Gå til innhold

GeForce 7950 GX2 offisiell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selv tror jeg skal smøre meg med tålmodighet og vente til neste genrasjon grafikkort med DX10 kommer. Kjedelig å bruke 5000+ på ett kort som snart er "gammeldags".

6252098[/snapback]

Vi ser nok neppe noe DX10 hardware før godt utpå høsten

 

5400 kr hos komplett, faktisk noe overaskende fornuftig pris, sett det verre.

6252115[/snapback]

Ja, det er ikke ille til å være lanseringspris. Prisene faller ofte litt nedover ukene etter lansering. Det er også priskutt underveis på 7900GTX

 

Komplett har tre forskjellige 7950GX2 kort fra XFX, og et fra ASUS på lager. Gainward kort er bekreftet på lager imorgen.

Lenke til kommentar
1GB minne teoretisk

Det er i praksis bare 512mb, siden SLi halverer minne mengden.

 

Lurer på om det er mulig å ta kortet fra hver andre??

6251732[/snapback]

 

Går ann å ta kortene fra hverandre, men siden det er pci-e kontakt på det ene kortet,så er det liten vits, men det er fullt mulig hvis man vil.

Kortene sitter festet i hverandre gjennom en svær connector, og de er festet med skruer.

6251933[/snapback]

Jeg tenkte på om det var mulig å montere skikkelig kjøling på det kortet. (Det tror jeg hadde blitt litt vanskelig hvis det ikke var mulig å ta dem fra hverandere)

Lenke til kommentar

Har postet en litt detaljert oversikt over disse kortene i en tråd på Skjermkort-delen i forumet, men kan sette den inn her og...

 

Ok... La meg gi dere en 'run-down' på dette kortet! :cool:

 

Begge%20kort.jpg

Her har vi kortene plukker fra hverandre. Du ser riseren mellom kortene.

 

PCIe-switch.jpg

Her er PCI Express switchen til nVidia. Den fungerer kort fortalt som en nettverksswitch

 

bakside.jpg

Her er baksiden av kortet. Legg merke til at det kun er en power-kontakt!

 

gpu0.jpg

Her ser vi GPU, minne og PCIe-switchen på PCB

 

merket-MIO-connector.jpg

Her er SLI-connectoren merket. :) En litt annen plassering en på de andre kortene, men den er der.

 

Og til informasjon så er dette første GeForce-kort hvor det er obligatorisk fra nVidia sin side å ha brikke for å kontrollere HDCP. Så alle 7950 kortene støtter HDCP over DVI

Lenke til kommentar

quad sli.. håhå, bare kjør på... med denne (varme)utviklinga og strømforbruket kan jeg jo snart bygge meg en pc med en tørketrommel som kabinett, så er det bare å skru på pc`n å spille og tørke klær samtidig, genialt :D (om et par år til kan jeg vel drive vaskemaskina samtidig.. enda bedre!)

Lenke til kommentar
quad sli.. håhå, bare kjør på... med denne (varme)utviklinga og strømforbruket kan jeg jo snart bygge meg en pc med en tørketrommel som kabinett

 

Du slipper dyre oppvarmings dingser til vinteren iallefall...... Alle maskinene mine + en varmepumpe på lav effekt har hold hytta mi varm i hele vinter. Helt ned til 25 kalde blå pølser på termomenteret!

 

PS: Ikke alle ovner som er like interaktive som en pc gitt!!

Endret av ASCIWhite
Lenke til kommentar
MEd det samme vi snakker om vinteroppvarming som nevnt i en tidligere post...så blir det vel ikke speesielt lett å montere vannkjøling på et slikt kort som dette? Noen som har noen formening om dette?

 

Frankie

6253397[/snapback]

 

Ferdigmonterte vannblokker på 7950 kort er nok rett rundt hjørnet.

 

Hva gjør de når 7-8 og 9 seriene er oppbrukt? Geforce 10400 virker litt.. vel.. uhm.

 

Endret nettop min ordre på 7900 GTX til 7950... omtrent samme pris, kan like godt ta bedre ytelse :)

 

Synd ikke komplett solgte produktet (BFG).. men skal aldri mer ha Gainward.

Endret av instanto
Lenke til kommentar
1GB minne teoretisk

Det er i praksis bare 512mb, siden SLi halverer minne mengden.

 

Lurer på om det er mulig å ta kortet fra hver andre??

6251732[/snapback]

 

Men hvis alle som heter Andre blir fratatt kortet, er ikke det litt dårlig gjort?

Endret av martiol
Lenke til kommentar
Er det stor ytelsesforskjell mellom denne og 7900GTX? Setter opp data til en kompis og det er ca 1000kr forskjell på pris hvis man bestiller fra NetShop.

6253884[/snapback]

 

Vestenlig forskjell først når du kjører høyere oppløsninger, 1600, 1920, 2056..

Lenke til kommentar
Jeg tror det hjelper å faktisk lese litt om produktet før du kommer med slike påstander.... ergo meg her og ergo meg der. Det yter strengt tatt en del bedre enn 7900GT i tospann i følge en del tester.

6251897[/snapback]

Jeg har da vel lest tester, feks. Legitreview som noen pasta over her viser jo at i de fleste tilfeller tar standard klokka 7900gt sli ledelsen i litt eldre spill, og i nyere spill tar dette kortet denne løsningen, og siden dette er et overklokka kort fra xfx bør man vel saktens bruke tilsvarende 7900gt. Man får i følge anandtech fabrikkoverklokka 7900gt for ca samme prisen som dette kortet. Men forskjellige tester viser jo litt forskjellige resultater , men ofte uten spillbare fps uansett. For de av oss som liker å klokke skjermkorta for å tyne litt ekstra ut av de så er dette kortet foreløpig ingen god løsning pga. uvanlig konstruksjon. Og det skaper mye varme i pcen. Men det er jo likevel et genialt produkt når man nå kan kjøre sli på hk kort uten sli støtte på hket om produsentene kommer med biosoppdateringer.

Endret av Onanias
Lenke til kommentar
Er det noen som vet noe om støynivået til disse kortene?

6254099[/snapback]

 

Jeg fant svar på det:

 

Fan noise was not an issue at all. It was only under heavy loads that we even heard the pair of heatsinks doing anything, and compared to the DFI chipset fan were in-audible. This pair runs quieter than a 7900 GT, but not quite as quiet as a 7900 GTX and of course much quieter than an X1900XT at full song. Overall I was impressed that such small cooling could keep a beast like this running with the highest end video card solutions on the market.

 

http://www.legitreviews.com/article/354/13/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...