Gå til innhold

Billigere ADSL2+ fra NGT


Anbefalte innlegg

Håper egentlig på at det blir fiberutrulling i Norge, 10/10mbit hadde passet meg ypperlig :D

6224716[/snapback]

 

Ja ADSL over telefonlinja varer ikke lenge. Fiber er framtidsrettet og ordnrer problemer med jordfeil.

 

Håper ikke det er $tjelehor som får lov til å "rulle ut" fiber også eie dette. Da blir det aldri bildetelefon, HDTV og ekte 10/10mbit IPv6 Internett på leeeeenge.

 

Hvis det er mer statlig eller borettslaget som eier det og som kan velge hvilken leverandør de vil ha hmmm. Men UPC KabelTV leverte ikke 26Mbit før de fikk konkurranse fra ADSL? Det beste er vel 2 kabler inn i hvert hus så kan man skifte til hva man vil, eller bruke f.eks telefon og HDTV fra den ene og Internett fra den andre.

 

 

Jeg har 4/2mbit fra Canal Digital og er svært fornøyd

 

- 100% full duplex (kan gi ut 95% samtidig som jeg laster ned 95%, 5% til ack pakker)

- Gamershell.com har alltid et speil som maxer linja på 525kB/s

- Sjelden nede (mIRC har vært online i flere dager nå, antakelig flere uker hvis jeg ikke hadde restartet serveren)

- Coax kabel istedenfor slapp telefonledning

- 4 offisielle dynamiske IP istedenfor 1 og betale leie!! for resten du trenger (dog skulle jeg gjerne hatt 8 faste IP, men dette kommer med IPv6).

 

 

Det er en på jobben som hadde Nextgentel men han skiftet til Canal Digital. Mye problemer sa han (husker ikke nøyaktig i farten).

6226031[/snapback]

 

her har vi en som KAN sitt brebånd :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gleder meg til Telenor kommer med ADSL2+ faktisk :) Aldri hatt problemer med dem, kun 6 timer nedetid en dag jeg var på jobb. Regner med det var i forbindelse med oppgradering til 6mbit. Ellers, dønn stabil linje som jeg er max fornøyd med. Så da skal ADSL2+ testes :) (fra telenor)

Lenke til kommentar
Alltid interessant å lese slike forum :)

 

Det er 5-50 stk som klager og da funker ikke ngt for noen kan det neste virke som.

 

Jeg tar sjansen på en adsl2 linje nå. Bare fordi 5 stk her klager så skal ingen skaffe seg adsl2? Blir for dumt.

6224417[/snapback]

 

5stk som klager? hehe...da har du ikke vært mye inne på forumet. Få selskaper sm blir klaget så mye over, av alle kategorier så er NGT blant det mest omsutrede selskapet.

Lenke til kommentar

Vi fikk dette for en uke siden, sånn circa. Virker helt greit, men det snodige er at jeg får aldri 20000 kbps fra noen ftp servere, eller noensteds på nettet. Jeg får kun 20000 (se så mange nuller :cool: ) fra denne filen som er deres hastighetssjekk. ftp://ftp.uio.no/find.gz. Når jeg laster ned annensteds får jeg 6000 kbps :mad: . Men men, vi bestilte før dette tilbudet da prisen var 500, og vi har ingen binding nå dog.

Lenke til kommentar

En må innse at at når en får slike hastigheter er det ofte helt andre ting som begrenser hvor fort du faktisk laster ned. Satt på 100 Mbit i et par år, og jeg var vel i nærheten av å peake dette ved én anledning hvor jeg bare ville sjekke om det var mulig.

 

Det er rett og slett veldig få som har gode nok linjer til å gi enkeltbrukere såpass høye hastigheter. Selv ftp.uio.no sliter jo i mange tilfeller, men det er vel mest fordi mange laster derifra samtidig.

 

Er for øvrig fortsatt litt irritert på NGT. Fikk 8000/800-linja deres for et år siden, og så fjernet de rett og slett denne hastigheten, men prisen for 6500/xxx er fortsatt den samme.

