Gå til innhold

Slå av Støm til Fysisk harddisk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er vel bare å dra ut kontakten? (Selvsagt ikke når maskinen er på!)

Jeg tror ikke det fins noe som gjør at du kan slå av og på harddisken mens maskinen er på, men jeg er ikke helt sikker!

 

Forresten: Hvorfor Skriver Du Sånn som Dette her?

6297680[/snapback]

For dette Forumet Handler om Lagrings medier.

hvor skulle jeg elers spurt

Lenke til kommentar
Det er vel bare å dra ut kontakten? (Selvsagt ikke når maskinen er på!)

Jeg tror ikke det fins noe som gjør at du kan slå av og på harddisken mens maskinen er på, men jeg er ikke helt sikker!

 

Forresten: Hvorfor Skriver Du Sånn som Dette her?

6297680[/snapback]

For dette Forumet Handler om Lagrings medier.

hvor skulle jeg elers spurt

6297687[/snapback]

 

Hmm. Det innlegget der var litt merkelig? Jeg lurte bare på hvorfor du skriver store bokstaver helt tilfeldige plasser i setningen, ikke hvorfor du posta det på lagringsmedier.

Lenke til kommentar

En skulle tro at hvis du kjøper en forlenger, forgreiner eller bare kobler deg rett på psu'en og kutter den røde og gule ledningen (12V og 5V hvis jeg ikke husker helt feil)

 

Der kan du ta sette inn en bryter som bryter begge lederne samtidig. Det blir jo det samme som om at strømmen går i huset... Hvorvidt HD har godt av det er en annen sak. Jeg vil iallefall tro at det er særs viktig at du bryter begge samtidig.

 

Noen som vet om det er skadelig for diskene å kutte strømmen med bryter?

Du sier disken ikke er ibruk, men det kan jo godt hende at det er et lite program som ligger å bruker den.

 

Vil du skru den av fordi den bråker for mye? Kanskje et støy/vibrasjons dempende oppheng gjør jobben?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Aa ta stroemmen paa disker som ikke er satt opp som "Removable media" i Windows, dvs. kobla paa en kontroller som stoetter det som SATA, USB eller FireWire er aa be om problemer. Som noen nevnte, du kan ta stroemmen og disken blir borte (samt evt. data som ikke er skrevet ut av Windows cachen ennaa). Men om du setter stroemmen tilbake saa kommer ikke disken opp foer du restarter.

 

Sjekk BIOS'en og se hva den kan gjoere. Evt. om den stoetter APM/ACPI kan du proeve aa enable og se hvilke muligheter hovedkortet ditt har der men det er ikke umulig at du trenger en driver.

 

Det absolutt letteste: Sleng disken i et USB kabinett

 

-

Per Christian

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...