Gå til innhold

Computex i bilder - del 1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Chaintech viser frem noe så sært som et kort med doble GeForce 6600 GT-brikker.

Jeg nominerer dette kortet for årtusenets verste ide :thumbup:

6254353[/snapback]

Helt enig. Hvorfor i alle dager skal et kort ha to slike brikker i dag? Ytelsen blir da ikke så bra, brikkene er ikke så kjølige heller. Det virker som nVidia har hatt overproduksjon og må bli kvitt brikkene.
Lenke til kommentar
Chaintech viser frem noe så sært som et kort med doble GeForce 6600 GT-brikker.

Jeg nominerer dette kortet for årtusenets verste ide :thumbup:

6254353[/snapback]

 

Men det kommer sikkert til å selge som "hakka møkk" :p. Den der blir en slager på elkjøp..

 

"Kanskje" ikke den beste ideen rent teknisk, men økonomisk?

Lenke til kommentar
Chaintech viser frem noe så sært som et kort med doble GeForce 6600 GT-brikker.

Jeg nominerer dette kortet for årtusenets verste ide :thumbup:

6254353[/snapback]

 

Men det kommer sikkert til å selge som "hakka møkk" :p. Den der blir en slager på elkjøp..

 

"Kanskje" ikke den beste ideen rent teknisk, men økonomisk?

6257085[/snapback]

Nja, det er vel sikkert noen OMGWTFBBQ-kids som kommer til å brenne opp konfirmasjonspengene sine, fordi den har "to skjermkort" :thumbup:

Lenke til kommentar

"Ny AMD-toppmodell fra Asus." for AM2 hvor de fronter "SLI /PCI-X" på plaktaten. En litt rar "skrivefeil" til å være Asus?

 

Ellers faktisk spennende å se mye omtalte X1600XT dual hvor det benyttes kun 1 PCB uten at kortet blir særlig stort. 7950GX2 benytter som sagt 2 PCB.

 

Mye pent her. Likte også at P965 kort ser ut til å være på vei snart.

Lenke til kommentar

I silverstone vannkjølings saken så sier de "heatpipes" under bilde. Men heatpipes er så vidt meg bekjent et begrep som brukes om et helt lukket system som benytter kappilær krefter og fase bytte for å transportere varme fra den ene enden av røret til den andre. Rørene i Silverstone ser ut som om de er kobbla til vannstrømmen (via de blå plastikkrørene) og er dermed kanskje ikke heatpipes. Kan jo være de bare har en merkelig løsning, og at det er fase-væske i de blå rørene som går til en varmeveksler inne i "pumpen" men det virker veldig merkelig det også... noen ideer eller tanker?

Lenke til kommentar
Er ikke DDR3 laget får høyere spenninger? Hvorfor kjører de på 533/677MHz da? Dogg på 1,5Volt men uansett.

6256202[/snapback]

Nei fra ddr -> ddr 2 var lavere spenning enn av de store fordelene i tillegg til høyere klokke frekvens, det betyr mindre effekt og varmeutvikling i pcen. DDR3 er neste steg, det er ikke 533/677 som er effektiv frekvens, men 1066 for 533. For ddr2 er jo 266 for 533mhz effektiv frekvens

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...