Gå til innhold

Nintendo DS eller PSP, hva ville dere valgt?


Anbefalte innlegg

Ikke ta det ille opp, men GC klarte verken å tilby noe nytt, eller å gjøre noe som PS2 og XBOX ikke klarte.

6353484[/snapback]

 

Fordi den var kun en ren spillkonsoll eller fordi den ikke var en "pc" som de andre?

Sony og MS solgte vel bedre fordi det gikk an å modde maskinene= last ned gratis spill.

 

Gikk ikke an med nintendo det,serru. og btw, Mange av de spille som kom på ps2 er vel ps1 spill med bedre grafikk.

 

Kan gi skryt til guitar hero og det med eyetoy. det var noe nytt,noe kult som ikke var basic.

 

Derfor ser mange fram til Wii kommer. Noe nytt for gamere som er gamere,ikke bare fordi "jeg vil også ha en ps2. den er jo kuuul da"

osv osv.

6353527[/snapback]

 

PS2 var i forhold til PS1 det GC var i forhold til N64 - dvs. bedre grafikk og fysikk, med større omgivelser.

 

Støtte for DVD er positivt, og at GC er mer en spillkonsoll brukes ofte som unnskyldning for dette. Verken PS2, eller XBOX er PC-er. Til PS2 kunne man få tak i Linux, men det var alt.

 

Hvis Nintendo derimot holder det de lover ang. Wii, kommer den til å by på mer enn overnevnte muligheter.

Endret av superseven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp. Wii kommer til å slå an. det bare beviser at kraftig specs er ikke alt som trengs.

 

samme med Ds,den selger som fanden,selv om ikke den har bedre specs enn psp.

 

takket være touchscreen,så kan man lage spill på helt nye måter.

 

Det som irriterer meg mest med fanboys "Grafikken er mye bedre på ditt enn den er på datt"

 

men føler meg som en fanboy selv her akkurat nå:p

 

Men leste en tråd ovenfor av deg som som sier at Ds har de søte spillene. jaha?

braintraining,er det et søtt spill?

 

mario kart har jo fått wannabes senere med årene. feks, Crash Nitro Kart,

Crash Tag Team Racing. diddy kong racing. osv osv.

 

Nå skal jeg på butikken å fikse brus og sjokolade. så kan diskutere dette senere^^

 

 

åja,Sony er flink til å hype opp ting også. hva med den super woohoo grafikken på ps3 som skulle ta av med alle de kjernene osv?

 

jepp,de feilet der også. ulv ulv.

Lenke til kommentar
Jepp. Wii kommer til å slå an. det bare beviser at kraftig specs er ikke alt som trengs.

 

samme med Ds,den selger som fanden,selv om ikke den har bedre specs enn psp.

 

takket være touchscreen,så kan man lage spill på helt nye måter.

 

Det som irriterer meg mest med fanboys "Grafikken er mye bedre på ditt enn den er på datt"

 

men føler meg som en fanboy selv her akkurat nå:p

 

Men leste en tråd ovenfor av deg som som sier at Ds har de søte spillene. jaha?

braintraining,er det et søtt spill?

 

mario kart har jo fått wannabes senere med årene. feks, Crash Nitro Kart,

Crash Tag Team Racing. diddy kong racing. osv osv.

 

Nå skal jeg på butikken å fikse brus og sjokolade. så kan diskutere dette senere^^

 

 

åja,Sony er flink til å hype opp ting også. hva med den super woohoo grafikken på ps3 som skulle ta av med alle de kjernene osv?

 

jepp,de feilet der også. ulv ulv.

6353619[/snapback]

 

Nintendogs er et eksempel på et 'søtt' spill. Selvfølgelig har DS mer enn dette også, men søte, eller barnslige spill er mest representative for DS' spillbibliotet.

 

Sony lovet oss en konsoll som var litt kraftigere enn 360, dette sier seg mer eller mindre selv siden PS3 har cell-prosessor. Noen PS-fanboys har blåst opp dette til det astronomiske, og har flere ganger hevdet at PS3 kommer til å bli en superkonsoll med spill på samme visuelle nivå som CGI-filmer. ;)

Lenke til kommentar

Jepp.fanboys =/

 

Men tilbake til det hovedsakelige.

