Gå til innhold

Start hjelp til Eve Online!


Anbefalte innlegg

Startet med Eve her om dagen, tenkte jeg skulle teste trialen.

 

Er på vei gjennom tutorial nå, det er så komplisert at jeg trur jeg dauer. Men jeg biter sammen fast bestemt på å lære det, siden det virker genialt.

 

Noen veteraner fra norge som har noen tips ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er over et år siden jeg hadde kontakt med tutorialen sist. Den har nok forandret seg en del siden da. Prøv bare å gjøre som tutorialen sier. Følg den slavisk. Jeg anbefaler deg også å joine help kanalen, der kan du enkelt spørre om hjelp når du trenger det.

 

Etter tutorialen er du helt fri til å gjøre hva du vil. Å joine et "noob" friendly corp er et must. Slik at du får lært deg det viktigste.

 

Som bK_Coder sa. Alltid ha skills til trening og tren en god del learning skills først.

Lenke til kommentar
Det er over et år siden jeg hadde kontakt med tutorialen sist. Den har nok forandret seg en del siden da. Prøv bare å gjøre som tutorialen sier. Følg den slavisk. Jeg anbefaler deg også å joine help kanalen, der kan du enkelt spørre om hjelp når du trenger det.

 

Etter tutorialen er du helt fri til å gjøre hva du vil. Å joine et "noob" friendly corp er et must. Slik at du får lært deg det viktigste.

 

Som bK_Coder sa. Alltid ha skills til trening og tren en god del learning skills først.

6350477[/snapback]

 

Jepp, jeg joinet Help kannalen. Men det var så mange der at spørsmålene mine rett og slett bled ignorert, eller bare forsvant for fort.

Lenke til kommentar

Spilte ett par måneder, men fikk ganske enkelt ikke tid, dessverre. Det er ett suverent bra spill, med hundre ganger mer dybde enn andre MMOs.

 

Kan forresten anbefale Eve Radio, en nettradio av spillere, for spillere. Veldig mye bra musikk, flinke DJs, masse artige konkurranser og arrangement, og stort sett ett utrolig flott miljø :) Greit å ha noe slikt å høre på mens man flyr fra ene stargaten til den andre.

Lenke til kommentar
Da bli det sikkert en del bump her, men skal huske det.

 

Noen her som spiller ?

6351132[/snapback]

 

Jeg spiller. Navn ingame: Phoenixs. Men er ikke så aktiv i spillet akkurat nå, har mye å tenke på utenfor spillet. Men hvis jeg logger på kan du jo sende et par spørsmål om du lurer på noe, så skal jeg prøve å svare så godt jeg kan. Jeg har spilt det i en god del månder nå, men har fortsatt en god del igjen å lære.

Lenke til kommentar

Jeg spiller litt av og til, men jeg føler skill-systemet hemmer nye spillere noe sinnsykt. Å konkurrere med de som har spilt i flere år er komplett umulig, for å konkurrere selv så må man nesten ha spilt i minst 8-10 måneder. Så nå bare trener jeg skills....

Men spillet er absolutt et av de knalleste på markedet!

Lenke til kommentar

Jeg spiller med nye spillere og dem føler seg ikke hemmet i det hele tatt. Klart dem skulle ønske at dem hadde mye mer skill men det gjør jo jeg også. Og dem konkurrerer lett med både meg og andre som har spilt spillet i årevis.

 

Om jeg har 10 mill SP i industri så hjelper det meg null og niks i combat og vica versa...

Lenke til kommentar
Jeg spiller med nye spillere og dem føler seg ikke hemmet i det hele tatt. Klart dem skulle ønske at dem hadde mye mer skill men det gjør jo jeg også. Og dem konkurrerer lett med både meg og andre som har spilt spillet i årevis.

 

Om jeg har 10 mill SP i industri så hjelper det meg null og niks i combat og vica versa...

6352604[/snapback]

fanboi uttalelse spør du meg, skillpoints har mye å si, uansett hva folk sier....

Lenke til kommentar
Jeg spiller med nye spillere og dem føler seg ikke hemmet i det hele tatt. Klart dem skulle ønske at dem hadde mye mer skill men det gjør jo jeg også. Og dem konkurrerer lett med både meg og andre som har spilt spillet i årevis.

 

Om jeg har 10 mill SP i industri så hjelper det meg null og niks i combat og vica versa...

6352604[/snapback]

fanboi uttalelse spør du meg, skillpoints har mye å si, uansett hva folk sier....

6354104[/snapback]

 

Veteranene vil alltid være foran deg i form av antall sp og har skills i mange forskjellige felt. Men om en ny spiller fokuserer alle sp i f.eks våpen og kamp skills, så er det fullt mulig for han å slå en veteran, hvis han bruker det han har målrettet.

 

Ja det er bedre å være veteran, men du er ikke fortapt når du er en ny spiller heller. Det er ingen gamebreaker.

Lenke til kommentar
Jeg spiller med nye spillere og dem føler seg ikke hemmet i det hele tatt. Klart dem skulle ønske at dem hadde mye mer skill men det gjør jo jeg også. Og dem konkurrerer lett med både meg og andre som har spilt spillet i årevis.

 

Om jeg har 10 mill SP i industri så hjelper det meg null og niks i combat og vica versa...

6352604[/snapback]

fanboi uttalelse spør du meg, skillpoints har mye å si, uansett hva folk sier....

6354104[/snapback]

 

Hvor har skillpoints mye å si?....gi meg et eksempel....

 

Og spar meg de derre fjortis "fanboi" uttrykkene. Jeg sier det slik som jeg opplever det og dersom det er å være fanboi så er alle som spiller eve en fanboi...

Lenke til kommentar
Jeg spiller med nye spillere og dem føler seg ikke hemmet i det hele tatt. Klart dem skulle ønske at dem hadde mye mer skill men det gjør jo jeg også. Og dem konkurrerer lett med både meg og andre som har spilt spillet i årevis.

 

Om jeg har 10 mill SP i industri så hjelper det meg null og niks i combat og vica versa...

6352604[/snapback]

fanboi uttalelse spør du meg, skillpoints har mye å si, uansett hva folk sier....

6354104[/snapback]

 

Hvor har skillpoints mye å si?....gi meg et eksempel....

 

Og spar meg de derre fjortis "fanboi" uttrykkene. Jeg sier det slik som jeg opplever det og dersom det er å være fanboi så er alle som spiller eve en fanboi...

6354922[/snapback]

La oss si f.eks 8*500k sp nye folk i t1 frigs mot 2 veteraner i af+inty med t2 gear. Hvem tror du vinner?

 

Eller en nyere spiller, ca. 4 mill sp inni spillet. alt i engineering til 4, navigation til 4, support gunnery til 4 osv. så minmatar bs 4. med andre ord "basic ship skills" liste som nyere spillere blir oppfordra å følge, ifølge eve-foruma/veteraner osv osv

 

sett han i en tempest mot 20mill veteran med t2 large ac's/artillery og BS5 + alt det andre.

 

hvem tror du vinner? pluss tror veteranen har haugevis mer erfaring en de nye når det kommer til pvp, de færreste begir seg ut i lowsec før det har gått litt tid.

kan prøve med 2:1 eller 3:1 tror man vil få samme resultat.

 

BARE minmatar BS5 + tech2 large våpen + spec4 er 142 dager med en 18perc/18wp sett at man har satt av 1 måned til å trene LEARNING! først DA kan nybegynneren si at han er på _likt_ plan og har blitt litt veteran selv, 4 måneder! + de 4 han har brukt selv! eller kan seff kjøpe +4 / +5 implants og sitte i stasjon i safespace de 4 månedene for å få skillsa opp. hvis man blir podda så mister man rundt 200 / 800mill hvis man bare kjøpte de 2 implants.

 

eller vi kan dra fram en fyr i machariel med t2 våpen....

eller de 93 dagene det tar for å sitte i en HAC og titte ut cockpiten med t2 våpen...

 

Og jeg sier ikke at EVE er et dårlig spill! det er et KNALL spill! en av de aller beste mmo's ute på markedet! men det er bare det med skillpoints som kan være en "nybegynner-barriere".

 

og spar meg for personangrepa, jeg er ingen fjortis...

Lenke til kommentar

Dersom jeg har angrepet deg personlig så får du gi beskjed til en administrator!

 

Jeg har tech 2 large projectiles, jeg har HAC's og jeg har machariel og alt det andre du nevner. (er tilfeldigvis minmatar ;) )

 

For det første så PVP'er jeg ikke med en HAC til 250mill eller en mach til 450mill ihvertfall ikke alene. En nybegynner eller to kan jamme og nos'e meg uten problemmer og da betyr det ikke noe hvilket utstyr man har. Er man i en fleetbattle så er man automatisk primetarget med slike skip.

 

Skal jeg ut på PVP så benytter jeg tech 1 eller muligens inty eller af. Dem kan jeg tåle å tape.

 

Men 8 * 500k karakterer tror jeg fint hadde knust 2 veteraner i AF + inty. Det kommer ann på erfaring og hvilket utstyr dem har, og dessuten så tar det ikke lang tid før man kan fly AF eller inty!

Jeg har vært leeenge ute i 0.0. Er faktisk ute i -0.97 nå men jeg eier ikke erfaring med pvp. Er helt elendig. Eneste erfaringen jeg har med pvp er at jeg taper og det til tross for tech 2 og faction utstyr.

 

Hvordan kan så dette ha seg ettersom jeg har en masse SP? En ting jeg vet med PVP og det er at uansett hvordan man utruster skipet så holder det ikke i alle situasjoner. I feil situasjon så er du død uansett hvor mange råe moduler og SP du har.

 

Å sette opp en veteran i en tempest mot en en nybegynner i en tempest er egentlig ikke noe problem. Det kommer ann på hvilket utstyr man har. Hvilke gunnere man har betyr null egentlig. Det er alt det andre som avgjør kampen. Klart man gjør mer skade med tech2, men du kan bli jammet og nos'et til døde. Eller hva hvis nybegynneren har en tracking disruptor eller en target painter? Det finnes så vanvittig mange forskjellige måter å sette opp et skip på at jeg tror ikke det er noen som føler seg trygg fordi man har tech2 og masse SP.

 

Det eneste jeg er imot når det gjelder trening av skillpoints er learning skills. Dem skulle vært fjernet etter min mening. At nye spillere skal være nødt til å bruke lang tid på dem synes jeg er tåpelig. Alt det andre er egentlig greit nok. Nå skal ikke jeg si at det er perfekt, men jeg kommer ikke på noen bedre måte å gjøre det på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...