Endret av DesertGlow
Lenke til kommentar
Er for øvrig fortsatt litt irritert på NGT. Fikk 8000/800-linja deres for et år siden, og så fjernet de rett og slett denne hastigheten, men prisen for 6500/xxx er fortsatt den samme.

6228998[/snapback]

 

Det er AKKURAT det samme produktet! :roll: Hastigheten er fremdeles 8000/864 i ruteren min, 6500/750 er bare netto, altså det du vil oppleve av hastighet.

Lenke til kommentar
En må innse at at når en får slike hastigheter er det ofte helt andre ting som begrenser hvor fort du faktisk laster ned. Satt på 100 Mbit i et par år, og jeg var vel i nærheten av å peake dette ved én anledning hvor jeg bare ville sjekke om det var mulig.

 

Det er rett og slett veldig få som har gode nok linjer til å gi enkeltbrukere såpass høye hastigheter. Selv ftp.uio.no sliter jo i mange tilfeller, men det er vel mest fordi mange laster derifra samtidig.

 

Er for øvrig fortsatt litt irritert på NGT. Fikk 8000/800-linja deres for et år siden, og så fjernet de rett og slett denne hastigheten, men prisen for 6500/xxx er fortsatt den samme.

6228998[/snapback]

Det som irriterer mest er at de fjernet 8000-abonnementet, oppjusterte hastighet på nesten alle andre abonnement og satt ned prisen. Jeg ble sittende med samme hastighet og samme pris. Det er takken for å være en god kunde i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Om 20Mbit og annet mellom himmel og signaljord:

 

HASTIGHET

Å snakke om 20Mbit, er som å si at pcen har 2ghz prosessor for så å gi seg med det. PR ratings er utbredt, og hva man egentlig får kan være så mangt. For meg personlig er Upload det viktigste, men dette neglisjeres såpass at det fremstår som uviktig når der snakkes om hastigheter. Økt fokus på Ul er på sin plass.

"Velferd starter på 100Mbit/100Mbit" - sitat piratpartin sverige

 

NGT

Kundemassen til ngt synes å være veldig misfornøyd med kundeservice. Jeg tar advarslen fra dem som sovner med telefonen teipet til hodet i forsøk på å nå fram

til ngt seriøst. NGT har tross alt tatt rekord hos klagenemda, selv etter at de ble bedt om å ta seg sammen.

 

TIPS

Jeg har vært på sentralen min(TØSA i tromsø), og vet akkurat hvor telefonkablen min går, så jeg vet at ting er i orden.

Det kommer ikke bare ann på lengden på kabelen, men også kvadratet og antall skap linja er innom før den når deg spiller en viktig rolle. Desverre brukes det mye 0.4 kabel når det likevell er "så nært" sentralen, dette er en uting. Fremdeles ligger det mye tysk kabel fra krigen, og kvaliteten på denne er ofte god. Når du ringer å spør hvor mye hastighet du kan få, så husk å få med:

 

*Lengde (i meter, så du vet akkurat hvor langt det er. 1456m blir fort til 1.4km på telefonen..)

*Hvordan type kabel er det? (0.4, 0.6, 0.9 f.eks- Desto større kvadrat desto bedre)

*Hvor mange skap og muxer den er innom? (Færrest mulig er å foretrekke)

*Har det vært mye graving i området? (dette vet du kanskje selv)

*Har det vært problem med linja før, er den spleiset noen steder?

*Hvor mange som er koblet på Adsl2 utstyret på din sentral?

*At du kan dine ting, så kanskje det blir skrevet på ordren til han som skal koble linja, hvem vet.

 

Edit: Leif on tour '06

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

*Hvor mange skap og muxer den er innom? (Færrest mulig er å foretrekke)

 

 

Hva mener du med "skap" et switcheskap?

 

AtW

6234178[/snapback]

 

Jepp, er nok disse mindre koblingsskapene han tenker på. For hvert slik skap man er innom har signalet en tendens til å bli svakere samtidig som at mengden støy øker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...