 

er ikke noe vits å lage en tråd om hva man bør kjøpe eller ikke når det gjelder psp og ds.

 

Kommer alltid til å bli en krig ut av dette.

 

Så til trådstarteren.

 

Prøv selv på en butikk,så finner du ut fort hva du liker=)

 

Når skal jeg spise sjokolade og drikke colaen min.

Lenke til kommentar
Ikke ta det ille opp, men GC klarte verken å tilby noe nytt, eller å gjøre noe som PS2 og XBOX ikke klarte.

6353484[/snapback]

 

Fordi den var kun en ren spillkonsoll eller fordi den ikke var en "pc" som de andre?

Sony og MS solgte vel bedre fordi det gikk an å modde maskinene= last ned gratis spill.

 

Gikk ikke an med nintendo det,serru. og btw, Mange av de spille som kom på ps2 er vel ps1 spill med bedre grafikk.

6353527[/snapback]

Det er mulig modde GC, problemet er at moddinga er såpass omfattende (12cm plater). Nintendo DS er også kjekk når den er moddet.

 

Kan også nevne at både PSP og Nintendo DS kan moddes, og utvalget av programvare er stort til dem begge.

Lenke til kommentar

Jeg har begge konsollene, PSP'en bruker jeg daglig. DS'en har jeg brukt totalt 3 ganger siden jeg fikk den(en gang pr. nye spill :p ) (jeg har hatt begge konsollene like ca. like lenge)

 

Men om du går for PSP pass på at får en versjon som støtter homebrew.(1.50 er å foretrekke, men alt untatt 2.60 går greit så lenge man har GTA med e-loader installert)

Lenke til kommentar

DS er den lille misfosterede broren til PSP..

 

Seff, har Nintendo vært i bransjen lenger enn Sony, men jeg tror at de har blitt litt vel ekspirimentielle (eller hvordan det skrives :blush: ) i det siste (DS og Wii)

 

Jeg syns det virker som at uansett hvor bizarr nintendo lager en spillkonsoll blir det folk som elsker den, og folk som hater den.

 

PSP er det lettere å stille seg nøytral til..

 

GO PSP :dribble:

Lenke til kommentar

Det er jo så gøy at alle som ikke har DS sier det KUN er søte spill til DS. Gjør litt leting selv som dere så pent ber Nintendo gutta gjøre. T for eksempel en titt på flere nettsteder og les om begge maskiner. Så når du ser alle DS spill som kommer og har kommet så vil du skjønne at det er et mindretall av søte, barnslige stereotype, rakkenedpåDS spill, som alle PSP eiere skal ha det til. Jeg personlig driter langt i om spill er barnslige, så lenge det kan UNDERHOLDE meg. Personlig syntes jeg PSP er en mini PS2. Alle PSP spillene er etter min mening som PS2 spill på en bærebar skjerm og dermed spill jeg har spilt på en stor skjerm før.

Lenke til kommentar

DS, helt klart. Jeg interesserer meg ikke for bilspill/FPS, og de få spillene til PSP som faktisk interesserer er ikke noen god nok grunn til å skaffe seg en. På DS har jeg Advance Wars, Castlevania, Phoenix Wright, og Mario Kart. Etterhvert kommer Zelda og Final Fantasy III, samt et nytt PW-spill og flere titler jeg ikke kommer på i farta, men som jeg definitivt har lyst på. Jeg finner fortsatt ikke NOE til PSP som får meg til å ville kjøpe den. Nei, PSP har i mitt tilfelle lite å stille opp med. Samtidig som den sadistiske kontrolleren tar livet av mine litt store hender. Og ja, jeg har prøvd PSP nok til å stå ved argumentene mine.

 

Forresten, hvordan kan man bry seg om et spill er barnslig så lenge det gjør det et spill skal gjøre, hvilket er å UNDERHOLDE? Bare tåpelig å bruke det som en faktor, synes nå jeg. DS er muligens ikke alles favoritt, men helt klart min. Barnslig eller ikke.

