KillGOD Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Har et problem. Jeg har 3 harddisker, og skulle legge inn windows på nytt. Det som skjedde var at jeg overførte alt som jeg ville ha på C: til D: og E:, silk at jeg kunne formater C: for å installere windows på nytt der. Alt gikk helt fint for seg til jeg skulle legge inn filene fra D: og E: tilbake på C:. Når jeg skulle gå inn igjen på E: og D: kom det opp i ett vindu: Disk is not formatted The disk in drive D is not formatted. Do you want to format it now? Dette kom opp både på D: og E: Hvordan kan jeg få rettet opp dette slik at jeg finner filene mine igjen? Er det mulig å få det jeg hadde på harddiskene tilbake på ett eller annet vis? Om jeg ikke kan gjøre dette selv finnes det verksted som kan fikse harddisken for meg? Legg til linker om dere vet om noen verksteder som ordner slike ting. På forhånd takk.
Hårek Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Ser at folk poster tilsvarende problem stadig vekk. Har enda ikke sett et klart svar på hva det er som skjer. Det skal jo ikke skje, og jeg vet ikke hvordan jeg skulle fått det til å skje hos meg. Et eksempel: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=594096
Chris_lox Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Høres kanskje dumt ut, men hadde et problem av samme type. Men kople fra hd'ene og start opp med kun OS disken i, og så slå av og kople inn den andre diskene igjen! Et skudd i blinde, men folk vinner jo i v75. Så kanskje du treffer blink
Muffinman Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Hvilken type disker? Har vært borti slikt med en WD-disk, og kjenner en til som har opplevd det samme. Det er sannsynligvis tilfeldig, men det kunne vært interessant å få avdekke om slike problemer er knyttet til en produsent eller en bestemt serie.
marsboer Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Jeg har kun WD disker i mange forskjellige størrelser og reinstallerer windows svært ofte uten slike problemer. Mitt forslag til hva som er problemet er at du legger inn en Windows versjon uten SP2 integrert i installasjonscd'en og at du dermed får problemer med at store disker ikke installeres korrekt under installasjonen. Mitt tips er dermed å prøve og installere en windows versjon med SP2 integrert og se om du får samme problemet. Med mindre du ikke allerede har klart å ødelegge innholdet på diskene da.
wiberos Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 (endret) og jeg vet ikke hvordan jeg skulle fått det til å skje hos meg Den var fint hårek....jeg begynner å bli sjalu på folk snart. De opplever så mye...(det er ikke noe ironi her). Men ellers til problemet: Jeg er sikker at det har med registry å gjøre. Under en ny installasjon blir en preformert registry installert. Da er det vannligvis A:, C:, og D:, standard. Og det er fra root nivå, og hvordan bios detektere enhetene. Ofte man kan se at tildelte bokstaver på diskene under windows er ikke de samme sett fra et annet nivå. Og ja det er farlig å la alle enhetene tilkoplet når man driver med ny installeringer.Ikke at det er regel for at det skal gå galt,med andre disker tilkoblet men hvis man ser på alle feilmeldninger fra windows, forstår man at det er ikke farefritt. Så til trådstarter, det som ble nevnt fra Chris_Lox....høres ikke dumt at all. Og masrboer har også rett. Endret 24. juni 2006 av wiberos
mandela Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 (endret) jeg hadde liknende problem, fikset det med acronis disk director (valgte recover partition), vet ikke hva som var problemet, men tror det var noe humbug med partisjonstabellen Endret 24. juni 2006 av modellmakt
frank_jarle Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Som regel så er det partisjons tabellen som tar en tur ut på blåbærtur. Eventuelt MFT hvis man bruker NTFS på diskene. Det jeg kan tenke meg er at oartisjonstabellene for diskene dine har lagt på C-disken, eventuelt de har blitt korrupte under formateringen. Hvis du da kjører NTFS så vil det ligge en kopi av MFT og noe anne data midt i partisjonen, denne data'en kan du lese ut/kopiere ut og plassere på riktig plass på disken igjen. Har ikke gjort det selv da det er "litt" avansert... for meg så ble redningen GetDataBack, Men Acronics skal også være bra, som nevnt i en post over her. Frankie
Hårek Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 frank_jarle: du mener vel ikke at partisjonstabellene for D og E ligger på C disken? Her er det 3 fysiske disker. marsboer: manglende SP kan antagelig lage slike problem, men ved tidligere tråder med tilsvarende problem har jeg fått forsikringer om at de har brukt en CD med SP2. wiberos: det jeg mente var at jeg skulle gjerne visst hvordan dette skjer. Hvis noen med slike problemer bor i nærheten av Asker stiller jeg gjerne opp for å undersøke fenomenet.
marsboer Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Windows vil i hvertfall ikke gjenkjenne harddisker større enn 128gb korrekt dersom man ikke har SP2. Og jeg anbefaler på det sterkeste å integrere denne på installasjonscden, og dermed ikke legge den inn som en patch i etterkant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå