hockey500 Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 (endret) Hei, jeg har et lite script til conky som henter ut været fra weather.yahoo.com, men dessverre oppgir yahoo temperaturer i fahrenheit. hvis en legger til ?force_units=1 i URL'en viser den alt i celcius i en browser, men sh scriptet ignorerer visst alle GET-variabler i URL. Derfor lurte jeg på om noen kunne være så greie å skrive om dette scriptet litt så det regnet om fahrenheit til celcius? sånn ser scriptet ut: #!/bin/bash city="Oslo" link=NOXX0029.html file=/tmp/weather.txt location=http://weather.yahoo.com/forecast/$link lynx -accept_all_cookies -dump $location > $file begin=`cat -n $file | grep "Currently" | cut -d ' ' -f5` end=`expr $begin + 40` head -n $end $file > tmp.t tail -n 41 tmp.t > $file case $1 in Today) head -n 6 $file | sed '3d';; Tomorrow) begin=`cat -n $file | grep 'Today Tomorrow' | cut -d ' ' -f5` end=`cat -n $file | grep 'Extended' | cut -d ' ' -f5` num=`expr $end - $begin - 1` end2=`expr $begin + 7` head -n $end2 $file > tmp.t tail -n 3 tmp.t | sed 's/sky/\n sky/' | sed '4d';; *) exit;; esac rm tmp.t rm $file og formelen for omregning fra fahrenheit => celcius er: (5/9) * (degree in fahrenheit - 32) håper på at noen kan tenke seg å gjøre dette, jeg har ikke peiling på bash scripting selv, så må satse på deres hjelp EDIT: lurte også på om noen kunne lage et enkelt script som fortalte meg om en prosess kjører. f.eks. apache2, mysql, proftpd osv.. Hvis prosessen kjører skal scriptet bare skrive "[prossessnavn] kjører" eller "[prossessnavn] kjører ikke" Endret 20. juni 2006 av hockey500
dabear Skrevet 19. desember 2006 Skrevet 19. desember 2006 (endret) 1) bruk "link=NOXX0029.html?force_units=1" 2) #/bin/bash echo 'tast inn prosess du skal sjekke...' read process running = `ps -fe | grep $process` if [-n $process]; then echo "Prosessen kjører" else echo "Prosessen kjører ikke" fi (utesta ) edit: haha, beklager. Denne tråden var litt *old* Endret 19. desember 2006 av dabear
hockey500 Skrevet 20. desember 2006 Forfatter Skrevet 20. desember 2006 litt old ja, men fortsatt aktuelt! takker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå