Gå til innhold

Dell lanserer to nye XPS-modeller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sett opp en 1210 med samme specs som en macbook hvit og jeg kommer til  13248.75

 

En (hvit) macbook koster 109990,-

 

Macbook er litt bredere, høyden er omtrent lik, dell er tykkere.

6222413[/snapback]

Over hundre tusen kroner :scared:

 

Det skal vel være en null mindre ;)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Sett opp en 1210 med samme specs som en macbook hvit og jeg kommer til  13248.75

 

En (hvit) macbook koster 109990,-

 

Macbook er litt bredere, høyden er omtrent lik, dell er tykkere.

6222413[/snapback]

 

Dell-laptopen er laget for spill. I motsetning til Macbooken har den dedikert skjermkort, GMA-chipen i Macen er bortimot umulig å spille noe mer avansert enn kabal på. Dessuten blir Macen dyrest når du legger til 3000 for retailversjon av XP Professional. :p

 

Skulle ønske jeg hadde hadde råd til å pensjonere min nåværende laptop, 12" med x1400 er genialt. På tide at det begynner å komme laptoper i den størrelsen som klarer å dra spill ordentlig. :dribble:

 

20" "lapdesken" er et veldig interessant konsept. Ville ikke overraske meg om en sånn løsning ville erstatte tradisjonelle desktoper på sikt.

 

Er veldig imponert over Dell i det siste. Nykommerene i XPS-serien er veldig tiltalende visuelt sett. De fleste andre maskinene deres er rimelig kjedelige og mer funksjonelle enn estetisk tiltalende, så håper dette er begynnelsen på et skifte hos Dell mot mer stil i utformingen av maskinene. :)

Lenke til kommentar
den sammenleggbare saken virket genial, hadde den bare vært i normal bærbar størrelse og vekt.. regner med den blir i litt største laget for å drasse med seg. men flott ide er det. :)

6222776[/snapback]

 

Dårlig idé. Hvis den hadde vært i normal størrelse og vekt for en bærbar, hadde den jo vært nettopp en ... vanlig bærbar. Poenget er vel heller at den er en dødskul desktop - uten å være barnslig (alienware) eller ultrafeminin (mac) - har stor skjerm, og at det i tillegg er forholdsvis lett å flytte den.

Lenke til kommentar
Dårlig idé. Hvis den hadde vært i normal størrelse og vekt for en bærbar, hadde den jo vært nettopp en ... vanlig bærbar. Poenget er vel heller at den er en dødskul desktop - uten å være barnslig (alienware) eller ultrafeminin (mac) - har stor skjerm, og at det i tillegg er forholdsvis lett å flytte den.

6222944[/snapback]

 

 

Poenget er jo at man skal kunne jobbe i en litt mer behagelig stilling, slippe sitte stirre så mye nedover på skjermen å få vondt i nakken, og slippe strekke armene langt frem å få unødige slitasjeskader.

Lenke til kommentar

Den 12" var jo helt glimrende rå! Litt tung, men ellers helt perfekt for meg. Akkurat nå ble jeg veldig i tvil, siden jeg har vært hundre prosent innstilt på å kjøpe Lenovo 3000 v100. Hva synes folket jeg bør gjøre?

Alt er likt, bortsett fra dette:

 

Lenovo:

- Fingeravtrykksleser

- (Kvalitet/kvalitetsfølelse?)

 

Dell:

- Dedikert grafikkort

- 200 gram tyngre og større fysisk størrelse

- Bedre batterilevetid (?)

 

Begge disse får omtrent lik pris. Det jeg lurer på er om kvaliteten på XPSen er på samme linje som det jeg har erfart fra Lenovo. I og med at chassiset på XPSen er av metall, så er det kanskje ikke som jeg innbiller meg at kvalitetsfølelsen er så dårlig?

Maskinen skal mest brukes til surfing, skriving, VB, litt spill, og jeg vil helst ha maskinen et par år. Hvilken velger jeg?

Lenke til kommentar

Hvordan er det med Dell-maskiner og oppgradering? En kompis av meg mente at man ikke uten videre kan kjøpe f eks ekstra minne og sette det i en Dell-bærbar? Han mente at dette var noe som gikk igjen over hele linjen når det gjelder Dell og et godt argument for ikke å kjøpe XPS M1210en. Jeg på min side har i lang tid vært på utkikk etter en 12" med dedikert grafikk og Core Duo og syns denne virker prima. Kan jeg kjøpe den med relativt lave spesifikasjoner nå (med unntak av grafikkortet, selvsagt) og satse på å oppgradere prosessor og minne senere?

