Gå til innhold

Programtips: Avant Browser


Anbefalte innlegg

Firefox og Opera er meget bra nettlesere. Jeg bruker selv Firefox, men jeg kommer til stadighet tilbake til å bruke Internet Explorer. Nettopp fordi som tidligere nevnt at veldig mange nettsider kun virker i denne.

 

Har du noen eksempler? Jeg kan egentlig huske å ha hatt dette problemet i det hele tatt i det siste, men jeg er kanskje litt snever med antallet sider jeg er innom.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Firefox og Opera er meget bra nettlesere. Jeg bruker selv Firefox, men jeg kommer til stadighet tilbake til å bruke Internet Explorer. Nettopp fordi som tidligere nevnt at veldig mange nettsider kun virker i denne.

 

Har du noen eksempler? Jeg kan egentlig huske å ha hatt dette problemet i det hele tatt i det siste, men jeg er kanskje litt snever med antallet sider jeg er innom.

 

AtW

6175887[/snapback]

 

Åh, jeg vet om en! oldnavy.com. Sjekk eksempel.

Lenke til kommentar
Firefox og Opera er meget bra nettlesere. Jeg bruker selv Firefox, men jeg kommer til stadighet tilbake til å bruke Internet Explorer. Nettopp fordi som tidligere nevnt at veldig mange nettsider kun virker i denne.

 

Har du noen eksempler? Jeg kan egentlig huske å ha hatt dette problemet i det hele tatt i det siste, men jeg er kanskje litt snever med antallet sider jeg er innom.

 

AtW

6175887[/snapback]

 

Åh, jeg vet om en! oldnavy.com. Sjekk eksempel.

6176025[/snapback]

 

Funger fint i opera her (uten at jeg sjekket så kjempenøye, men tilsynelatende fint ihvertfall)

 

AtW

Lenke til kommentar

Åh, jeg vet om en! oldnavy.com. Sjekk eksempel.

6176025[/snapback]

 

Funger fint i opera her (uten at jeg sjekket så kjempenøye, men tilsynelatende fint ihvertfall)

 

AtW

6176052[/snapback]

 

Åh, din heldiggris. :p Her fungerer den ikke[1] i Opera eller Konqueror, men har faktisk tatt til å fungere i Firefox, så screenshotet er noe utdatert. Like fullt et eksempel på at noen webmastere er sadister som liker å stenge folk ute fordi de kan. :)

 

1 ("Fungerer ikke" som i "sender meg til 'LOL BROWSEREN DIN'".)

Lenke til kommentar

Aff. Er så lei av anti-Microsoft folk på detta forumet. La nå HW gjøre jobben sin! En av disse er å anbefale programmer - samma om de er laget av Microsoft, har en IE-kjerne, eller whatever.

 

Om dere ikke har noe intelligent eller konstruktivt å si, hold heller kjeft. (Og nei, å disse Microsoft i et hvert åndedrag er hverken intelligent ELLER konstruktivt!)

 

PS: Er forsåvidt også lei av Opera-fanboys som hele tida skal prakke programmet på alle andre. Dette er et fritt land, og om noen ikke vil bruke den samme nettleseren som deg, så får du bare leve med det!

 

Sku nesten tro dere var betalt av Opera for å drive PR for de.. :thumbdown:

Endret av djorgen
Lenke til kommentar
Aff. Er så lei av anti-Microsoft folk på detta forumet. La nå HW gjøre jobben sin! En av disse er å anbefale programmer - samma om de er laget av Microsoft, har en IE-kjerne, eller whatever.

 

Om dere ikke har noe intelligent eller konstruktivt å si, hold heller kjeft. (Og nei, å disse Microsoft i et hvert åndedrag er hverken intelligent ELLER konstruktivt!)

6176223[/snapback]

 

Er det egentlig så lite konstruktivt å peke på de (ganske store) svakhetene til IE? (og forsåvidt browsere bygd på det).

 

AtW

Lenke til kommentar
Aff. Er så lei av anti-Microsoft folk på detta forumet. La nå HW gjøre jobben sin! En av disse er å anbefale programmer - samma om de er laget av Microsoft, har en IE-kjerne, eller whatever.

 

Om dere ikke har noe intelligent eller konstruktivt å si, hold heller kjeft. (Og nei, å disse Microsoft i et hvert åndedrag er hverken intelligent ELLER konstruktivt!)

6176223[/snapback]

 

Er det egentlig så lite konstruktivt å peke på de (ganske store) svakhetene til IE? (og forsåvidt browsere bygd på det).

 

AtW

6176245[/snapback]

 

Ja, i mine øyne er det lite konstruktivt å snakke negativt om den nevnte nettleseren. Med mindre folk her kan vise til tester av Avant som viser at denne er no skit, så bør man heller holde munn.

 

Og ja, jeg vet om Opera. :!:

Lenke til kommentar
Aff. Er så lei av anti-Microsoft folk på detta forumet. La nå HW gjøre jobben sin! En av disse er å anbefale programmer - samma om de er laget av Microsoft, har en IE-kjerne, eller whatever.

 

Om dere ikke har noe intelligent eller konstruktivt å si, hold heller kjeft. (Og nei, å disse Microsoft i et hvert åndedrag er hverken intelligent ELLER konstruktivt!)

6176223[/snapback]

 

Er det egentlig så lite konstruktivt å peke på de (ganske store) svakhetene til IE? (og forsåvidt browsere bygd på det).

 

AtW

6176245[/snapback]

 

Ja, i mine øyne er det lite konstruktivt å snakke negativt om den nevnte nettleseren. Med mindre folk her kan vise til tester av Avant som viser at denne er no skit, så bør man heller holde munn.

