Gå til innhold

2 radiatorer eller 1?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har tenkt å bruke en BI2 pro og en EVO240 i et selvbygd kabinett jeg driver å pusler med. Mest fordi jeg har de liggende og fordi pumpa burda takle det. Planen er at 2 120mm vifter på lavt turtall vil gi lav temp til ekstra lavt støynivå. Tror dere det vil fungere eller?

6369802[/snapback]

2 vifter? 1 på hver? jeg ville solgt unna evoen...

Lenke til kommentar
Gjøre opp for seg er en selvfølge, ikke bra!

 

Må si det frister litt å kjøpe et svært cube kabinett og montere 360 i front med tilhørende radiator fester. Men hvordan er det å ha en så stor radiator stående?

 

Vil min pumpe/tank fikse det?

6373407[/snapback]

 

ja uten problem. i ett lukke system har høydeforskjell ingenting å si!

 

det som skal opp må også ned igjen! ;)

Lenke til kommentar
Langt på vei enig.

Og når han har solgt den, er det vel på tide å betale meg for evoen. Det er jo tross alt noen måneder siden du tok den med deg herfra, bucketofcack. :hrm:

Inntil det skjer, kan du i alle fall glemme fremtidig hjelp fra meg.........

6371980[/snapback]

Ja, jeg synes nok også det. :hmm:

Ikke minst fordi jeg også holdt på i timesvis med å lage nipler for ham, alldeles gratis!

6373372[/snapback]

Sikker på at det var meg da Skrue? :hmm:

Som jeg husker det er eneste gangen jeg har hatt noe med deg å gjøre da jeg lånte bort pumpa mi til testing i testbenken din.

Takk til bucketofcack fra forumet, som lånte oss denne pumpen!
:shrug:

Evoen som jeg har liggende kjøpte jeg for 75 kr fra en kar borti gata (i Trondheim) i vinter, fikk den billig da ene nippelen var brukket. Nipler som du også hevder at jeg har fått hos deg har ihvertfall jeg aldri sett snurten til. Jeg spurte deg da du skulle sende pumpa tilbake om du hadde en meter silikonslange jeg kunne kjøpe av deg, men du hadde ingenting liggende. Men om du gidder tar jeg gjerne noen hånddreide nipler om du lager slike på bestilling, er nemlig på utkikk etter krommede nipler..

 

Synes også det er merkelig at du trekker dette fram i en tråd, hvor du faktisk henger ut min bruker som en simpel tyv, når det eneste jeg har gjort deg er å hjelpe deg. Du som moderator burde vite at anklager om tyveri burde holdes borte fra en tråd under "Kjøling - vann og ekstrem", og heller PM'es, da hadde du sluppet denne misforståelsen.

 

Tror dette er den verste usannheten jeg har kommet over på dette forumet. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Et dementi, og en unnskyldning!

 

Innledningsvis vil jeg så sterkt jeg kan, beklage mitt ubetenksomme og høyst uriktige utfall mot deg, bucketofcack!

Jeg befant meg nok i en modus hvor jeg slett ikke tenkte meg godt nok om, før jeg fyrte løs!

Som Theo343 nevner, så beror dette på en misforståelse, jeg har nok forvekslet nicket ditt med et annet her på forumet. :blush:

Jeg håper du kan tilgi meg for det, bucketofcack?

Om det kan stå som et lite plaster på såret, lager jeg mer enn gjerne nipler for deg, selvsagt helt uten omkostninger, og slange skal jeg selvsagt også skaffe deg, vederlagsfritt.

Håper du forstår at jeg er fryktelig lei meg over det som har skjedd, og skal så snart jeg kan, gå inn å fjerne de innleggene som gjelder dette.

Håper du kan ta imot min uforbeholdne unnskyldning.

Lenke til kommentar
Et dementi, og en unnskyldning!

 

Innledningsvis vil jeg så sterkt jeg kan, beklage mitt ubetenksomme og høyst uriktige utfall mot deg, bucketofcack!

