Gå til innhold

Slutter på fotball. Hvilken idrett nå?


DE1

Anbefalte innlegg

Jeg drev med tennis før, en sport som er kjempe artig, og som du kan bedrive omtrent hvor som helst i verden. Om du får med deg en kamerat, har du også alltid en partner å spille med. Du trenger jo ikke spille på konkurranse nivå, bare spill for gøy med kameraten din et par ganger i uka, skal love deg det er mye bedre trening enn det ser ut som ;)

 

En annen artig "sport" jeg drev med før er Capoeira, som er den gøyeste jeg noen gang har drevet med. Det er også helt klart den kuleste kampsporten som fins, det er faktisk forgjengeren til breakdance ;) Driver du med capoeira lover jeg deg du drar deg opp et par hakk i "kulhet" (utrolig teit ord) om du er av den typen som kansje er litt nerd. :p

6293768[/snapback]

Capoeira? Wtf? :p
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg drev med tennis før, en sport som er kjempe artig, og som du kan bedrive omtrent hvor som helst i verden. Om du får med deg en kamerat, har du også alltid en partner å spille med. Du trenger jo ikke spille på konkurranse nivå, bare spill for gøy med kameraten din et par ganger i uka, skal love deg det er mye bedre trening enn det ser ut som ;)

 

En annen artig "sport" jeg drev med før er Capoeira, som er den gøyeste jeg noen gang har drevet med. Det er også helt klart den kuleste kampsporten som fins, det er faktisk forgjengeren til breakdance ;) Driver du med capoeira lover jeg deg du drar deg opp et par hakk i "kulhet" (utrolig teit ord) om du er av den typen som kansje er litt nerd. :p

6293768[/snapback]

Capoeira? Wtf? :p

6294760[/snapback]

 

http://www.youtube.com/watch?v=xZiOyqehF9w&search=capoeira

 

http://www.capoeira.no/

 

;)

Lenke til kommentar

Humm, Judo, Juijutsu (jigo ryu, eller brasiliansk er å anbefale.) Aikido, Karate, Boksing, kickboksing, Krav Maga

(dette kan sammenlignes med JuiJutsu som trener etter Jigo Ryu stilen, begge baserer seg på realistisk selvforsvar for de som ikke har trent kampsport lenge.)

 

Dette er noen av de tingene som jeg kunne tenkt meg å trene (Trener nå judo (har trent i mange år) og JuiJutsu (Jigo Ryu) trener også en del semikontakt "kickboksing" kan jeg vel egentlig kalle det. Er ikke helt det, men det ligner veldig)

 

Får jeg muligheten, så blir jeg ivertfall å teste ut Krav Maga også.

Endret av lock-aze
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har også nettopp sluttet på fotball. Jeg begynte på treningssenter med en kamerat. Førsteinntrykket var ikke så bra, lite service, dvs ingen veiledning osv.. Vi visste ikke helt hva vi skulle gjøre, men vi jogget litt på 3d mølle. Tok tak i noen vekter også.

 

Men til slutt fant vi en klatrevegg etasjen under. Jeg synes det virket veldig gøy. Spesielt tanken på å mestre å klatre så og så høyt.

 

Men jeg tenkte.. Burde jeg prøve treningssenteret en måned for å vite litt mer hvilket utbytte det gir meg? Er det verdt å betale 350 KR i måneden for å trene litt vekter og jogge? Jeg føler muligens at det blir litt enformig, derfor lurer jeg heller på om jeg burde begynne å svømme eller klatre, hvor jeg liker begge idrettene.

Lenke til kommentar
Sykling, svømming og klatring. Bygger utholdenhet, styrke og smidighet.

6259560[/snapback]

Vel svømming bygger vel minimalt med styrke, men er vel den sporten som har minst skader i; så er absolutt og anbefale.

6260041[/snapback]

For den som anser "bygging av styrke" kun som å legge på seg muskelmasse er det vel riktig, men svømming gir veldig mye styrke i mange muskler.

Dersom man ikke kjenner det river i musklene etter noen harde drag, har man ikke riktig teknikk, tror jeg.

Se bare på kroppen til de som driver med det. De ser ikke ut som protein og kreatinmonster, men muskler har de.

Lenke til kommentar
Sykling, svømming og klatring. Bygger utholdenhet, styrke og smidighet.

6259560[/snapback]

Vel svømming bygger vel minimalt med styrke, men er vel den sporten som har minst skader i; så er absolutt og anbefale.

6260041[/snapback]

For den som anser "bygging av styrke" kun som å legge på seg muskelmasse er det vel riktig, men svømming gir veldig mye styrke i mange muskler.

Dersom man ikke kjenner det river i musklene etter noen harde drag, har man ikke riktig teknikk, tror jeg.

Se bare på kroppen til de som driver med det. De ser ikke ut som protein og kreatinmonster, men muskler har de.

6973470[/snapback]

Rettelse, de har ikke fett. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...