Gå til innhold

Metallica, Rock am Ring 2006


ZprMario

Anbefalte innlegg

Vet dette er old news nå siden de spilte i helga som var, men fant ingen andre som har pratet om dette så... Noen her som har sett showet? (ble vel sendt live på mtv og på stream over nett, også mulig å få tak i på diverse torrentsteder, hele showet i god kvalitet!). Selv ble jeg positivt overrasket over mye, men ikke alt. Positive ting:

 

- De spilte HELE Master Of Puppets albumet. Fra A til Å, inkl. Orion, som de aldri har spilt live i full forfatning før. I tillegg kuttet de ikke ut noen partier i låter, som f.eks midtpartiet i Battery (før soloen).

- Stemmen til James høres mye bedre ut enn jeg kan huske på lenge. Det er vel ingen hemmelighet at han har tapt seg med årene, men synes det virker å ha gjort godt med en ferie for han.

- Lydkvaliteten var ikke så aller verst..

- Rob nailer soloene på Orion, samt det meste annet.

 

Med det sagt så er jeg fortsatt misfornøyd med noe...

- Lars, selv om det virker som han har øvd litt mer på timing, så overspiller han så til de grader på steder det ikke burde være nødvendig. Spesielt blir jeg litt småsur når han begynner å tulle med Orion. Og som tidligere, burde basstrommene hans stilles mye høyere i lydbildet, samt hi-haten hans ned... Ødelegger litt av opplevelsen for min del når trommene høres slik ut. Tammene hans var det bra lyd i though.

- Kirk mistet lyd flere ganger i løpet av showet, bl.a. ved Orions første g.solo. Irriterende.

 

Men sånn alt i alt må jeg si det er et av Metallica showene det er verdt å få med seg i nyere tid. Bare det av de spiller hele MOP burde være en event i seg selv.. De spiller også andre låter enn de på MOP, hele showet varer i over 2 timer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som blodfan av Metallica så jeg selvfølgelig gig`n. Har også konserten på pc`n.

 

Som sagt, helt fantastisk konsert, knallbra publikum, og gutta rocket som faen. Utrolig fett med hele legendariske MoP live. Knallfett å høre Disposable Heroes, Leper Messiah, Damage, Inc. og ikke minst ORION live. Orgasmisk med Orion, Rob eide bassen! Har lest litt rundt omkring på div. fora i verden, folk var i ekstase pga. Orion :)

 

Syntes trommene var litt høye ja. Også kjipern at de ikke spilte Whiplash, Harvester of Sorrow eller Blackened. Syntes de godt kunne kutta ut Fuel, Roam mot dem.

 

Stemmen til James satt som ett skudd ja, beste jeg har hørt av han på lenge. Begynner å ligne på Damaged Justice dette her :love:

 

Satser på hvertfall to konserter i Norge i 07, helst på sommern.

 

`Tallica gives you heavy baby :love:

Lenke til kommentar

Så showet live på pcen, og det var knallbra! Du har rett i det at Lars overspiller noe helt sinnssykt noen ganger, som f.eks på Fade to Black og Nothing Else Matters.

 

Stemmen til James overrasket meg - akkurat som den grå "nistepakka" hans overrasket meg. Han har ikke sunget så bra på lenge, og på NEM kom han skikkelig høyt opp, og det var en fryd å høre på.

 

Rob har jeg fått mye respekt for i det siste. Han virker som en ordentlig hyggelig fyr, og spelle bass, ja det kan han. I mine øyne passer han som hånd i hanske med Metallica, de har gjort et bra valg når det gjelder han. Han spilte også Orion feilfritt, og fikk tydeligvis følelsene i gang; selveste James Hetfield måtte ty til tårene (så det ut som på data'n i alle fall :p)

 

Kirk spilte som vanlig nesten helt feilfritt, som han har gjort i alle år. Det at lyden forsvant trur jeg var Mtv sin feil, for jeg la ikke merke til noe.

 

Alt i alt en dritbra konsert. Fikk nesten hjertet i halsen når James sa "Happy anniversary, Master of Puppets. And for you... The entire album".

Gleder meg til det neste albumet, håper det holder litt bedre standard enn St.Anger (selv om jeg digger den plata )

Lenke til kommentar

Enig! Første eg la merke til var stemma til James. Høyrast betre ut live enn på laaang tid! Kirk svikta heller på ingen måte.

 

Eg er godt fornøgd med denne konserten, og det lovar bra til det neste albumet. Håper det ikkje blir som St. Anger.

 

:woot:

Lenke til kommentar

Tror ikke akkurat de følte seg truet, har mer med det faktum å gjøre at albumet fyller 20 år i 2006, og hadde visstnok også sagt på forhånd at det skulle komme en liten "overraskelse"nå...

 

Nordoelum, du finner den på de fleste store torrentsider, er ikke lov å legge ut link her, men det skal lite til for å finne den...

Lenke til kommentar
Spilte de hele Master of Puppets, altså? De følte seg vel trua av Dream Theater da (som også har spilt hele Master of Puppets på konsert). ;)

6246469[/snapback]

Poor rip-off!

6246526[/snapback]

Eller tribute. Hyllest. MoP er et knallalbum, og det er klart at DT har fått innflytelse av bl.a. Metallica. Konserten ble delt i to, først en time/halvannen med eget materiale og deretter MoP. Jeg har opptak av MoP, dødskult å høre på! Vokalisten drukner jo...hehe...alle i salen synger hele tida. :)

Lenke til kommentar

Er visst kun i realmedia fil man finner hittil, har ikke klart å finne noe annet. Men er bare å legge inn real alternative det, plugin sak, så slipper du styre med real one player etc...

 

Oh, her er setlist btw, for de som skulle være interessert:

 

Creeping Death

Fuel

Wherever I May Roam

For Whom The Bell Tolls

Fade To Black

----

Battery

Master of Puppets

The Thing That Should Not Be

Sanitarium(Welcome Home)

Disposable Heroes

Leper Messiah

Orion

Damage Inc.

---

Sad But True

Nothing Else Matters

One

Enter Sandman

---

Last Caress

Seek&Destroy

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...