Gå til innhold

Gode alternativer til Norton Antivirus - gratis!?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg synes Norman er fantastisk. Har aldri hatt eneste ett virus/orm/trojan på min PC med Norman. Norman er lett å bruke, krever lite av PCen og tilbyr topp beskyttelse. I tillegg liker jeg at den kommer i en norsk språkversjon.

6229162[/snapback]

Hvordan kan du være sikker på at du ikke har virus, det er Norman som sier at du ikke har. Det kan jo være at Norman har oversett noen virus, så du kan jo ta en sjekk med et annet program og få bekreftet at du ikke har virus.

Skrevet

Hehe, artig fenomen det der :) "Æi treng ikke antivirus, fordi æi har ikke virus"

Av erfaring så har ivertfall Avast fjernet virus som feks norton etc ikke har klart med...

Gjest Slettet+56132
Skrevet
Hehe, artig fenomen det der :) "Æi treng ikke antivirus, fordi æi har ikke virus"

Av erfaring så har ivertfall Avast fjernet virus som feks norton etc ikke har klart med...

6231048[/snapback]

Avast fant noen virus hos meg, men i det samme jeg installerte Kaspersky fant den 15 virus/trojanere på PCen min. Bare til info...

Skrevet (endret)
Jeg synes Norman er fantastisk. Har aldri hatt eneste ett virus/orm/trojan på min PC med Norman. Norman er lett å bruke, krever lite av PCen og tilbyr topp beskyttelse. I tillegg liker jeg at den kommer i en norsk språkversjon.

6229162[/snapback]

Hvordan kan du være sikker på at du ikke har virus, det er Norman som sier at du ikke har. Det kan jo være at Norman har oversett noen virus, så du kan jo ta en sjekk med et annet program og få bekreftet at du ikke har virus.

6230862[/snapback]

Har jeg hatt et virus ville jeg antagelig opplevd problemer med PCen. Siden jeg ikke har hatt noen problemer (utenom noen ytelsesproblemer skapt av Spyware), skader eller lignende konkluderer jeg med at jeg ikke har hatt virus.

Men du har et godt poeng. Man kan ikke være 100% sikker. Det man kan gjøre i blant er å kjøre et virussøk med en annen Antivirus en gang i blant i tillegg til det faste Antivirusprogrammet.

Det er helt sikker noen Antivirus som klarer å oppgave flere virus enn andre. Men nesten alle i dag klarer å ta stort sett alle kjente virus.

Tidligere var det snakk om hvilket Antivirus som hadde den beste sikkerheten. I dag er det mer snakk om hvilken Antivirus som gir den beste ytelsen, brukervennligheten og stabiliteten da stort sett alle Antivirus gir god sikkerhet for beskyttelse av virus, ormer og trojanere.

Endret av DJViking
Gjest Slettet+56132
Skrevet
Og da var Avast like oppdatert som Kaspersky?

http://www.kaspersky.com/globalstore

Jeg skal prøve det når jeg kommer hjem, selv om det bare er en trial..

6233737[/snapback]

Jepp, det var midt på dagen, og den nyeste oppdateringen var installert.

Skrevet (endret)

Jeg har begynt med Avast i stede for Norton på Bærbar pcn forrige uke, Avast laster fortere og bruker mindre Minne, jeg er fornøyd.!

AVG skryter mange av også...

Norton burde begynne og ta hintet snart, virker jo som brukerne faller fra som fluer pga det er treigt og resurskrevende...

For i bund&grund så er det jo et supert antivirus...

Var bare for krevende til at jeg ville avse så mye resurser på en bærbarpc...

Endret av Scorpioen84
Skrevet

Okai... Trøsten får være at kanskje Avast hadde tatt ting som Kaspersky ikke hadde tatt, hehe.

Men jeg skal gi kaspersky en sjanse, men jeg har aldri vært plaget med problemer/virus (som jeg har merket noe til) så lenge jeg har brukt Avast (og det har jeg brukt i en del år nå)...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...