Gå til innhold

Hva koster bil-lappen? Full pakke


Propofol

Anbefalte innlegg

Sjekka på Lippert traffikskole hva slags priser dem har på det obligatoriske. Og det var:

 

5 kjøretimer à 450 kr = 2250 kr

Sikkerhetskurs, bane (4 timer) = 2500 kr

Sikkerhetskurs, vei (13 timer) = 5000 kr

Totalt 9750 kr

 

I tillegg så kommer førerprøven inkl. 1 kjøretime, og det er 1900 kr.

 

Så hvis du sier 15000 kr så er nok lappen betalt. Blir enda billigere hvis du ikke trenger så mange ekstra kjøretimer utover det obligatoriske.

 

Jeg tok lappen for 2 år sia og betalte ca 11000 kr. Jeg hadde bare det obligatoriske + en kjøretime.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men er jeg den eneste som kommer uten å kunne noen ting? Blir de sure for at jeg ikke har lært noe i forkant? Jeg vet ikke engang hvordan man bremser.  :blush:

6409702[/snapback]

Neida. Er det ikke derfor det kalles trafikkskole? Uansett hvor ille du selv tror du er, så har dem garantert opplevd verre. :)

 

Hvor mye kjøretrening du har fra før av har stort sett bare innvirkning på hvor mange kjøretimer du ender opp med totalt.

Lenke til kommentar
Men er jeg den eneste som kommer uten å kunne noen ting? Blir de sure for at jeg ikke har lært noe i forkant? Jeg vet ikke engang hvordan man bremser.  :blush:

6409702[/snapback]

 

Jeg prøvde meg en gang med fatteren på en parkeringsplass, kvelte motoren ett par ganger slikt at det kom opp en rød varsellampe på pappas nye Volvo, også fikk jeg ikke kjøre mer med den bilen. :p

Så jeg vil si jeg var rimelig fersk da jeg troppet opp på kjøreskolen og tok omtrent alt av kjøring jeg hadde der (tror jeg hadde en time eller to med fatteren etter at jeg hadde blitt rimelig habil på skolen først). Tror jeg brukte rundt 20 tusen. Mener jeg hadde sånn middels kjøreferdigheter. Ikke for dårlig ikke for god.

 

Og kjørelæreren blir selvsagt ikke sur, det blir jo bare mer penger på ham om dere må bruke noen timer på å lære deg basic'en :)

Men en ting kan jeg si. Med en god og hyggelig kjørelærer (les: ikke en overnervøs nybakt bil-pappa) tar det ikke lange tiden før du er ganske komfortabel med hovrdan det praktiske med å kjøre en bil fungerer :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...