Gå til innhold

C&C Generals hva syns du?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, jeg har begynt å spille Generals igjen. Etter min mening er det et av de feteste strategi spillene man kan spille :) Jeg spiller lite Zero Hour, pga etter min mening er ikke ballansen mellom landene bra nok, med tanke på at GLA er for gode der. Det er mye mer ballansert i Generals 1. Noen syns kanskje at GLA suger der, men da har dem ikke spilt mot folk som er gode med GLA.

Hva syns dere om spillet?

Noen som har noen bra taktikker?

Jeg har iallefall en bra en:

(China)

1. Men en gang, kjør buldoseren inn i fienden sin base og bygg 2 Barracks.

2. Med den ene barracksen lager du kanskje 5-10 bazooka soldater, med den andre lager du 10-15 infanteri-soldater

3. Fei unna alt av motstand

Tips med China: lag mange hackere kanskje 50stk som kan stjele penger via internett! og husk å capture olje-byggene.

Endret av Sap15
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiller man usa og veit at man møter gla i neste kamp, bygg flybase først for så å lage et kamp helikopter og skytt alle arbeiderne som løper rundt.

Eller lag en humwee med rakett folk og kjør rundt og terroriser.

Skrevet (endret)

Generals er ikke Command & Conquer, THE END! :p

Bra strategispill, men fortjener ikke C&C navnet. For å være C&C trengs sidebar, MCV, fet musikk og Kane.

Endret av m_eide
Skrevet

Bra strategispill, men fortjener ikke C&C navnet. For å være C&C trengs sidebar, MCV, fet musikk og Kane.

6281299[/snapback]

Så evig enig, Generals var et bra spill, jeg bruke mange timer på det, men ikke i nærheten av de gode gamle C&C spilla, og som du sa, det fortjener igrunn ikke navnet.

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Skrevet

6281299[/snapback]

Så evig enig, Generals var et bra spill, jeg bruke mange timer på det, men ikke i nærheten av de gode gamle C&C spilla, og som du sa, det fortjener igrunn ikke navnet.

6281392[/snapback]

jeg synes det fortjener navnet... det er et genialt spill... og ideen med at en oppfølger skal være evig lik forgjengeren for å være bra er idiotisk... det er bra med forandringer...ellers kunne du like gjerne spilt det første

Skrevet
jeg synes det fortjener navnet... det er et genialt spill... og ideen med at en oppfølger skal være evig lik forgjengeren for å være bra er idiotisk... det er bra med forandringer...ellers kunne du like gjerne spilt det første

6281424[/snapback]

Spiller det første fortsatt jeg :p

Men altså: Einstein dreper Hitler, Soviet tar over Europa, Allies slår tilbake. De allierte danner GDI for å sloss mot alll ondskap i verden. Stalins gamle rådgiver Kane dukker så opp med sin hær og tar over verden ved hjelp av Tiberium.

En felles historie, riktignok en cheesy b-film historie, men fortsatt en historie. Hvor kommer Generals inn?

Generals mangler de små tingene som gjorde de tidligere C&C spillene til akkurat C&C.

Det er bra med forandringer, men å fjerne alt som definerer en serie blir å gå litt for langt. (Tenk deg Star-Wars uten lyssabler :ohmy:)

Skrevet

Synes Generals er helt topp jeg.

Min taktikk er å alltid barrikere meg mest mulig inne. Alltid med Kina. Jeg lager mye bunkers, og hiver infanteri inni.

Nå skal det også sies at jeg alltid taper i multiplayer :p

Skrevet

Etter min mening er ikke Generals Command & Conquer, og gjør skap på serien. Det er totalt annenledes. Jeg likte det ikke, og jeg håper at neste C&C blir bra.

Skrevet (endret)

Jeg mener at bare Tiberian Dawn og Red Alert som fortjener navnet Command & Conquer. De er de gode gamle klassikerene og har mest spilleglede. Noe av det som irritérer meg mest i Generals er at det magler rutenett, som er i alle de tidligere spillene. Ekstrapakken Zero:Hour, mener jeg har et oppbrukt navn (CS Condition Zero, Duke Nukem Zero Hour). Det bygger ikke på noe historie fra tidligere C&C-spill og det har fått slaver eller gravemaskiner til å bygge, istenden for den gode gamledagse måten ut fra Constuction Yard. Det er ikke lenger mulig å bygge mur eller gjerde, og jeg må si at ballansen mellom lagene er elendige. Ressursene er også endret, fra den gode gamledagse type jernmalm til containere på en lasteterminal, som fort blir tømt.

For og ikke nevne Sidebar! :no:

Endret av Havcard
Skrevet (endret)

Spilte mye Generals og ZeroHour før, er faktisk litt fristet til å legge det inn igjen, men EA er så håpløs når det gjelder support at jeg tviler på om jeg gidder, i ZH med tolv fraksjoner er det så mye ubalanse at det er nesten håpløst. Generals er godt balansert, men China's gatlingtanks er veldig sterk, to av de direkte i angrep på hver sin side er nesten håpløst å forsvare seg mot,spesielt hvis tankhunter's følger opp....GLA har jo sitt tech-terror-rush og USA sitt hummve-rush, i tillegg har hver enkelt fraksjon flere alternative rush som gjør sitt til at det er konstant action hele tiden, nonstop....viktig gla-tips; boks inne arbeiderne dine med bygninger, så slipper du ambulanse-rush :thumbup:

Jeg har faktisk ikke spilt singelplayer, her kan det sikkert være mye som ikke gir den rette følelsen osv,osv, men når det kommer til multiplayer så kommer ikke de tidligere "riktige" spillene i serien Gen/ZH i nærheten engang, etter min mening...

Endret av Mo0nH0wL
Skrevet

Jeg liker ikke Generals. God grafikk og slikt, men som mange av dere sier, Generals er ikke C&C!

Første gang eg spilte det, så var det mot noen skikkelig gode på lan. Dei knuste meg med en gang, da var spillet ihvertfall dårlig :hrm:

Skrevet

Generals og Zero Hour er fantastiske RTS spill. Absolutt en av de beste etter BFME 1 og 2.

De som sier dette ikke fortjener C&C navnet, våkn opp ! Dette er 2006 !

Skrevet

Spiller en del Generals Zero Hour. Blir ikke så lei generals som andre spill, og som Avean sier: Absolutt en av de beste, etter Starcraft :)

• 1 måned senere...
Skrevet

Generals ruler gata

Taktikker:

China: base defence suger max så sats på ofence, fly er din venn og masse battlemasters og/elelr overlords og overkjør fienden, å ha mange units er the key!

GLA: Fett basedefence fordi du ikke trenger strømm, bygg defence utover hele mapet og lås motstanderen inne i sitt lille hjørne, når du har kontroll på mappet har du kontroll på penger og da vinenr du, ungå direkte attakcing, gla er litt svakere enn de andre

USA: usa er kjipe :p ikke vær de :no:

hvis du må så sats på litt av alt, fly er alltid kjekt og humvees er gode åpå ha med ttow missls ver taktsik (kan egentlig ikke USA :p)

Uansett hva du er så sats på å tjene masse penger, har du penger vinner du

og sats på Scud launchers/nuke bombers/dictance rocket launchers til å ta basedefence, hvis du kan skyte på de men de ikke kan skyte på deg har du vunnet ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...