Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er forskjellen mellom to- og fire-takters?


Anbefalte innlegg

Skrevet

er ikke mange totaktere som går på 12500.. redlinene min slutter på 12... de fleste tunge sykler jeg har sett derimot, 4T de går på 18+

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har en 125 Daelim Daystar, rødstreken starter på 10 000 rpm, og den er firetakt. Men er jo 125ccm da.

 

Moto GP gutta ligger på 19 000 rpm før de girer. Klarer nokk 20 000 også :)

 

Men jeg syns det bare er tull og sammenligne 2t og 4t ved maks turtall.

 

Det er to forskjellige typer.

 

Det meste er vell egentlig sagt før. Men husk at 4 takteren har mye bedre bunndrag enn 2 takteren

Endret av Lassecom1
Skrevet
Topic sier det aller meste; Hva er forskjellen mellom to-takters og fire-takters motorer?

Hvordan fungerer det? Er det noe mer effekt på fire-takters enn to-takters?

 

Grunnen til at jeg spør her og ikke søker på nett er fordi jeg gjerne vil ha deres erfaringer med slike motorer.

6161285[/snapback]

 

Kjøp 2-takt ! det er mye mere Kick ass !

Rå lyd :)

4-takt er for bestemor sin scooter :)

Milijøvendeli og roli !

Mens 2-takt er får oss gutta ! såm skal akse ut av helvette ;D

Skrevet (endret)

Rå lyd er jeg uenig i. Syns 2 takt lyden er rimeli fatti.

Men lyder er til gjenngjeld høyere enn hoss 4 takteren.

Endret av Lassecom1
Skrevet
En ungdom bør for all del kjøpe 2-takter.

4-t er utrolig dyrt, og vanskelig å trimme.

2-t derimot, kan du bare ta ut en plombering så går den ifra en maks trimma 4-t.

6237389[/snapback]

 

 

En 4-t er ikke så dyr. Min honda xr 125 kostet 36.500 NY å er en 4-t.

Yamha sine DT-125 2-t koster bortimot 50.000 NY.

Så når det gjelder lettsykkel er nok 2-takterne dyrere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...