Gå til innhold

Symantec saksøker Microsoft


Anbefalte innlegg

Nei blir for dumt å installere Norton for å fjerne virus når programmet i seg selv bruker mer ressurser og gjør mer skade enn de fleste virus.

6137943[/snapback]

 

Enig.

Prøvde nylig å avinstalere norton 2005 pga det tok for mye ressurser på maskinen til en slektning. Ente opp med et par timers jobbing og søking på nettet fordi at programmet ikke avinstalerte seg riktig gjennom avinstalasjons menyen.

 

Sjekket registeret og la merke til at det ligger flere hundre nøkler fra dette programmet inne, alt for mange i forhold til det som trenges. Sjelden jeg har måttet fjerne så mye dritt fra et register som dette programmet forårsaket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei blir for dumt å installere Norton for å fjerne virus når programmet i seg selv bruker mer ressurser og gjør mer skade enn de fleste virus.

6137943[/snapback]

 

Kanskje fordi micro$oft gjør det vansklig for andre firmaer å utvilke like "bra" software som dem på grunn av sine lukkede fremgangsmåter?

Lenke til kommentar
Nei blir for dumt å installere Norton for å fjerne virus når programmet i seg selv bruker mer ressurser og gjør mer skade enn de fleste virus.

6137943[/snapback]

 

Ja, det er vel bedre med de som ikke bruker noe form for antivirus og sprer møkka videre til oss andre! Bruker NIS 06 og har overhode ingen problemer med det programmet. Hadde NIS 05 før, funket greit den og. Hadde heller ingen problem med å avinstalere den.

MEN har personlig problemer med å respektere Microsoft, så eg håper de får seg en smekk.

Lenke til kommentar

Hva er lettest å avinstallere, et virus eller Nårt'n? Greiere med litt mer lettkjørte programmer som ikke begraver seg så dypt i systemet at man aldri blir kvitt restene av det. Hadde jeg hatt programmeringskunnskaper hadde jeg muligens utviklet AntiSymantec Pro. :D

Ang. saken, vi vet vel hvordan dette kommer til å ende. En av de betaler et millionbeløp, så er alt tilbake til det gamle, uten nevneverdig skade for noen av dem.

Lenke til kommentar
Hva er lettest å avinstallere, et virus eller Nårt'n? Greiere med litt mer lettkjørte programmer som ikke begraver seg så dypt i systemet at man aldri blir kvitt restene av det. Hadde jeg hatt programmeringskunnskaper hadde jeg muligens utviklet AntiSymantec Pro. :D

6145138[/snapback]

Ja for å få vekk Norton Antivirus så må nesten pcen formatéres. Det finnes flere verktøy som skal gjøre det, men få gjør jobben ordentlig.
Lenke til kommentar
Nei blir for dumt å installere Norton for å fjerne virus når programmet i seg selv bruker mer ressurser og gjør mer skade enn de fleste virus.

6137943[/snapback]

 

Ja, det er vel bedre med de som ikke bruker noe form for antivirus og sprer møkka videre til oss andre! Bruker NIS 06 og har overhode ingen problemer med det programmet. Hadde NIS 05 før, funket greit den og. Hadde heller ingen problem med å avinstalere den.

MEN har personlig problemer med å respektere Microsoft, så eg håper de får seg en smekk.

6145085[/snapback]

 

Ja det fins jo bare norton her i verden. Takk og lov for at det ikke stemmer.

Lenke til kommentar

Alle dere som nevner Norton AV/IS bør ta en titt på Symantec sine sider og finne ut litt mer om produktene til Symantec.

 

Striden gjelder kode fra Veritas, som igjen er kjøpt opp av Symantec. Mao. Norton har ingenting med saken å gjøre.

 

At Norton er et bedritent møkkaprogram skal jeg derimot si meg enig i. Resten av produktene til Symantec har jeg derimot god erfaring med. Backup Exec bl.a.

 

(Likevel om det ikke heller er state of the art)

Lenke til kommentar
Hva er lettest å avinstallere, et virus eller Nårt'n? Greiere med litt mer lettkjørte programmer som ikke begraver seg så dypt i systemet at man aldri blir kvitt restene av det. Hadde jeg hatt programmeringskunnskaper hadde jeg muligens utviklet AntiSymantec Pro. :D

6145138[/snapback]

Ja for å få vekk Norton Antivirus så må nesten pcen formatéres. Det finnes flere verktøy som skal gjøre det, men få gjør jobben ordentlig.

