Gå til innhold

Omtale av Half-Life 2: Episode One (PC)


Anbefalte innlegg

"Dette er dessuten fortsatt det eneste spillet som ved hjelp av et gravitasjonsvåpen lar meg rive våpenet ut av armene på fienden til egen bruk."

6259870[/snapback]

Går det an? :ohmy:

 

No var ikkje HL2 eit supert spel akkurat. Så at Episode 1 er betre seier ikkje så mykje.

6260840[/snapback]

Ifølge de aller, aller fleste reviews var Half-Life 2 et supert spill, jo. Så det sier litt. :) Men selvsagt, det er jo høyst objektivt.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ellers vil jeg anbefale absolutt alle å spille gjennom dette (hint: ttt). Jeg vil faktisk sette det hakket over Half-Life 2,

No var ikkje HL2 eit supert spel akkurat. Så at Episode 1 er betre seier ikkje så mykje.

 

Nei eit minispel som dette frister ikkje. Eg trur nok eg venter til HL3 kjem ut.

6260840[/snapback]

 

Ja, jeg er enig, skjønner ikke helt hva som gjør HL2 så bra, endel sekvenser er atfige, men det er også laange sekvenser som er kjedelig, den jævla båten går man for lei av, og bilen er enda kjedeligere..

 

AtW

Lenke til kommentar
Ellers vil jeg anbefale absolutt alle å spille gjennom dette (hint: ttt). Jeg vil faktisk sette det hakket over Half-Life 2,

No var ikkje HL2 eit supert spel akkurat. Så at Episode 1 er betre seier ikkje så mykje.

 

Nei eit minispel som dette frister ikkje. Eg trur nok eg venter til HL3 kjem ut.

6260840[/snapback]

 

Ja, jeg er enig, skjønner ikke helt hva som gjør HL2 så bra, endel sekvenser er atfige, men det er også laange sekvenser som er kjedelig, den jævla båten går man for lei av, og bilen er enda kjedeligere..

 

AtW

6277025[/snapback]

Tror mye ligger i selve historien som er veldig god, men kan være vanskelig for mange å få med seg. Om man har spilt Half Life (som da er et av tidenes beste FPS-spill) så skjønner man mer og ønsker mer informasjon hele tiden. Ihvertfall slik jeg føler det.

 

Såklart kan noen sekvenser være kjedelige hos noen, personlig så fenglset hvert sekund av spillet, også Episode 1. Nå er da også Half Life min absolutte favoritt-serie på PC, så jeg er veldig inne i historien også.

Lenke til kommentar
Ellers vil jeg anbefale absolutt alle å spille gjennom dette (hint: ttt). Jeg vil faktisk sette det hakket over Half-Life 2,

No var ikkje HL2 eit supert spel akkurat. Så at Episode 1 er betre seier ikkje så mykje.

 

Nei eit minispel som dette frister ikkje. Eg trur nok eg venter til HL3 kjem ut.

6260840[/snapback]

 

Ja, jeg er enig, skjønner ikke helt hva som gjør HL2 så bra, endel sekvenser er atfige, men det er også laange sekvenser som er kjedelig, den jævla båten går man for lei av, og bilen er enda kjedeligere..

 

AtW

6277025[/snapback]

Tror mye ligger i selve historien som er veldig god, men kan være vanskelig for mange å få med seg. Om man har spilt Half Life (som da er et av tidenes beste FPS-spill) så skjønner man mer og ønsker mer informasjon hele tiden. Ihvertfall slik jeg føler det.

 

Såklart kan noen sekvenser være kjedelige hos noen, personlig så fenglset hvert sekund av spillet, også Episode 1. Nå er da også Half Life min absolutte favoritt-serie på PC, så jeg er veldig inne i historien også.

6277321[/snapback]

 

Tja, Hl1 er jo kult, og har rundet det mange ganger, følte meg ikke akkurat voldsomt grepet av historien av den grunn, selv om den var grei nok.

 

AtW

Lenke til kommentar

Til dere som venter på HL3...

 

Ifølge et intervju med Valve på Eurogamer, ER disse episodene HL3 - bare fordelt over tre lanseringer. Så det er bare å laste ned! :)

 

"Probably a better name for it would have been Half Life 3: Episode One, but these three are what we're doing as our way of taking the next step forward, but Half-Life 2 was the name we used."

