Gå til innhold

Imorra skal jeg fly for første gang:S


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Å fly med disse store boeing eller airbus-flyene over lange avstander er jo ingenting. Det som virkerlig er en opplevelse er å fly med et lite Widerøe Dash8 propellfly fra Stokmarknes til Bodø over fjellene i Lofoten i storm :S

6354993[/snapback]

Dash 8 eier jo! Er dritkult når det er tubelens med dem, hele flyet blir jo slengt rundt :p

(nei, jeg var faktisk ikke ironisk)

Lenke til kommentar
Det er nok folk her inne som har flyskrekk. Å fyre opp under denne skrekken med grunnløse, idiotiske påstander er ikke særlig hyggelig av deg. Men for å ikke flame:

Erstatt: Har du slått deg?

 

Store turbofanmotorer har som oftest share-pins, hvis motoren skjærer seg fast når den går på høy thrust brekker den av fra vingen i stedet for å skade den.

 

99% av alle fly som mister en eller flere motorer kommer ned igjen i et stykke.

:cool:

 

img69711ho.jpg

img69822fv.jpg

img69848wl.jpg

img69873eh.jpg

Lenke til kommentar
men du kan jo trøste deg med at du ALLTID kommer ned igjen...

6416905[/snapback]

 

Med mindre flyet kommer litt for langt opp, Da har man litt av et problem ;)

Neida.... men er utrolig kult å fly, husker min første gang, Var så kult da flyet letta å en blei pressa inn i setet :cool:

 

Har dog ikke så lyst til å fly etter jeg har sett et av disse koselige programmene på National Geograpich (skrives d sånn? )

Lenke til kommentar
Å fly med disse store boeing eller airbus-flyene over lange avstander er jo ingenting. Det som virkerlig er en opplevelse er å fly med et lite Widerøe Dash8 propellfly fra Stokmarknes til Bodø over fjellene i Lofoten i storm :S

6354993[/snapback]

Dash 8 eier jo! Er dritkult når det er tubelens med dem, hele flyet blir jo slengt rundt :p

(nei, jeg var faktisk ikke ironisk)

6416982[/snapback]

Prøv propellfly til Russland. Maten er din minste bekymring :p

Lenke til kommentar
Motoren er kun festet med 3 bolter. En som fester den fast til kroppen og to som holder den i posisjon i forhold til flyet..

 

Tenk på det neste gang du letter...

6396884[/snapback]

 

Har du slått deg?

6407191[/snapback]

Hva tenker du på? Nei, jeg har ikke slått meg, hvorfor skulle jeg det?

6411595[/snapback]

 

Det er nok folk her inne som har flyskrekk. Å fyre opp under denne skrekken med grunnløse, idiotiske påstander er ikke særlig hyggelig av deg. Men for å ikke flame:

Erstatt: Har du slått deg?

Med: Hva i alle dager baserer du denne påstanden på?

6412771[/snapback]

Jeg kjenner en som jobbet litt opp i systemet hos SAS. Jeg fikk låne et adgangskort og fikk en privat omvisning på gardermoen.

Der sa noen flymekanikere dette mens de vedlikeholdt et boing fly, ikke en idiotisk påstand, men bare noe jeg har fått opplyst av de som jobber med det..

Endret av paroa
Lenke til kommentar
Hvis du trenger å bli beroliget (har ikke lest tråden):

 

Fly er den sikreste måten å reise på. Det er i flytrafikken det er klart færrest ulykker og dødsfall, målt opp mot tog, båt og bil.

6421902[/snapback]

Vel, det jeg har hørt er at om man skulle fly like mye som man kjørte bil ville det være større sjangse for å krasje med flyet enn bilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...