Gå til innhold

Achievements - Ubrukelig etter hvert?


Anbefalte innlegg

Som alle vet, er det skikkelig status å ha stor gamerscore. Noen spiller bare for å få poeng. Men hvis du går på diverse nettsider om achievements, kommer du til å støte på sider som har game-saves til Xbox 360, som kan lastes ned og legges inn på hard-disken. Da er det nemlig slik at man får alle achievements som følger med. Til og med til spill som ikke har kommet ut enda! Hva er da vitsen med achievements? Man kan jo ikke stole på at andre ikke har lastet ned disse savene. Derfor kan det vel tenkes at achievements dør ut? At de fleste driter i dem, fordi man kan jukse. Og de som virkelig har stått på for å få disse poengene står igjen med ingenting.

 

Eksempel:

Xbox 360 achievements.ORG

Endret av GameMaker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk som laster ned noe sånt kun for å få gamerpoints/achievements er jo patetiske. For min del spiller det ingen rolle, da jeg ikke bryr meg om å sammenligne meg med andre gamere. Jeg ser på achievements mer som en motivasjon for å bli enda bedre i et spill og å utforske "litt" ekstra.

Lenke til kommentar
Folk som laster ned noe sånt kun for å få gamerpoints/achievements er jo patetiske. For min del spiller det ingen rolle, da jeg ikke bryr meg om å sammenligne meg med andre gamere. Jeg ser på achievements mer som en motivasjon for å bli enda bedre i et spill og å utforske "litt" ekstra.

6261086[/snapback]

 

Ja, og det gjøt vel de fleste antar jeg. Men de patetiske gjør alt for å bli best, juks eller ikke, later det til... :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg driver siden med samme adresse som link i første post men .org i slutten (.com adressen har vært utdatert i flere måneder), og er medlem av Microsoft's Xbox Community Developer Program (XCDP). Det har vært diskutert dette angående juks og det er ikke så veldig vanskelig å gjennomskue dette. Vi har valgt et totalforbud mot savegame diskusjoner da dette er imot TOS (Terms of Service) og regner med Microsoft kommer med noen løsning på dette. Er ikke sikker, men kanskje de fikset det i den patchen som kom ut her om dagen?

 

Er ikke 100% inne på dette med savegamejuks men sånn som jeg har forstått det så legger du inn en savegame på boksen som du får hos noen som har klart spillet og bare starter opp for å få achievementene. Men det er flere ting som gir en pekepinne på om personen her jukset eller ikke. Hvis han starter opp spillet og alle achievementene unlockes samtidig, f.eks at han har klart hele Ridge Racer eller Rumble Roses på en dag, da er det ingen tvil på at han har jukset. I tillegg timestampes achievementene på XBL serverne (så lenge dem unlocker mens man er online) så de kan lett se om en person har gjort dette om det går så langt at Microsoft begynner å sjekker om noen jukser.

 

En jeg har på msn har forklart litt om dette og har i tillegg sagt at dette er ikke mulig å jukse på denne måten på alle spillene. Det går f.eks ikke ann på noen av live arcade spillene, og det er et fåtall hvor det går. Han nevnte også at noen spill unlocker feil, og da vil det også være åpenbart at noen har jukset, f.eks i Ridge Racer får man achievement for å ha vunnet 50, 100 og 200 ganger online. Hvis han har vunnet 200 ganger, og ikke fått achievement for å vunnet 100 eller 50 ganger... trenger vel ikke å si mer på det.

Endret av RoutineX
Lenke til kommentar

det er jo spill som også du er nødt til å spille for å få "utmerkninger" slik at det er for eksempel helt på slutten av spillet før man saver at det kommer at du har fått en "utmerkning".

Vil det ikke da vere slik at den ikke blir unlocket siden man ikke har gjort akkurat det...

 

Det er jo altid et script som kjører hver gang du får "utmerkninger" så når du legger inn en allerede lagret save klarer ikke den å bruke scriptet på grunn av at den ikke har fått beskjed om å starte.

Kan det ikke vere noe slikt :p?

Lenke til kommentar
En jeg har på msn har forklart litt om dette og har i tillegg sagt at dette er ikke mulig å jukse på denne måten på alle spillene. Det går f.eks ikke ann på noen av live arcade spillene, og det er et fåtall hvor det går. Han nevnte også at noen spill unlocker feil, og da vil det også være åpenbart at noen har jukset, f.eks i Ridge Racer får man achievement for å ha vunnet 50, 100 og 200 ganger online. Hvis han har vunnet 200 ganger, og ikke fått achievement for å vunnet 100 eller 50 ganger... trenger vel ikke å si mer på det.

6274965[/snapback]

 

Ja det var da enda godt. Jeg har sett noen som har rundet spillet med alle karakterene på Table Tennis, og enda ikke fått alle karakterene... Godt at arcade-spillene står urørt. Men må vi stenge denne tråden? Må vel være lov å diskutere. :ermm:

 

Gjør om første post.

Lenke til kommentar
Jeg har sett noen som har rundet spillet med alle karakterene på Table Tennis, og enda ikke fått alle karakterene...

 

Nettopp. Noe som tilsier at personen har jukset med savegame hvor det unlockes feil.

 

Er ikke noe moderator eller noe her, men jeg mente at på vårt forum så er diskusjoner som "hvordan gjør jeg/hvor finner jeg" med tanke på savegamejuks ikke er lov siden det strider mot reglene. Kan ikke se faren i å diskutere saken helt generelt.

Lenke til kommentar
Altså om noen synes det er kjempekult å gjøre det der så la dem surre så mye dem vil. Andre kan heller være stolte av poengene sine om folk egentlig i det hele tatt bryr seg så mye om dem da...

6277576[/snapback]

 

Joda, men det er litt synd for de som har slitt for å komme over 23 000 for å ha til å skryte da... Vet om noen. (Selv har jeg 1945 da :innocent: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...