Gå til innhold

En tast falt av. Hva gjør jeg nå?


Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, så falt q tasten nettopp av tastaturet på min Asus M6N. På et vis så presset jeg litt på siden av den, og den datt rett og slett av. Ser ikke ut til at det er noen måte å feste den på, så vet ikke helt hva jeg skal gjøre.

Må jeg sende inn pc'en? Kan jeg feste den selv?

 

Heldigvis var det ikke knappen jeg bruker oftest, så det går greit for øyeblikket :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste tastatur har en slags "Click-in" sak som gjør at tastene festes til tastaturet. Dette gjør at du lett kan fjerne taster med et skrujern eller tilsvarende. Om det ikke virker å trykke tasten på plass (plasser den i midten og press loddrett ned), kan du sende et bilde av tastaturet og tasten (fra undersiden) slik at vi kan se nærmere.

 

Om dette ikke virker kan du sende inn PC (lite ønskelig fordi det tar laaang tid). Og om det er utenfor garantiperioden så kan det koste litt. (Men den PCen er vel under 3 år gammel :p)

Lenke til kommentar
De fleste tastatur har en slags "Click-in" sak som gjør at tastene festes til tastaturet. Dette gjør at du lett kan fjerne taster med et skrujern eller tilsvarende. Om det ikke virker å trykke tasten på plass (plasser den i midten og press loddrett ned), kan du sende et bilde av tastaturet og tasten (fra undersiden) slik at vi kan se nærmere.

 

Om dette ikke virker kan du sende inn PC (lite ønskelig fordi det tar laaang tid). Og om det er utenfor garantiperioden så kan det koste litt. (Men den PCen er vel under 3 år gammel :p)

6176000[/snapback]

 

Garantien er likegyldig, reklamasjonstiden er vel den som regnes(2 år). Garantien er noe produsenten eller selger kan gi som går utover reklamasjonstiden.

Lenke til kommentar
De fleste tastatur har en slags "Click-in" sak som gjør at tastene festes til tastaturet. Dette gjør at du lett kan fjerne taster med et skrujern eller tilsvarende. Om det ikke virker å trykke tasten på plass (plasser den i midten og press loddrett ned), kan du sende et bilde av tastaturet og tasten (fra undersiden) slik at vi kan se nærmere.

 

Om dette ikke virker kan du sende inn PC (lite ønskelig fordi det tar laaang tid). Og om det er utenfor garantiperioden så kan det koste litt. (Men den PCen er vel under 3 år gammel :p)

6176000[/snapback]

 

Garantien er likegyldig, reklamasjonstiden er vel den som regnes(2 år). Garantien er noe produsenten eller selger kan gi som går utover reklamasjonstiden.

6176028[/snapback]

Det er nok 5 års reklamasjon i dette tilfellet. Når det gjelder tastaturet tror jeg du bare skal lirke litt forsiktig så klarer du sikkert å trykke den på plass.

Lenke til kommentar

Vet at du har reklamasjonstid :) Derfor jeg skrev 3 år. De fleste produsenter gir bare 1 år Garanti (dell gir 3 om du betaler masse penger). Og en PC er da ment å vare mer enn 5 år så dermed har du nok 5 års reklamasjonstid på den.

 

Virker som om det er litt forskjellige måter å fikse taster på her. Det betyr vel at du bør se på sporet på "knotten" som stikker opp av maskinen og selve tastet som datt av og se hvordan den passer sammen.

 

edit: la til litt ekstra

Endret av vidiware
Lenke til kommentar

Får ikke til å feste den selv nei. Det er ikke et spor eller noe sånt å feste den i, så ser dårlig ut. Kan kanskje ta bildet av det slik at dere får se.

PC'en er ikke et år gammel heller, så skal ikke være noe problem, men passer ganske dårlig sende den inn nå.

Lenke til kommentar

det der ser kjent ut, jeg lurer på om ikke de to klipsene på venstre siden at tasten, skal ned på noen pinner nederst på knappe plassen.

 

har du mulighet til å ta et nytt bilde med mindre blenderåpning, evt to nye bilder slik at både knappen og der den skal stå er skarpt?

Lenke til kommentar

ahh.

dette husker jeg, det er som det jeg var borte i før, det var ikke så lett da...

du må klare å lirke pinnene på selve knappen, under festemekanismen oppe på knappe plassen, og så trykker du bare klipsene fast nede, (trykke litt ekstra hardt på knappen).

 

men etter det jeg husker, så var det vanskelig med de pinnene som stikker ut av selve knappen, å lirke de tilbake til plassen sin...

Lenke til kommentar
Er det ikke bare å trykke den hardt nedpå??

6177333[/snapback]

Hadde det bare vært så enkelt.. :(

6177353[/snapback]

Det er det jeg pleier å gjøre. På laptoper med akkurat samme mekanisme.. Man kan også gjøre det på din kronglete måten. Men har du prøvd å bare sette den på plass og trykke ned til den klikker på plass da?

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det, ut ifra bildene, skal det bare være å dytte knappen rett ned. Pass på at den treffer i sporene på de plastgreiene som allerede er på tastaturet.

Det ser også ut til at de plastgreiene sitter som de skal. Tok løs 'w' og da datt samtidig disse to plastgreiene også av. Var et herk å få det på = mye dirking med skrujern.

Fikk knappen tilslutt på, men det var mye dirking.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...