 

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=65345

Endret av djorgen
Lenke til kommentar
Helt enig, skjønner ikke denne episode-trenden. Jeg vil ha et helt spill! (og betaler gjerne det "ekstra" det koster)

6278184[/snapback]

I så fall er det jo bare å vente til alle episodene er tilgjengelige, og så kjøpe alle sammen (ca. 360 kr vil jeg tro) og spille dem i rekkefølge. Personlig vil jeg heller spille litt og litt etter hvert som det kommer, og så heller runde det i sin helhet en gang til når alt er tilgjengelig. :)

Lenke til kommentar
Rundes på 4 timer stod det.

 

For meg er ikke dette et spill , mer en intro. At de i det hele tatt gidder å lage noe som det tar så kort tid å runde fatter jeg ikke. Skal garantert ikke kjøpes. Men skal rundes fordet.

6278036[/snapback]

Del "4 timer" på to eller tre, så er du nok nærmere tiden det tar å spille gjennom spillet i realiteten - om du tar deg god tid.

Lenke til kommentar
Rundes på 4 timer stod det.

 

For meg er ikke dette et spill , mer en intro. At de i det hele tatt gidder å lage noe som det tar så kort tid å runde fatter jeg ikke. Skal garantert ikke kjøpes. Men skal rundes fordet.

6278036[/snapback]

Del "4 timer" på to eller tre, så er du nok nærmere tiden det tar å spille gjennom spillet i realiteten - om du tar deg god tid.

6280527[/snapback]

Tja, jeg tok meg ikke så altfor god til. Brukte nærmere 4timer. Med kommentarsystemet på så tar det minst 6-8 timer. Fint for de som spiller gjennom det for andre/tredje gang.

Lenke til kommentar

Joda, men man kan ikke forsvare et kort spill med at kommentarsporet tar lenger tid. Det er jo ekstrastoff, som på en DVD.

 

La oss si at det blir tre epsioder, og alle med samme spilletid. Da blir det - i følge folk på dette forumet - ca 12-15 timer med spilling. Ikke mye, og heller ikke spesielt billig.

Lenke til kommentar
Helt enig, skjønner ikke denne episode-trenden. Jeg vil ha et helt spill! (og betaler gjerne det "ekstra" det koster)

6278184[/snapback]

Enkelt og greit er det kun en metode å lure mer penger ut fra lettlurte kunder på. Gi kunden mindre og la ham betale mer for det. Men gjør det på en slik måte at den gjennomslittlige kunde ikke legger merke til det.

Lenke til kommentar

Slik er det med andre varer i butikkene i Norge også da. Alt av godteri og matvarer blir så vidt mindre hele tiden. Prisen er stabil. Til slutt blir (feks.) sjokoladene så små at de gir dem ut i "king size", som de selger litt dyrere. Så blir denne mindre og mindre, så gir de den ut i en større utgave med en enda høyere pris. Slik fortsetter det i det uendelige. :ermm:

Lenke til kommentar
Slik er det med andre varer i butikkene i Norge også da. Alt av godteri og matvarer blir så vidt mindre hele tiden. Prisen er stabil. Til slutt blir (feks.) sjokoladene så små at de gir dem ut i "king size", som de selger litt dyrere. Så blir denne mindre og mindre, så gir de den ut i en større utgave med en enda høyere pris. Slik fortsetter det i det uendelige. :ermm:

6281573[/snapback]

 

 

Utenom potetgullposer, som bare blir større og større :p Men prisen blir høyere også..

Lenke til kommentar
Slik er det med andre varer i butikkene i Norge også da. Alt av godteri og matvarer blir så vidt mindre hele tiden. Prisen er stabil. Til slutt blir (feks.) sjokoladene så små at de gir dem ut i "king size", som de selger litt dyrere. Så blir denne mindre og mindre, så gir de den ut i en større utgave med en enda høyere pris. Slik fortsetter det i det uendelige. :ermm:

6281573[/snapback]

 

 

Utenom potetgullposer, som bare blir større og større :p Men prisen blir høyere også..

6282029[/snapback]

 

Tja, se på first price-posene....

 

Ellers synes jeg ikke dette er noen spesiell utvikling i det siste, gamle spill er jo veldig korte, tar sjeldent mer enn en time å spille igjennom "action-spill" på feks amiga, nå er riktignok spillene såpass vanskelig at man gjerne ikke får det til på første forsåk da.

 

Mulig det er fordi jeg har rundet det et utall ganger, men doom går man jo ganske fort igjennom feks.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...