Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nissan Primera LX 95 - Showcase


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Da har jeg fått gjort en del mer på bilen :)

 

Ny grill og øyelokk er satt på, disse bestilte jeg over nettet. I samme slengen ga jeg bilen en god vask + polering, det gjør seg godt :)

 

grill1_liten.jpg

 

grill2_liten.jpg

 

Det tok sin tid å få festet grillen slik den står nå. Med monteringspunkter som ikke kunne sammenlignes punktene som var på den gamle grillen ble jobben litt vanskelig. Men det gikk til slutt :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei.

 

For å vise fram forsterkerne i bagasjerommet, kan du evt. fjerne det originale gulvet i bagasjerommet, og bytte det ut med plexiglass ;)

 

EDIT: Og kanskje du kan bytte ut glasset i frontlyktene med klart glass, og lakkere dem delvis mørk innvendig - soting altså ;) (Pass i tilfelle på å ikke lakkere noe av det som skal reflektere lyset! :p)

 

Det går også an å kjøpe lykter som er sotet fra før ;)

Endret av jaynuz
Lenke til kommentar
Hei.

 

For å vise fram forsterkerne i bagasjerommet, kan du evt. fjerne det originale gulvet i bagasjerommet, og bytte det ut med plexiglass ;)

 

EDIT: Og kanskje du kan bytte ut glasset i frontlyktene med klart glass, og lakkere dem delvis mørk innvendig - soting altså ;) (Pass i tilfelle på å ikke lakkere noe av det som skal reflektere lyset! :p)

 

Det går også an å kjøpe lykter som er sotet fra før ;)

6468194[/snapback]

Jepp gode ideer!

 

Jeg har tenkt på plexiglass baki, og det hadde vært helt toppers! Eneste problem er at reservehjulshullet (hvor forsterkerne ligger nå) ligger ikke symetrisk i midten av bagasjerommet! Håper dere skjønte ;) Derfor tror jeg det vil passe mindre bra med plexi over der. Om jeg hadde hatt mulighet til å forskyve rommet, ev. andre løsninger for å få det til å se bedre ut ville jeg nok ha vurdert plexi en gang til.

 

Den løsningen med frontlyktene har jeg ikke hørt før! Du kunne vist meg noen exempler? btw. så er den ene frontlykta eldre enn den andre, derfor er den også litt gulere i glass fargen enn den andre lykta!

 

---------------------------------------------------------------------------

 

Jeg venter også på hvite sideblinklys nå. Har betalt, så bør egentlig komma snart!

 

Jeg har også tenkt på å lakkere bremsekaliperne, men vet ikke helt hvilken farge jeg skal bruke. Noen forslag? :)

Lenke til kommentar

Når det gjelder bremsekaliprer, er rødt en sikker vinner :)

 

Har lakkert bremsekaliprer 2 ganger - på 2 forskjellige biler -, begge gangene rødt - kjemperesultat :thumbup:

 

Lakkerte kaliprene på min søsters bil rød for en uke siden, tror du hun legger merke til det når hun kommer hjem? haha, blir nesten litt artig!

 

Jeg skal se om jeg finner noen eksempler når det gjelder soting av frontlykter.

Det fungerer kjempefint på Golf IV-lykter ihvertfall.

Lenke til kommentar

Men hvilke farger har de to bilene du lakka kaliperne på? Tror du det vil passe bra med min mørk-rød farge i body lakken og en kraftig Rød farge til kaliperne?

 

Hadde vært morsomt å sett hvordan du mener med lyktene om du fant noen lykter ja :)

 

---------------------------------------

 

Fikk hvite sideblinkere idag, og festet de på med en gang! Det ble drit bra! Mye knæsserere nå, det har mye å si ved bytte av dette :)

Lenke til kommentar
Men hvilke farger har de to bilene du lakka kaliperne på? Tror du det vil passe bra med min mørk-rød farge i body lakken og en kraftig Rød farge til kaliperne?

 

Hadde vært morsomt å sett hvordan du mener med lyktene om du fant noen lykter ja :)

 

---------------------------------------

 

Fikk hvite sideblinkere idag, og festet de på med en gang! Det ble drit bra! Mye knæsserere nå, det har mye å si ved bytte av dette :)

6472970[/snapback]

Røde kaliptere funker vel bra på på alle biler, så går nok bra..

Funket finfint på min grønn primera iallfall..

 

Men, når du kommer til frontlykter; DA skal du leite lenge asså,

iallfall vist du skal ha "plug'n'play" til en primera.

For det er det ingen på nccn.no (Nissan Car Club Norway) som har funnet.

 

Men så en tråd der for ikke så lenge siden.

"Hvilken deler fra andre biler som passer P10" tror jeg det heter,

der er det nevnt flere ganger at lykter fra bmw e36 / e46 kan passe med modifikasjoener. ;)

 

Gratis med nye sideblinkers, jeg har ikke kommet så langt,

og nå er det nesten så bilen min ender som spiker.. *grr*

 

Men kommer du over p10 lykter, utenom MORRETTE elns, så si i fra. ;)

Da blir du en populær fyr på mange primera forums. ,)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da var det endelig en liten oppdatering :)

 

I det siste har jeg prøvd å få av hengerfeste, men med den finurlige løsningen som de har brukt da de satt den på har ført til at jeg må trekke til ett verksted, noe jeg ikke gidder å ta meg tid til. Så da får heller festet være på så lenge.

 

Men som sagt så har jeg smelt på hvite sideblinklys, som dere kan se på bildene. Jeg har idag fått lakkert bremsekaliperne mine da! Ble meget fornøyd meg resultatet, men tenker jeg skal spraye ett ekstra strøm med lakk imorgen.

 

bremsekalipper3_liten.jpg

 

bremsekalipper1_liten.jpg

 

siden4_liten.jpg

 

siden5_liten.jpg

 

siden2_liten.jpg

Endret av biiig.no
Lenke til kommentar

Oppdateringen forsetter, håper på litt komentarer/spørsmål, er motiverende at dere følger med :)

 

Laguna leppe er montert, passer utmerkett! Blir en litt mer "grom" bil nå :)

 

skrå1_liten.jpg

 

forran3_liten.jpg

 

Neste nå er sidekjørt, men det kommer til å bli en stund til det skjer!

Endret av biiig.no
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...