Jeg befant meg nok i en modus hvor jeg slett ikke tenkte meg godt nok om, før jeg fyrte løs!

Som Theo343 nevner, så beror dette på en misforståelse, jeg har nok forvekslet nicket ditt med et annet her på forumet.  :blush:

Jeg håper du kan tilgi meg for det, bucketofcack?

Om det kan stå som et lite plaster på såret, lager jeg mer enn gjerne nipler for deg, selvsagt helt uten omkostninger, og slange skal jeg selvsagt også skaffe deg, vederlagsfritt.

Håper du forstår at jeg er fryktelig lei meg over det som har skjedd, og skal så snart jeg kan, gå inn å fjerne de innleggene som gjelder dette.

Håper du kan ta imot min uforbeholdne unnskyldning.

6394542[/snapback]

Selvfølgelig!

Oppfattet deg som en trivelig kar sist vi hadde kontakt og jeg skal være den første til å skrive under på at ikke alle innleggene alltid er like vellykkede, så det er "no hard feelings".

Noe plaster på såret er ikke nødvendig. Men hadde du gidda å hjulpet meg med de niplene og slangen hadde jeg satt pris på det, om du ikke får noe utlegg på det.

Så slapp av Skrue, alt ok her, og slett i vei! :fun:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

240-radiatorer er også egnet da de fleste har plass til dem liggende nede i kabinettet. Er du villig til å gjøre mer ut av det kan du borre huller nederst i kabinettet og sette viftene slik at de tar den kalde luften som ligger rett over gulvflaten. Da vil du få bedre temeraturer, så lenge du ikke har varmekabler på gulvet da!

Lenke til kommentar

Det er akkurat slik jeg har montert min 120mm i dag. Men det var ikke lett å skjære et pent hull i bunn for en som meg. Forsøkte først med dremmel, men var umulig å få en skjæreskive til å følge streken.

 

Gikk så over til elektrisk stikksag og kjøpte metallblad. Men direkte pent ble det ikke, samt at jeg bomma vel på 1 av 4 festehull.

 

Jeg syntes helt klart bånnmontering virker som det beste alternativet. Eneste problemet mitt er en nokså stor tank m/pumpe(rundt og 0.5-1ltr.).

 

Nå har jeg pumpa rett foran floppy cagen. Niplene står rett opp og butter i cagen(som ikke kan tas bort). Tankten ligger omtrent midt på HK i bunnplata med vifte på innsiden som suger luft inn gjennom radiatoren.

 

En annen ting er at det er helt klart behov for støvfilter annordning... som jeg ikke har funnet noe bra alternativ for.

 

Jeg liker duct systemet til Skrue og lurte på om jeg skal gå for en slik løsning nå neste gang. Bare jeg finner et lurt sted å ha tanken, kan jo ikke ha den foran HK.

 

Plexi er for avansert for meg, har ikke godt verktøy til å lage en bra ducting. Finnes det noe mykere gjennomsiktig materiale jeg kunne brukt?

Lenke til kommentar

Da kan kanskje 2mm lexan være et alternativ?

Men det er endel dyrere enn plexi.

Om du har problemer med å håndtere plexi, så kan jo sikkert din lokale glassmester hjelpe deg med tilskjæringa?

Lag en mal i papp, så nøye som mulig, så kan han sikkert skjære ut delene for deg.

Lenke til kommentar

Har du mange vifter på radiatoren Skrue?

Jeg kan kun se en vifte..

Jeg har tenkt på et oppsett med 2*240 radiatorer og lurer på om det vil være tilstrekkelig med tilsammen to 120 mm vifter? (Blir det helt krise kan jeg jo overvolte viftene til 15v, uten å bryte garantien på mine papst vifter)

 

EDIT:

Grunnen til 2*240 radiator er at jeg skal vannkjøle alt og samtidig har mulighet for å benytte peltier.

Endret av bucketofcack
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...