ikke forstår, er at jeg gjør opp for det jeg putter i meg. Jeg utligner alkoholen. Kan du fortelle meg hva en røyker gjør for å kompensere for alle avfallstoffene han/hun suger i seg?

Lenke til kommentar
Alkehol gir ikke bare helseskader... og hvordan kan du vite at du ikke blir en alkeholiker som kan koste samfunnet mange hundre tusen.. du tror du vet...men man vet aldri,, en del av befolkingen kan bli alkeholikere og det gjelder kanskje deg... så har man vold, tap av menneskeliv i trafikk og vold, hærverk etc... og selv om du kanske har et godt kosthold så betyr ikke dette at alkehol ikke kan skade deg...

6382112[/snapback]

 

Selvsagt, men et menneske kan ikke regne med absolutt alle variabler. Poenget mitt, som du tydeligvis ikke forstår, er at jeg gjør opp for det jeg putter i meg. Jeg utligner alkoholen. Kan du fortelle meg hva en røyker gjør for å kompensere for alle avfallstoffene han/hun suger i seg?

6382412[/snapback]

 

vis poenget ditt er at du kompensere alkeholen med det du putter i deg så har du et dårlig poeng...jeg forstår deg men jeg er ikke enig,, en som røyker kan også leve sunt og kompensere for røyken...og som sagt... alkehol gjør helt andre ting en hva et dårlig kosthold gjør.. for eksempel ødelegger nyren...men ikke misforstå meg,, jeg hater røyking og fatter ikke hva de som røyker tenker med... men allikavel de har like mange rettigheter som en som ikke røyker...røyking er et media og legalitetsproblem...mange begynner i ung alder for de blir påviket av diverse ting... og når man først er der så er det vanskelig å slutte...og når Norge som land har tobakk som lovlig så kan man ikke klage på de ulempene det kommer med akkurat som alkehol...røyking har de siste tida også blitt en lavklassestatus... de som røyker her i landet er faktisk de som tjener minst... hva tror du det kommer av?før var det omvendt

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar
vis poenget ditt er at du kompensere alkeholen med det du putter i deg så har du et dårlig poeng...jeg forstår deg men jeg er ikke enig,, en som røyker kan også leve sunt og kompensere for røyken...og som sagt... alkehol gjør helt andre ting en hva et dårlig kosthold gjør.. for eksempel ødelegger nyren...men ikke misforstå meg,, jeg hater røyking og fatter ikke hva de som røyker tenker med... men allikavel de har like mange rettigheter som en som ikke røyker...røyking er et media og legalitetsproblem...mange begynner i ung alder for de blir påviket av diverse ting... og når man først er der så er det vanskelig å slutte...og når Norge som land har tobakk som lovlig så kan man ikke klage på de ulempene det kommer med akkurat som alkehol...røyking har de siste tida også blitt en lavklassestatus... de som røyker her i landet er faktisk de som tjener minst... hva tror du det kommer av?før var det omvendt

6382676[/snapback]

 

tar det veldig generelt:

smart mann vet at røyk er usunnt, derfor røyker han ikke, smart mann får god utdannelse og tjener masse penger.

dum man vet også at røyk er farlig, men han bryr seg ikke/er tøff og røyker, dum man får ingen god utdannelse og blir fattig.

ergo smarte, rike mennesker røyker ikke. :)

Endret av Tob2k
Lenke til kommentar
tar det veldig generelt:

smart mann vet at røyk er usunnt, derfor røyker han ikke, smart mann får god utdannelse og tjener masse penger.

dum man vet også at røyk er farlig, men han bryr seg ikke/er tøff og røyker, dum man får ingen god utdannelse og blir fattig.

ergo smarte, rike mennesker røyker ikke. :)

6383220[/snapback]

Du er jaggu meg smart!

 

Jeg er da den dumme mannen, men desverre. Jeg har en utdannelse sikret. Eid.

Lenke til kommentar
tar det veldig generelt:

smart mann vet at røyk er usunnt, derfor røyker han ikke, smart mann får god utdannelse og tjener masse penger.

dum man vet også at røyk er farlig, men han bryr seg ikke/er tøff og røyker, dum man får ingen god utdannelse og blir fattig.

ergo smarte, rike mennesker røyker ikke. :)

Jeg tror dette må være det absolutt dummeste jeg har lest på dette forumet.

For en komplett idiot du må være.

Lenke til kommentar
Swedish Match – the market leader in snus

 

Swedish Match is a unique company with a wide range of market leading brands in niche tobacco products (e.g. snus, chewing tobacco, cigars and pipe tobacco), lighters and matches. Swedish Match products are sold in well over 140 countries.

