Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nissan Primera LX 95 - Showcase


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
du sitter jo maks tilbakelent i bilen og må sikkert sitte å kjøre uten at ryggen er nær seteryggen?

6180243[/snapback]

Jeg har AKKURAT samme bil, bare grønn, (se signatur) og jeg har setet ENDÅ lengre bak.

Da sitter jeg med ræva godt plantet i setet, og ryggen inntil seteryggen.

Eneste som ikke er inntil er hodet, for da må jeg ligge å se i taket nesten.

Jeg er ikke veldig lang, ruver kun 185cm over bakken.. Kjører men strak arm da riktignok. :p

Jeg har nok også fått litt rånestillig når jeg kjører,

men kjørte sånn fra kr.sand til stavanger og retur. Vist jeg bytte kjørestilling må jeg ha pause etter 45 min.

(Har ca 10-15cm avstand fra baksete til seterygg..)

 

Ble kanksje litt OT dettta, men bare ei forklaring på at det ikke var så galt.

 

 

Til trådstarter, har jeg sett bilen på nccn.no, eller tar jeg feil da?

Lenke til kommentar
du sitter jo maks tilbakelent i bilen og må sikkert sitte å kjøre uten at ryggen er nær seteryggen?

6180243[/snapback]

Jeg har AKKURAT samme bil, bare grønn, (se signatur) og jeg har setet ENDÅ lengre bak.

Da sitter jeg med ræva godt plantet i setet, og ryggen inntil seteryggen.

Eneste som ikke er inntil er hodet, for da må jeg ligge å se i taket nesten.

Jeg er ikke veldig lang, ruver kun 185cm over bakken.. Kjører men strak arm da riktignok. :p

Jeg har nok også fått litt rånestillig når jeg kjører,

men kjørte sånn fra kr.sand til stavanger og retur. Vist jeg bytte kjørestilling må jeg ha pause etter 45 min.

(Har ca 10-15cm avstand fra baksete til seterygg..)

 

Ble kanksje litt OT dettta, men bare ei forklaring på at det ikke var så galt.

 

 

Til trådstarter, har jeg sett bilen på nccn.no, eller tar jeg feil da?

6210049[/snapback]

Hehe, har ikke tenkt noe på det, ble bare sånn som du sa ;) Har også testa andre stillinger, og det kan bli værre! Det vet jeg selv :innocent:

 

Jepp, har regga meg på nccn.no, få litt komentarer derfra også. Liker bilen din! Har tenkt å herme etter gitteret i fronten, og de lakerte bremseskivene. Holder lakken seg godt forsatt? Og hvor/hva handlet du. lakken

Lenke til kommentar

Når vi skulle sote våre vinduer på russebilen så kjøpte vi inn sotefilm selv. Kjøpte inn 4% soting (mørkeste som finnes) to av i alt fem vinduer så grei ut, mens resten var full i små luftbobler og andre stygge ting. Var et artig prosjekt å sote selv, men dersom jeg skulle sotet vinduer på en annen bil enn russebil så hadde eg nok fått noen til å gjøre det. Spesiel hvis eg hadde tatt bilen like seriøst som det ser ut til at du tar din. Har null peiling på hva det vil koste ettersom eg aldri har gjort det før, men du må sikkert ut med en høvding eller to.

Lenke til kommentar
Jepp, har regga meg på nccn.no, få litt komentarer derfra også. Liker bilen din! Har tenkt å herme etter gitteret i fronten, og de lakerte bremseskivene. Holder lakken seg godt forsatt? Og hvor/hva handlet du. lakken

6211363[/snapback]

Lakkerte bremseskiver? :ohmy:

Lenke til kommentar
Når vi skulle sote våre vinduer på russebilen så kjøpte vi inn sotefilm selv. Kjøpte inn 4% soting (mørkeste som finnes) to av i alt fem vinduer så grei ut, mens resten var full i små luftbobler og andre stygge ting. Var et artig prosjekt å sote selv, men dersom jeg skulle sotet vinduer på en annen bil enn russebil så hadde eg nok fått noen til å gjøre det. Spesiel hvis eg hadde tatt bilen like seriøst som det ser ut til at du tar din. Har null peiling på hva det vil koste ettersom eg aldri har gjort det før, men du må sikkert ut med en høvding eller to.

mhm, regner nesten med det, men det er jeg villig til å betale også. Tar dette veldig seriøst ja!

