Gå til innhold

Trenger bedre FPS!


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har begynnt å spille CoD2, men har til min store skuffelse funnet ut at fpsen min ikke duger i det hele tatt... Jeg er mange ganger nede i 20 fps. :cry:

 

har NVIDA GeForce4 Ti42000, 4 CPU 2.53Ghz 2.52GHz, 512 mb ram....

 

Jeg vet ikke hvordan jeg finner ut om hoedkortet mitt støtter PCI..

 

Har sett på XFX GeForce 7600GT 256MB (http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=318606)

, men jeg vet ikke om dette funker til pc'en og om det gjør stor forskjell med tanke på den lave ram'en.

 

Ønsker så klart en så billig, lydløs og beste løsningen ==DD

 

Tusen Takk, Andreas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier lite om hva slags budsjett du har..

 

Om du har planer om å oppgradere etterhvert, altså hele maskinen, ville jeg klokket skjermkortet litt, og ventet slik at du da kan kjøpe helt ny innmat til maskinen din.

Om du bare skal ha en kjapp boost som holder en stund ville jeg kjøpt et 7800GS eller et annet AGP kort. Du har ikke pci-e, du har AGP.

Lenke til kommentar
Pr. idag så er dette Geforce 7800GS rimligst, men også lite støy.

6138130[/snapback]

 

Tror du dette vil øke ytelsen min godt nok til å kjøre CoD2 med god fps? (vet ike så mye om andre spill der for bruker jeg cod2 som xempel), litt synd å betle 2000 uten at det virker =(... og er de tstor forskjell på det skjermkortet duqe77 anbefaler og det stisse2k anbefaler?

Endret av Akanth
Lenke til kommentar

Forskjellen er at GS XT er ferdig overklokket, det kjører på høyere frekvenser, og vil ha høyere ytelse. Det er sikkert et godt alternativ, men om du skal bytte pc innen et år ville jeg tatt det billigste. Det vil uansett utgjøre en stor forskjell, spesielt om du kjøper 512 mb ram til.

Lenke til kommentar

nytt gfx kort er alltid bedre, uansett, spill, er 70% skjermkort 30%cpu.

 

en kamerat bytta akkurat ut sitt 4200 med et 7800gs, agp og han er kjempefornøyd med det, sier alle spill har fått kjempefps nå, og han burde vite det siden han spiller css med klanen oldboys.

 

cpuen di kan du sikkert overklokke noe, og du trenger minst 1 gig ram nå til dags.

Lenke til kommentar
kjøp dette her, cpuen din holder alldri mål for en 7800gs uansett.

6140382[/snapback]

For noe sprøyt. Den yter trolig rundt 60-70% av det nye enkeltkjerne-prosessorer til flere tusen kroner yter. 60-70% er ikke noe å kimse av. Det som er den klare flaskehalsen i dette oppsettet er skjermkort (og ram). En litt løs gjetting, men moderne skjermkort yter i rundt 10 ganger bedre enn det han har fra før.

 

Hørt sånt sprøyt, i lave oppløsninger blir kanskje CPU en viss flaskehals, men tror ikke han vil merke det så mye ved 1280x1024 og slikt.

6140860[/snapback]

Enig. Men selv et X1600 Pro er faktisk ganske mye bedre enn geforce 4 Ti 4200.

 

Kjøp ny pc du, lite vits i å oppgradere det der med mindre du finner et billig AGP kort på bruktmarkedet og en identisk 512mb brikke til.

6140960[/snapback]

Ikke noe vits å kjøpe ny PC. Som sagt så er prosessoren mer enn nok kapabel. Det eneste han trenger er mer ram og nytt skjermkort. Man trenger forresten ikke en identisk minnemodul. Det holder med samme kapasitet. Intel brikkesett har såpass god kompatibilitet med minne at det sikkert vil fungere fint.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Hvis du kun skal spille COD2 og ikke har planer om å spille andre nye spill så er et godt alternativ å skifte til DirectX 7 modus. Du finner det et sted under grafikk instillingene. Det som er mest imponerende er at grafikkreduksjonen ikke går utover spillbarheten, hvert fall gjorde det ikke det for mitt vedkommende. Test dette før du evt. bestiller et nytt skjermkort! Lykke til

Endret av petteren
Lenke til kommentar

Noen konkrete tips:

 

512 MiB ram PC3200, en brikke fra ca 400kr

 

AGP skjermkort (PCI-express passer ikke i din PC)

geforce 6600GT

https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k

 

eller Radeon X1600 Pro

https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k

 

eller geforce 7800GS

https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k

 

De to første kortene er rundt dobbelt så raskt som det gamle, mens det siste er rundt dobbelt så raskt som det igjen. I tillegg så vil det ekstra minnet gjøre at ting glir mye lettere. Kjøp fra bruktmarkedet er et greit alternativ.

 

Hvis du skal kjøpe flere ting nytt så må du nesten kjøpe alt nytt (prosessor, minne, skjermkort, hovedkort og strømforsyning) og det blir selvfølgelig dyrt. Kjøp heller nytt skjermkort og litt mer ram og spar penger til kanskje om et års tid før du kjøper noe nytt. Evt. hold ut med det du har nå og få sommerjobb så kan du skifte ut alt til skolestart.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

7800gs yter etter det jeg klarer og google nesten likt med mitt gamle 850XT, det satte jeg i en maskin med en 3ghz celeron. og det med stor suksess :yes: sammenligna med min A64 på 2,4 ghz som er en veldig kraftig prosessor ramla 3dmark 03 score fra 13000 til ca 11200.

 

det jeg prøver og si og som simen1 sa over, er at det funker fett :yes: har du budsjett for det så ville jeg valgt det kortet over det resten, rett og slett for at det er kos og spille med bra grafikk

Lenke til kommentar

Tusem takk for hjelpen, jeg er fremdeles litt usikker på hva jeg skal gjøre men nå er det mer det økonomiske aspektet jeg sliter med. Har jobb og nok penger til å kjøpe meg ny så var det om det var ndvendig da.. og det ser jo slik ut på de fleste svarene. Men er det virkelig sånn at hvis jge oppgraderer pc'en min med la oss si Simen sitt forslag så vil ikke dette hole til noen nye spill som evt. kommer nå? Og vil disse skjermkortene gjøre stor forskjell fra mitt nåværende skjermkort?(Nvida GeForce4 Ti4200)

Endret av Akanth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...