Gå til innhold

Mulig å bruke vanlig mikrofon på PC? *hjelp*


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er mulig å koble til en vanlig mikrofon på PC'en, eller må man ha en spesiell mikrofon tilegnet PC'en?

 

Ska spille inn en sang, og vil ikke bruke de billige mikrofonene , siden det er så dårlig kvalitet..

 

Kan man f.eks. bruke en av disse mikrofonene? --> http://www.netonnet.no/Section/Section.aspx?sid=44180

 

Håper noen kan gi svar,for det haster litt...takk på forhånd =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener at mic-inngangen på de fleste lydkort egner seg mest til kondensatormikrofoner. Har aldri bpøvd med en dynamisk, men regner med at det burde virke. Alternativt kan du jo koble en dynamisk mic til line in inngangen. Eneste da er at du sansynligvis får lavt volum på opptaket uten bruk av egen forsterker.

 

Jeg kjøpte forøvrig en stereomikrofon fra Clas Ohlsson som likner den som er avbildet. Prøvde på flere pc'er men fikk aldri stereo. Har forøvrig mixet høyre og venstre kanal motsatt og fant ut at det var intet mer enn mono lyd.

 

Jeg vet den dag i dag ikke om det skyldes at miccen er en jukse mic (egentlig bare mono) eller at de fleste lydkort ikke er beregnet på stereo-mikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...