Gå til innhold

Hva er farligest av Snus & Røyk


scoop3x

Anbefalte innlegg

Noe jeg glemte å nevne, for 50 år siden eller mer (bare for å illustrere) var det ingen som visste noe om røyk. Alle røyket fordi de ikke trodde det var noen fare. Noen trodde til og med at det var sunt, og se nå.

 

Slik er det med snusen også, den er relativt ny, og her nevnes det også at det også er sunt da det kan forebygge hjerteatakk. Joda, ærlig talt så er det ingen som vet en dritt om snusen, fordi ingen gidder å bruke tid og penger på å forske på det. Spesielt når det for det meste bare er oss nordmenn og svensker som anvender det.

6380284[/snapback]

 

http://www.dagbladet.no/kultur/2004/11/19/414999.html

se er din tulling! alle vet jo at røyk er farligere enn snus!!

6400963[/snapback]

 

ja, såklart røyk er farligere enn snus, men det er ikke det samme som at snus er ufarlig!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Røyk er vel det mest skadelige av røyk og snus !

 

Når man røyker, går skaden ut på lungene :S

 

Snus er ikke helt skadefritt det heller, men det er bedre enn å røyke og få dårlige lunger !

 

Snus er også da det som er verst å prøve å slutte med ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

Jeg har snust 3-4 bokser i uka i 3-4 år nå, og kan avbekrefte visse "myter":

 

-man får ikke merkbart dårlig\dårligere ånde av snus.

 

-at det etser tannkjøttet er til en viss grad sant, men jeg har ikke merket noe til dette I DET HELE TATT, cola etser mer på tenner\tannkjøtt en snus.

 

-Snus inneholder Glass; dette er ren og skjær BS. Det som folk tror er glasskrystaller er egentlig SALTkrystaller.

 

-"snus øker spyttproduksjonen" Skjønner ikke hva som er så ille med å øke spyttproduksjonen?

 

- Man får oftere krampe; mulig det skjer oftere, men det skjer ikke mer en 2 ganger i året uansett.

 

-Det er ikke nikotinen som er det verste stoffet. Koffein, noe som feks Red bull og Kaffe er rik på, er faktisk det samme stoffet som nikotin, bare litt svakere.

 

-Å sammenligne snus med røyk etter nikotin innhold blir feil, da røyk inneholder tjære, og blåsyre + 3128 andre giftstoffer som er MYE farligere for kroppen en Nikotin.

 

 

Om man sammenligner bivirkningene til snus oppmot sukker\godteri, så vil man se at helsenorge behandler fler skader fra sukker og søtt en av snus. Sukker er også veldig dårlig for kroppen.

 

Det er per idag ikke bekreftet et eneste dødsfall pga. snus i verden.

Lenke til kommentar

Nå spurte jeg akkurat meg selv, og jeg tror ikke jeg får røyk i lungene av snus. Jeg tok meg en pris og fikk heller ikke røykhoste, l0ngekreft, kols, bronkitt, ødelagte flimmerhår eller sur blod. Dårlig ånde har jeg sikkert, men hvem bryr seg. Skal ikke kysse Dronninga heller. (Heldigvis.)

 

Er også litt forskjell på 10 sigaretter og 10 dåser med snus.

 

Hjerteklapp? Da skal du vel kanskje stå på litt tror jeg. Pus.

Endret av DemonFudge
Lenke til kommentar
Noe jeg glemte å nevne, for 50 år siden eller mer (bare for å illustrere) var det ingen som visste noe om røyk. Alle røyket fordi de ikke trodde det var noen fare. Noen trodde til og med at det var sunt, og se nå.

 

Slik er det med snusen også, den er relativt ny, og her nevnes det også at det også er sunt da det kan forebygge hjerteatakk. Joda, ærlig talt så er det ingen som vet en dritt om snusen, fordi ingen gidder å bruke tid og penger på å forske på det. Spesielt når det for det meste bare er oss nordmenn og svensker som anvender det.

6380284[/snapback]

 

snus er ikke nytt.... det har vært i over 100 år...

6381834[/snapback]

Har da hørt at snusen stammer fra indianerne sine planter eller noe, og at Christoffer Columbus hadde funnet planta når han kom til Amerika.. Og de brukte det som skråtobakk og seinere har det utviklet seg til snusen som vi har idag, men det kan være noe piss også da :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...