 

Jepp, har regga meg på nccn.no, få litt komentarer derfra også. Liker bilen din! Har tenkt å herme etter gitteret i fronten, og de lakerte bremseskivene. Holder lakken seg godt forsatt? Og hvor/hva handlet du. lakken

6211363[/snapback]

Lakkerte bremseskiver? :ohmy:

6213075[/snapback]

Uttalte jeg meg feil? Bremsekalipere er vel det rette ordet :pDet jeg mente.

Endret av biiig.no
Lenke til kommentar
Jepp, har regga meg på nccn.no, få litt komentarer derfra også. Liker bilen din! Har tenkt å herme etter gitteret i fronten, og de lakerte bremseskivene. Holder lakken seg godt forsatt? Og hvor/hva handlet du. lakken

6211363[/snapback]

 

Hjelper litt med gitter og slikt i grillen og fronten ja.

Vist du ser bilde av planene nå (side 2 i tråden min),

så tror jeg det skal bli ennå bedre.. ;)

 

Jeg bestemte meg for å lakkere bremsekalipterene da jeg kjøpte 17"-ere med 5 eiker.

For vist ikke så det så stygt ut.. Hjalp gode det. Husker ikke akkuratt hva skal spray det var,

gitt bare inn på en bilrevisitabutikk å sa at jeg skulle ha en GOD varmebestandig rød spraylakk.

Den har nå hengt på i 2 måneder, og ser fortsatt like fin ut.

Kunne nok ha blitt bedre hadde jeg pusset vekk ALLE ugjenheter først,

men nøyde meg med det værste..

 

Fin bil du har fått deg, pass godt på den. ;)

Lenke til kommentar

Ja, jeg har planer om ny grill. Skal ta meg en tur rundt om imorgen for å se hva jeg finner. Om det blir fangst av grill kommer jeg nok til å fjerne nissan merket forran, og da er det nok ikke dumt å ha merket bak, så den ikke blir helt naken.

 

Jepp det er bare lim som man bare kan varme opp, bare å bruke citrus rens eller no lignende til å fjerne restene sies det.

Lenke til kommentar

Anbefales på det sterkeste! Jeg er strålende fornøyd med den. FOrøvrig er dette en bil som går langt også, om du har tenkt den som en fremtidig bil.

 

95 modellene tror jeg har noen justeringer i forhold til 94. Tror det f.x. ikke er ABS i 94 modeller (mener å ha lest), så du får sjekke opp slike ting, og ikke bare ta all fakta herfra ;)

Lenke til kommentar
Anbefales på det sterkeste! Jeg er strålende fornøyd med den. FOrøvrig er dette en bil som går langt også, om du har tenkt den som en fremtidig bil.

 

95 modellene tror jeg har noen justeringer i forhold til 94. Tror det f.x. ikke er ABS i 94 modeller (mener å ha lest), så du får sjekke opp slike ting, og ikke bare ta all fakta herfra ;)

6266944[/snapback]

 

Ok, vet ikke åssen det blir med at jeg skal kjøpe den. Han var usikker på om han skulle beholde den (faren til han som eier den, men ikke får lappen før om 2 år) og selge sin 2000 primera. får en mazda 929 til 5000 spenn av en på jobben til en annen venn så er godt mulig jeg tar den. den er dessuten eu-godkjent og har betalt vei avg. Må heller ikke fikse noe særlig, slik som jeg må på den andre. Synd at den er 87modell. Men takk for anbefalingen, har mest lyst på en nissan primera så skal se hva det blir til. Likte veldig åssen din så ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...