 

The wide range of brands and products in the Swedish Match snus portfolio shows not only our dedication to 200 years of tradition, but also our effort to continually develop snus to meet growing demands from consumers and authorities.

6381846[/snapback]

Men, siden dette også er et svar på min tidligere post, nevner jeg at poenget jeg skulle frem til var at ingen har enda forsket på det. Jeg tror ikke det er så mange som hadde orket å forske på noe bare svenskene bruker. Og nå er det fortsatt bare oss nordmenn og svensker (og noen amerikanere) som bruker det. Derfor blir det lite forskning på det.

Lenke til kommentar
Swedish Match – the market leader in snus

 

Swedish Match is a unique company with a wide range of market leading brands in niche tobacco products (e.g. snus, chewing tobacco, cigars and pipe tobacco), lighters and matches. Swedish Match products are sold in well over 140 countries.

 

The wide range of brands and products in the Swedish Match snus portfolio shows not only our dedication to 200 years of tradition, but also our effort to continually develop snus to meet growing demands from consumers and authorities.

6381846[/snapback]

Men, siden dette også er et svar på min tidligere post, nevner jeg at poenget jeg skulle frem til var at ingen har enda forsket på det. Jeg tror ikke det er så mange som hadde orket å forske på noe bare svenskene bruker. Og nå er det fortsatt bare oss nordmenn og svensker (og noen amerikanere) som bruker det. Derfor blir det lite forskning på det.

6393589[/snapback]

Lite forskning? Man kan jo lese hver eneste dag i avisen om forskning på snus. Det forskes masse på snus.

Lenke til kommentar
tar det veldig generelt:

smart mann vet at røyk er usunnt, derfor røyker han ikke, smart mann får god utdannelse og tjener masse penger.

dum man vet også at røyk er farlig, men han bryr seg ikke/er tøff og røyker, dum man får ingen god utdannelse og blir fattig.

ergo smarte, rike mennesker røyker ikke. :)

6383220[/snapback]

Så alle som røyker er stokk dumme, og jobber i kassa på Supern?

 

Røyk er farlig, ja. De prøver seg med "advarsler" på tobakken, men se hvor mange som bryr seg? Se på dagens tenåringer. En god del av de som røyker, vel vitende at det de gjør er helseskadelig, men slutter ikke av den grunn. De vil være kul. Og etter å ha vært kul i 3-4 år er det ikke lett å stumpe røyken.

 

 

Hvorfor har man ikke advarsler på sjokolade og andre slikkerier?

"Denne søtsaken er helseskadelig, og kan føre til en tidlig død"

Lenke til kommentar

hallo!!! skjønner dere ingenting? tror dere seriøst at snus er like farlig som røyk? foreksempel hocky lands laget til sverige dei har vunnet em og vm i år:P der er det ingen som røyker tror eg! men veldig mange som snuser hehe:P tenk litt på det da!

Lenke til kommentar
Noe jeg glemte å nevne, for 50 år siden eller mer (bare for å illustrere) var det ingen som visste noe om røyk. Alle røyket fordi de ikke trodde det var noen fare. Noen trodde til og med at det var sunt, og se nå.

 

Slik er det med snusen også, den er relativt ny, og her nevnes det også at det også er sunt da det kan forebygge hjerteatakk. Joda, ærlig talt så er det ingen som vet en dritt om snusen, fordi ingen gidder å bruke tid og penger på å forske på det. Spesielt når det for det meste bare er oss nordmenn og svensker som anvender det.

6380284[/snapback]

 

http://www.dagbladet.no/kultur/2004/11/19/414999.html

se er din tulling! alle vet jo at røyk er farligere enn snus!!

Lenke til kommentar
tar det veldig generelt:

smart mann vet at røyk er usunnt, derfor røyker han ikke, smart mann får god utdannelse og tjener masse penger.

dum man vet også at røyk er farlig, men han bryr seg ikke/er tøff og røyker, dum man får ingen god utdannelse og blir fattig.

ergo smarte, rike mennesker røyker ikke. :)

6383220[/snapback]

Du er jaggu meg smart!

 

Jeg er da den dumme mannen, men desverre. Jeg har en utdannelse sikret. Eid.

6388196[/snapback]

 

Me love you long time. :love:

 

Jeg er nok ogsaa en dum mann. Til tross for mulighet for utdannelse innen mange yrker, baade IT, teater, lyd...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...