 

Og ja, jeg vet om Opera. :!:

6176274[/snapback]

 

Må man vise til tester for å poengtere at den har færre funksjoner? Ellers så kan jeg jo peke på Acid-testen, og disse fartstestene, det IE ikke gjør det så bra, om du ønsker det.

 

AtW

Lenke til kommentar
Huffda, en anbefaling av en justert utgave av markedets dårligste nettleser synes jeg høres helt feil ut. 

Kva legg du i «markedets dårligste nettleser»? Har du testa samtlige nettlesarar, og etter nøye samanlinking på alle relevante punkter kome fram til at IE er dårligast? Kjekt å vite grunnlaget for denne typen uttalelser.

 

fungerer under langt flere OS

For folk flest er det da nok at nettlesaren støtter det operativsystmet dei brukar. Eg kan ikkje sjå nokon grunn til å velje nettlesar X framfor Y bare fordi X støtter ein bunke OS eg aldri bruker (gitt at nettlesarane ellers er likeverdige).

 

 

 

Må man vise til tester for å poengtere at den har færre funksjoner? Ellers så kan jeg jo peke på Acid-testen, og disse fartstestene, det IE ikke gjør det så bra, om du ønsker det.

 

AtW

6176319[/snapback]

No er ikkje Acid-testen særleg relevant for folk flest. Så lenge dei sidane folk bruker virker i nettlesaren deira, tviler eg på at folk bryr seg opp i denne testen.

Lenke til kommentar
Kva legg du i «markedets dårligste nettleser»? Har du testa samtlige nettlesarar, og etter nøye samanlinking på alle relevante punkter kome fram til at IE er dårligast? Kjekt å vite grunnlaget for denne typen uttalelser.

 

Hvorfor i all verden skulle han gjøre det? Det faktum at IE har langt færre funksjoner, er tregere og har flere sikkertshull enn konkurentene er grunner nok til å ikke bruke den, og det trenger man ikke teste alle nettlesere for å finne ut, det finnes nok av informajson på internet som forteller deg dette.

 

 

For folk flest er det da nok at nettlesaren støtter det operativsystmet dei brukar. Eg kan ikkje sjå nokon grunn til å velje nettlesar X framfor Y bare fordi X støtter ein bunke OS eg aldri bruker (gitt at nettlesarane ellers er likeverdige).

 

Ehm, tror du misfortod litt, poenget er jo at vist nettleseren støtter en bunke Operativsystem er det større sjanse for at den støtter det operativsystemet du foretrekker. Og siden mange foretrekker Operativsystemer som er sikkrere enn Windows er det en klar fordel at Opera og Firefox kan kjøre i forskjellige OS, som MAC OS X og Linux.

Lenke til kommentar
Huffda, en anbefaling av en justert utgave av markedets dårligste nettleser synes jeg høres helt feil ut.
Kva legg du i «markedets dårligste nettleser»? Har du testa samtlige nettlesarar, og etter nøye samanlinking på alle relevante punkter kome fram til at IE er dårligast? Kjekt å vite grunnlaget for denne typen uttalelser.

Du har rett i at det var en litt plump uttalelse. Jeg har ikke testet alle nettlesere på alle mulige punkter og vet at det finnes dårligere nettlesere enn I.E. (i hvertfall om man tar med gamle konkurrenter) Jeg har ingen lang liste med analyserapporter som bekrefter det men slang ut påstanden fordi det er min oppfatning.

 

For folk flest er det da nok at nettlesaren støtter det operativsystmet dei brukar. Eg kan ikkje sjå nokon grunn til å velje nettlesar X framfor Y bare fordi X støtter ein bunke OS eg aldri bruker (gitt at nettlesarane ellers er likeverdige).
Ehm, tror du misfortod litt, poenget er jo at vist nettleseren støtter en bunke Operativsystem er det større sjanse for at den støtter det operativsystemet du foretrekker.

6177211[/snapback]

Jepp, det er som Goz forklarer, men også det at man får muligheten til å bytte OS på et senere tidspunkt uten å måtte lære seg en ny nettleser i samme slengen. Det gjør migrering mellom OS enklere.

Lenke til kommentar
Det hender svært ofte her også at jeg må hoppe tilbake til IE fordi det er sider som ikke Opera klarer, eksempelvis dette spillet som ikke starter når en trykker start;

http://www.miniclip.com/finalfortress.php

6176135[/snapback]

Hmm, merklig, hvilken versjon har du? Fungerer fint her.AtW

6176222[/snapback]

Det fungerer fint under Firefox 1.5 også.

 

Kanskje det er innpluggen for flash som er utdatert eller ikke fungerer hos deg?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Nå for tiden bruker jeg Maxthon for jeg er hyppig bruker av "Groups" opsjon. Finnes det noe lignende for Firefox i form av extensions?

For dem som ikke vet hva jeg prater om:

Med Groups kan man gruppere flere sider under et navn, og åpne dem alle samtidig ved å trykke på det navnet.

På den måten åpner jeg f.eks. alle norske nettaviser med bare ett trykk.

Lenke til kommentar
Nå for tiden bruker jeg Maxthon for jeg er hyppig bruker av "Groups" opsjon. Finnes det noe lignende for Firefox i form av extensions?

For dem som ikke vet hva jeg prater om:

Med Groups kan man gruppere flere sider under et navn, og åpne dem alle samtidig ved å trykke på det navnet.

På den måten åpner jeg f.eks. alle norske nettaviser med bare ett trykk.

6177782[/snapback]

 

Vet ikke hvordan det er med FF, men i opera er det bare å legge de i en folder, og åpne foldere, så åpnes bokmerkene i folderen, kanskje det er det samme i FF?

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...