Gå til innhold

miniDV opptil 3000,-


Anbefalte innlegg

Hei. Vi har ei tulle på 3mnd, og det er på høy tid med et videokamera.

 

Et billig kamera som kan taes med hit og dit, og kjapt i bruk.

 

Har sålangt bare sett Canon MV900 som ligger på 2500,- til 3000,-.

Noen som har erfaringer med dette eller andre kameraer i samme prisklasse?

 

Egenskaper jeg legger vekt på er:

 

-Pris (<3000,-)

-Batterilevetid

-Støy

-Bildekvalitet

 

Ja, jeg er klar over at det må inngås kompromisser i denne prisklassen :)

 

Takk for all hjelp!

Mvh Kristoffer :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har visstnok vore ein del problem med MV-serien til Canon, men om det framleis gjeld for MV9xx kan eg ikkje seie. Panasonic NV-GS17 og Sony DCR-HC24 kan vere verdt å sjå på.

 

Edit: Sony har visst bytta ut den billegaste modellrekkja si, so HC24, som datating nevnte, er det billegaste kameraet deira, ikkje HC17.

Endret av incanus
Lenke til kommentar
Hei. Vi har ei tulle på 3mnd, og det er på høy tid med et videokamera.

 

Et billig kamera som kan taes med hit og dit, og kjapt i bruk.

 

Har sålangt bare sett Canon MV900 som ligger på 2500,- til 3000,-.

Noen som har erfaringer med dette eller andre kameraer i samme prisklasse?

-Pris (<3000,-)

-Batterilevetid

-Støy

-Bildekvalitet

 

Ja, jeg er klar over at det må inngås kompromisser i denne prisklassen :)

Jeg tror Panasonic NV-GS27 er et bra kamera for din bruk. Koster snaue 3000 kr, og har bra billedkvalitet og lavt støynivå (i følge flere tester). Originalbatteriet holder ikke veldig lenge (ca 1 time i følge Panasonic), men du kan få kjøpt to større batterier som holder hhv. 2 og 3-4 timer. Det er jo også en mulighet å supplere med senere, dersom økonomien ikke tilsier det nå... Vet ikke hvorfor det ikke ligger i prisguiden, men et fritekstsøk finner forskjellige forhandlere...

 

Kameraet er i bunn og grunn samme kameraet som NV-GS37, men med en mindre bundle, S/H-søker og ikke videolys.

Her finner du mer informasjon (fra Panasonic selv).

 

Jeg har ikke selv noen erfaringer med disse kameraene, men jeg har bestilt meg et NV-GS37 (koster ca 3500). Jeg kom i hvert fall frem til at det måtte være det beste kjøpet i klassen :o)

Lenke til kommentar
GS37 har nok bedre farger ja, men koster også da nærmere 4000 kr. inkl frakt og slikt...

Joda, men GS27 koster godt under 3000 kr, inkl frakt...

Bare se på bildet under... ingen tvil om at Sony sitt er mye bedre når man skal filme inne.

Ja, det kan være. Det har ikke vært det viktigste kriteriet for meg, aner ikke hvordan det er for trådstarter...

Lenke til kommentar

Innefilming og lysfølsomhet er viktig, jeg burde hatt det med i lista mi.

Hadde nesten bestemt meg for Panasonic NV-GS27, før jeg så mørketesten som ble limt inn her, da ble det Sonyet på førsteplass.

 

Regner da med at denne testen er uten disse "nightshot etc"-funksjonene?

Å bruke sånt aktivt er jeg iallefall ikke interessert i.

 

Hvor mange lux er det ca i en dunkel belyst stue? 4-10?

 

Forøvrig blir jeg litt skeptisk til et produkt med touch-screen :\

 

EDIT: satte meg litt inn i lux-definisjoner, og stryker de to første spørsmåla :p

Ser ut til at panasonic stikker av med seieren. Se på det i butikk imorra tenker jeg.

 

Takk for all hjelp, bra respons :)

Endret av Toffer
Lenke til kommentar

Kan faktisk være at de har rett med hensyn til MV900-serien, men de tar ikke med hvorfor bildet holdes "så bra" i dårlig lys. Det er fordi lukkertiden økes, og man får hakkete og uskarpe bilder. Rett og slett juks, med andre ord, og man burde hatt det med som en kommentar til bildet, for ellers blir det jo et fullstendig feil bilde av virkeligheten. Bildet til MV900 blir hakkete og nærmest ubrukelig så fort det er normal innebelysning. En slik graf i en slik test blir derfor totalt ubrukelig. I så måte er testen også ubrukelig om man ønsker å se kamera i forhold til andre kamera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...