Lenke til kommentar

Det stemmer ikke. Dell maskiner bruker samme komponenter som alle andre maskiner.

 

Dette er et rykte som baserer seg på at Dell for mange år siden brukte ustandard hovedkort på sine stasjonære(!) maskiner. Men selv da brukte de standard RAM-brikker, harddisker og grafikkkort.

 

Idag er det ikke noe problem. Hverken på stasjonære maskiner eller bærebare. Skjønt bærbare maskiner har jo fortsatt spesielle løsninger fra produsent til produsent. Men minnebrikkene er helt standard hos Dell. :thumbup:

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Den 12" var jo helt glimrende rå! Litt tung, men ellers helt perfekt for meg. Akkurat nå ble jeg veldig i tvil, siden jeg har vært hundre prosent innstilt på å kjøpe Lenovo 3000 v100. Hva synes folket jeg bør gjøre?

Alt er likt, bortsett fra dette:

 

Lenovo:

- Fingeravtrykksleser

- (Kvalitet/kvalitetsfølelse?)

 

Dell:

- Dedikert grafikkort

- 200 gram tyngre og større fysisk størrelse

- Bedre batterilevetid (?)

 

Begge disse får omtrent lik pris. Det jeg lurer på er om kvaliteten på XPSen er på samme linje som det jeg har erfart fra Lenovo. I og med at chassiset på XPSen er av metall, så er det kanskje ikke som jeg innbiller meg at kvalitetsfølelsen er så dårlig?

Maskinen skal mest brukes til surfing, skriving, VB, litt spill, og jeg vil helst ha maskinen et par år. Hvilken velger jeg?

6225031[/snapback]

Ingen tvil om at jeg ville valgt XPS i ditt tilfelle. "Kvalitetsfølelsen" er veldig høy på XPS og den står ikke noe tilbake fra de IBM / Lenovo maskinene jeg har sett.

 

Vurderte nesten å bytte ut både min 12" Dell X1 og 17" XPS Gen 2 med én M1210 helt til jeg så at den manglet DVI. - Og GF7400 er kanskje litt tregt?

Endret av Mental
Lenke til kommentar

Jeg er nok egentlig enig i det du sier, men jeg har en forkjælighet for Lenovo. Når det er sagt, så er Dell også en av mine favoritter innen bærbare datamaskiner. Jeg har en Dell Latitude C600 fra 2000/2001 som enda fungerer utrolig bra!

Den eneste haken ved Dell er at man må forskuddsbetale. Jeg betaler av prinsipp ikke på forskudd mer da jeg har SÆRDELES dårlig erfaring med dette fra før, selv fra velrennomerte firma. Noen som har noe å si for å overbevise meg om at det er ikke er skummelt å forskuddsbetale fra Dell?

Lenke til kommentar
Den 12" var jo helt glimrende rå! Litt tung, men ellers helt perfekt for meg. Akkurat nå ble jeg veldig i tvil, siden jeg har vært hundre prosent innstilt på å kjøpe Lenovo 3000 v100. Hva synes folket jeg bør gjøre?

Alt er likt, bortsett fra dette:

 

Lenovo:

- Fingeravtrykksleser

- (Kvalitet/kvalitetsfølelse?)

 

Dell:

- Dedikert grafikkort

- 200 gram tyngre og større fysisk størrelse

- Bedre batterilevetid (?)

 

Begge disse får omtrent lik pris. Det jeg lurer på er om kvaliteten på XPSen er på samme linje som det jeg har erfart fra Lenovo. I og med at chassiset på XPSen er av metall, så er det kanskje ikke som jeg innbiller meg at kvalitetsfølelsen er så dårlig?

Maskinen skal mest brukes til surfing, skriving, VB, litt spill, og jeg vil helst ha maskinen et par år. Hvilken velger jeg?

6225031[/snapback]

Ingen tvil om at jeg ville valgt XPS i ditt tilfelle. "Kvalitetsfølelsen" er veldig høy på XPS og den står ikke noe tilbake fra de IBM / Lenovo maskinene jeg har sett.

 

Vurderte nesten å bytte ut både min 12" Dell X1 og 17" XPS Gen 2 med én M1210 helt til jeg så at den manglet DVI. - Og GF7400 er kanskje litt tregt?

6235779[/snapback]

 

Hvis du ser på den linken som bergangster kom med så ser du at testpersonen der

spiller half life 2, på høy oppløsning glatt på 7400 kortet, tror det er bedre enn det man skulle tro egentlig;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...