Gå til innhold

Reservering mot telefonsalg er tull!


Anbefalte innlegg

Jeg har aldri vært plaget av telefonselgere på mobilen, men tenkte som

så at det var karnsje en ide og sikre seg mot dette sån just in case, så jeg

gikk inn på brønnøysundregisteret og reserverte meg mot nettopp dette,

og tenkte at nå er jeg garantert sikret en god og stille middagshvil. hehe

jepp det gikk 2 dager så ble jeg nedringt av Telenor, Tele2, Redd Barna,

Landsforeningen for krybbedød, kirkens nødhjelp, Citibank, AC Nilsen ect.. mao alt mulig slaks krek som greier og løfte telefonrøret og tasta nummeret mitt.

Disse folka bruker jo reservasjonslisten brønnøysundregisteret som et jævla oppslagsverk! Herregud hvor jeg angrer på at jeg gjorde dette!. Det går ikke

en eneste uke nå uten at et callingsenterert ("talk2me callcenter" går igjen i

95% av tilfellene) ringer på vegne av en eller annen tiggerorganisasjon som

får 20% av inntektene ved en donasjon, eller en selger som ser på reservasjonslista som et tegn fra oven og gir seg blanke i hva den egentlig

er til for. Jeg har bare en ting å si til dem som sitter å vurderer om de skal

reservere seg, er der ikke plaget av dette så for all del *IKKE* reserver

dere! take my word for it.. det er noe lureri! :hrm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har reservert husdannen min mot telefonreklame, og det virker som det har fungert ganske greit. Kan ikke huske å ha mottatt noen telefoner de siste to månedene. Når de likevel er så frekke å ringe, får de problemer med å svare i den andre enden :innocent:

Lenke til kommentar

Det er 3mnd`s "oppdateringstid" hos selgerne i henhold til b.reg., så vent til det har gått 3mnd med å klage.....

 

om noen finner på å ringe meg så blir det terror tilbake, først får selgeren høre en lekse, så sender jeg et par forskjellige mailer til firmaet...

 

Med terror skal terror bedrives....

 

EDIT:

www.telefonterror.no er en morsom side, jeg har også prøvd å ta opp lyden når selgere ringer, mye faenskap man kan finne på... :D

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar

altså.. dere burde ha fått med dere at det kan ta opp til 3 måneder før alle firmaer får med seg at dere har reservert dere. så skal dere være teite og bli grinete bør dere iallefall lese igjennom informasjonen dere får når dere gir fra dere personnumrene deres...

 

Firmaer som driver med telefonsalg er nemmelig ikke pålagt å oppdatere listene sine opp mot sperreregisteret mer en raskere hyppighet enn 3 måneder... dessuten gjelder slikt på person og ikke nødvendigvis nummeretet på husstanden...

Lenke til kommentar
altså.. dere burde ha fått med dere at det kan ta opp til 3 måneder før alle firmaer får med seg at dere har reservert dere. så skal dere være teite og bli grinete bør dere iallefall lese igjennom informasjonen dere får når dere gir fra dere personnumrene deres...

 

Firmaer som driver med telefonsalg er nemmelig ikke pålagt å oppdatere listene sine opp mot sperreregisteret mer en raskere hyppighet enn 3 måneder... dessuten gjelder slikt på person og ikke nødvendigvis nummeretet på husstanden...

6159224[/snapback]

 

Jepp, jeg tror det går på navn. Har derfor registrert alle husets beboere på brreg :)

Lenke til kommentar
Jepp, jeg tror det går på navn. Har derfor registrert alle husets beboere på brreg :)

6159263[/snapback]

 

Du må iallefall daske inn personnummeret der.. så regner nok det går på navn ja..

 

mer om reservasjon (og hva du ikke reserverer deg mot), klageskjema og lignende kan leses her på hjemmesiden til Brønnøysundsregisteret...

Lenke til kommentar

Det har gått 4 mnd siden jeg gjorde denne tabben, i dag ble jeg oppringt av "Talk2Me Callcenter" for ørtende gang i år.

 

Telefonselger

"Er jeg kommet til xxxx?"

Meg

"Uhm ja?"

Telefonselger

"Hvor flott da! jeg ringer på vegne av..........

Meg

"klick!" (si noen nor-norske metaforer med seg selv og fortsette middagshvilen)

 

Greit at veldedige organisasjoner er untatt fra reservaskjonen men hvorfor

begynte de å ringe først når jeg reserverte meg? de gjorde det jo ikke før,

mao de driver og skummer disse listene for navn og ringer folk i middagstiden

eller i helgene.

Lenke til kommentar

Igjen kan jeg bare opplyse dere som tror dere virkelig tror selgerne lar seg affisere av hva slags "lure" triks dere driver med; de bryr seg ikke. Er dere lure, så sier dere "ikke intressert". Da registreres du som nettopp det; ikke intressert, i databsen til call-centeret, og de vil ikke ringe til deg mer.

Lenke til kommentar

Jeg har funnet ut at det er bare en ting som fungerer når det kommer til telefonselgere:

 

Telefonselger: Heisann, er dette Lars Pedersen?

Meg: Nei, dette er broren hans, Anders.

Telefonselger: Er det mulig å få snakke med Lars?

Meg: Nei, han døde i en bilulykke for to mnd siden.

Telefonselger: Eh, uhm.... Beklager at jeg ringte

*click*

Lenke til kommentar

Jeg var dum nok til å si ja til å bli med på en undersøkelse, og fikk en megafeit katalog jeg skulle krysse av i hele veien. Den ligger ennå på nattbordet, en måned etter innleveringsfristen.

 

Fikk en telefon i dag fra en selger. Men jeg klager ikke, for det var de nye solbrillene mine som har kommet inn :) (ser ut på regnet og gråter litt).

 

Vi blir generelt ikke plaget av telefonselgere. Husker ikke om vi førte opp husnummeret på den listen, dog.

Lenke til kommentar
Greit at veldedige organisasjoner er untatt fra reservaskjonen men hvorfor

begynte de å ringe først når jeg reserverte meg? de gjorde det jo ikke før,

mao de driver og skummer disse listene for navn og ringer folk i middagstiden

eller i helgene.

6159352[/snapback]

De ringer alltid når jeg har fri fra skolen og vil sove lenge. da ringer de i ni-halv tid tiden :thumbdown:

Lenke til kommentar
Bare legg mobilen i trappa å la selgeren bable helt til han skjønner at ingen hører på, kan ta mange timer før de snakkende idiotene oppdager det....

6161463[/snapback]

 

 

Så du påstår her og nå at jeg er en idiot? Eller var, som tilfellet er, da jeg ikke lenger arbeider som telefonselger.

Lenke til kommentar
Ble akkurat oppringt av en dame som sa at jeg var heldig som var blitt trekt ut til å motta 3 blad + DVD til bare 99kr  :D

6162669[/snapback]

Du slo til ja.?? hæ hæ hæ hæ.?? :D

 

kommer akkurat på det samme hva de som ringer vil meg, jeg er ikke interesert samme hva...

Skulle få en gratis boxer, jeg trengte bare å betale for den.... :dontgetit:

 

skal jeg ha en vare/tjeneste, så mener jeg faktisk at jeg SELV er den beste til å bedømme hvasom blir billigst for mitt bruk/situasjon...

Telefonsalg er i mine øyne bortkastede penger for alle parter, gir ikke samfundet noe positivt... Jeg kan ikke se noe allefall...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...