 

 

Forresten, det skal sies at det er skralt med skikkelige bilspill utenom MKDS til DS. Jeg vil ikke anbefale DS til de som ikke har sansen for mye annet enn bilspil. Man UNNER seg derimot en DS om man er ganske åpen for de fleste typer spill. Det finnes mye mer enn Tetris og Pokémon.

Endret av RevX
Lenke til kommentar

Liker du mario, hundevalper og pokemon (nei, jeg mener ikke at DS er barnslig) er DS tingen.

Men liker du bilspill, skyte spill... generelt slike spill som vanligvis er på en sony spillemaskin, så kjøper du PSP.

Kjøp den som man kan spille sånne spill du liker på!

Jeg har PSP og er veldig fornøyd med den!! :)

Endret av kalli
Lenke til kommentar
Hvis du liker "rare" spill sånn som 4 på rad greiene på DS, Metroid Prime osv. Hvis du er hardcore-gamer ta PSP pga GTA 4, MGS og andre FPS-er/adventure RPGs.

6347026[/snapback]

 

Noen som har sett litt for mye på kompisens (som er en en vaskeekte nerd) sin DS? Han spiller ikke akkurat de mest appellerende DS-spillene.

 

Inside-vits.

 

Sier DS Lite når du allerede har Zen Vision. Billig og bra, i forhold til PSP, amirite?

Lenke til kommentar
Hvis du liker "rare" spill sånn som 4 på rad greiene på DS, Metroid Prime osv. Hvis du er hardcore-gamer ta PSP pga GTA 4, MGS og andre FPS-er/adventure RPGs.

6347026[/snapback]

 

Noen som har sett litt for mye på kompisens (som er en en vaskeekte nerd) sin DS? Han spiller ikke akkurat de mest appellerende DS-spillene.

 

Inside-vits.

 

Sier DS Lite når du allerede har Zen Vision. Billig og bra, i forhold til PSP, amirite?

6376603[/snapback]

En DS Lite kommer til å koste 1200 cirka, mens en PSP koster cirka 1400 nå.

Lenke til kommentar

Som mange andre her påpeker er selvføelgelig dette en avgjørelse hver enkelt må ta, først og fremst på grunnlag av spillene som er tilgjengelige for de forskjellige konsollene. Personlig gikk jeg for DS, og har ikke angret et sekund på det. Mitt foreløpige syn på saken er som følger: Er bilspill, sportsspill og (ofte generiske) actionspill det man er aller mest opptatt av, så går man for en PSP.

 

Foretrekker man litt mer sofistikerte spill hvor ordet "fuck" ikke blir gjentatt hvert andre sekund, så er vanligvis DS det beste valget. Selv har jeg storkost meg med spesielt Castlevania DS og New Super Mario Bros, og kan ikke vente til å få satt klørne i Zelda: Phantom Hourglass.

 

Nå virker jeg sikkert skikkelig Nintendo-fanboyish, men kan si såpass at jeg er gammel PS-fanboy. Nicket mitt kommer for eksempel fra FFX. I de senere årene har jeg dog gått mer og mer over til Nintendo, fordi Nintendo har de fleste spillene som frister meg.

 

Hvis du liker "rare" spill sånn som 4 på rad greiene på DS, Metroid Prime osv. Hvis du er hardcore-gamer ta PSP pga GTA 4, MGS og andre FPS-er/adventure RPGs.

6347026[/snapback]

 

Hardcore gamer? Spillbiblioteket til PSP er så rettet mot casual gamers som overhodet mulig.

 

Veldig enig med deg her, rulleguru. Selv mener jeg spill som Castlevania DS og Phoenix Wright er langt mer hardcore enn for eksempel GTA og Socom. Jeg synes begrepet "hardcore" generelt blir mye feilbrukt innen gaming. For eksempel påstås det ofte at den og den personen er en hardcore gamer fordi han spiller 120 timer WoW i uka. Jeg kunne ikke vært mer uenig i den definisjonen. Slik jeg ser det, er en hardcore gamer en person som er genuint interessert i spillbransjen og dens historie frem til nå. Menmen, nok avsporing fra min side. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...