6145891[/snapback]

 

Det må man jo egentlig gjøre med virus også, skal man være sikker på å fjerne det, og AV-programmer er generelt for dålrige mot ormer i mine øyne...

 

Hovedproblemet med AV er at folk tror de er sikre når de har det, noe som er laaangt fra sannheten. Når jeg ser folk som klager over at jeg ikke kjører AV når de selv ikke har oppdatert windows og kjører uten brannmur, så blir jeg provosert.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ja, det er vel bedre med de som ikke bruker noe form for antivirus og sprer møkka videre til oss andre! Bruker NIS 06 og har overhode ingen problemer med det programmet. Hadde NIS 05 før, funket greit den og. Hadde heller ingen problem med å avinstalere den.

MEN har personlig problemer med å respektere Microsoft, så eg håper de får seg en smekk.

6145085[/snapback]

 

Kan seriøst ikke mene at du syns det er bedre å bruke Symantec Norton Antivirus som koster 500 - 1000 kr i året, enn å bruke gratisprogrammer som funker enda bedre, og funker på alle maskiner (uansett om du har 1mb ram eller 2gb). For eksempel Ad-Aware. De er ikke akkurat kjent for å fjerne alle virus, men jeg vet at det er mulig å laste ned Ad-Watch som tillegg, å du har sikret deg en ren PC.

 

Mvh

Oscar

Lenke til kommentar

Ja, det er vel bedre med de som ikke bruker noe form for antivirus og sprer møkka videre til oss andre! Bruker NIS 06 og har overhode ingen problemer med det programmet. Hadde NIS 05 før, funket greit den og. Hadde heller ingen problem med å avinstalere den.

MEN har personlig problemer med å respektere Microsoft, så eg håper de får seg en smekk.

6145085[/snapback]

 

Kan seriøst ikke mene at du syns det er bedre å bruke Symantec Norton Antivirus som koster 500 - 1000 kr i året, enn å bruke gratisprogrammer som funker enda bedre, og funker på alle maskiner (uansett om du har 1mb ram eller 2gb). For eksempel Ad-Aware. De er ikke akkurat kjent for å fjerne alle virus, men jeg vet at det er mulig å laste ned Ad-Watch som tillegg, å du har sikret deg en ren PC.

 

Mvh

Oscar

6435262[/snapback]

 

Mener du Ad-aware gir bedre virus-beskyttelse enn et bra komersiellt AV_program?

 

AtW

Lenke til kommentar
Mener du Ad-aware gir bedre virus-beskyttelse enn et bra komersiellt AV_program?

 

AtW

6435444[/snapback]

 

Les hva jeg skriver. Ad-Aware gir ikke antivirus, men Ad-Watch gir det. Jeg har Norton Internet Security 2006, og Ad-Aware Pro med Ad-Watch. Jeg synes at Ad-Aware klarer å holde unna virus bedre en Norton. Jeg har ikke kjøpt noen av desse, de kom med i datapakken. Så jeg mener at Ad-Aware, ved hjelp av Ad-Watch er bedre enn mange kommersielle antivirusprogram, JA!

 

Mvh

OscarOT

Lenke til kommentar
Mener du Ad-aware gir bedre virus-beskyttelse enn et bra komersiellt AV_program?

 

AtW

6435444[/snapback]

 

Les hva jeg skriver. Ad-Aware gir ikke antivirus, men Ad-Watch gir det. Jeg har Norton Internet Security 2006, og Ad-Aware Pro med Ad-Watch. Jeg synes at Ad-Aware klarer å holde unna virus bedre en Norton. Jeg har ikke kjøpt noen av desse, de kom med i datapakken. Så jeg mener at Ad-Aware, ved hjelp av Ad-Watch er bedre enn mange kommersielle antivirusprogram, JA!

 

Mvh

OscarOT

6435480[/snapback]

 

"Kan seriøst ikke mene at du syns det er bedre å bruke Symantec Norton Antivirus som koster 500 - 1000 kr i året, enn å bruke gratisprogrammer som funker enda bedre, og funker på alle maskiner (uansett om du har 1mb ram eller 2gb). For eksempel Ad-Aware. De er ikke akkurat kjent for å fjerne alle virus"

 

Dette er hva du skriver, her skriver du at feks ad-aware fungerer bedre enn Norton AV, så skriver du at ad-aware ikke fjerner alle virus, den naturlig tolkningen av denne setningen er "ad-aware fjerner ikke alle virus, men det er bedre enn Norton AV" (og om du vil ha en helt ren PC kan man i tillegg hente ned Ad-watch) Du bruker Ad-aware som et konkret eksempel på hva som fungerer bedre en norton AV. Så det er fint om du også følger din egen oppfordring, iogmed at jeg synes setningen din ikke klart kommuniserer det du prøvde å si.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ellers vil jeg på den tekniske siden påpeke at ingen av disse er AV-programmer, og sågar bruker samme definisjonsdatabase, så hvorfor skulle Ad-watch ta flere virus en ad-aware?

 

"Ad-Watch is a real-time monitor included in the Ad-Aware SE Plus, Professional and Enterprise packages. Sharing the definition file with Ad-Aware SE,"

 

AtW

Lenke til kommentar
Ellers vil jeg på den tekniske siden påpeke at ingen av disse er AV-programmer, og sågar bruker samme definisjonsdatabase, så hvorfor skulle Ad-watch ta flere virus en ad-aware?

 

"Ad-Watch is a real-time monitor included in the Ad-Aware SE Plus, Professional and Enterprise packages. Sharing the definition file with Ad-Aware SE,"

 

AtW

6435546[/snapback]

Ad-Watch blokker ulovlig aktivitet i bakgrunnen. Jeg har nå testet dette i snart et halvt år, og vil si at jeg har "litt" erfaring med desse programmene.

 

Jeg vet at Ad-Aware Pro ikke er gratis, men jeg fikk det gratis.

 

Og om du vil at jeg skal bli klarere, ok!

 

MIN MENING ER AT AD-AWARE PRO (BUILD 1.06) GIR BEDRE BESKYTTELSE AV PCEN ENN NORTON INTERNETT SECURITY 2006, SÅ FÅR VI SE HVA ANDRE MENER...

Lenke til kommentar
Ellers vil jeg på den tekniske siden påpeke at ingen av disse er AV-programmer, og sågar bruker samme definisjonsdatabase, så hvorfor skulle Ad-watch ta flere virus en ad-aware?

 

"Ad-Watch is a real-time monitor included in the Ad-Aware SE Plus, Professional and Enterprise packages. Sharing the definition file with Ad-Aware SE,"

 

AtW

6435546[/snapback]

Ad-Watch blokker ulovlig aktivitet i bakgrunnen. Jeg har nå testet dette i snart et halvt år, og vil si at jeg har "litt" erfaring med desse programmene.

 

Jeg vet at Ad-Aware Pro ikke er gratis, men jeg fikk det gratis.

 

Og om du vil at jeg skal bli klarere, ok!

 

MIN MENING ER AT AD-AWARE PRO (BUILD 1.06) GIR BEDRE BESKYTTELSE AV PCEN ENN NORTON INTERNETT SECURITY 2006, SÅ FÅR VI SE HVA ANDRE MENER...

6435607[/snapback]

 

Ja, men de burker samme definsisjonsdatabase, så det blir meningsløst å si at Ad-aware ikke tar alle virus, men Ad-watch og ad-aware holder PCen ren, tas ikke viruset av ad-aware, så tas det ei heller av ad-watch.

 

Hva legger du i "testet"? At du her hatt det installert på PCen? Jeg har desverre ikke gjort en grundig test, eller lest grundige tester ac NIS 06, men jeg ville blitt kraftig overrasket om et AV-program gjør en dårligere jobb enn et program som ikke er et AV-program.

 

AtW

Lenke til kommentar
Striden gjelder kode fra Veritas, som igjen er kjøpt opp av Symantec. Mao. Norton har ingenting med saken å gjøre.

 

At Norton er et bedritent møkkaprogram skal jeg derimot si meg enig i. Resten av produktene til Symantec har jeg derimot god erfaring med. Backup Exec bl.a.

 

Skjønner ikke argumentasjonen din. Backup Exec er da også kjøpt opp av Veritas.

Lenke til kommentar

Er ikke Ad-watch mer ment som en popup blokker og brannmur?

Min erfaring med Lavasoft Ad-Aware, er at den er meget bra på spionprogrammer og den type ting. men den har til dags dato ikke funnet og fjernet virus fra min maskin. Noe som NIS har gjort mer enn en gang...på grunn av noen tåpelige nedlastninger fra undertegnede!

Og eg lurer fælt på hvordan hardware.no kan anbefale NIS 06 om det er et ubrukelig program?

Lenke til kommentar
Er ikke Ad-watch mer ment som en popup blokker og brannmur?

Min erfaring med Lavasoft Ad-Aware, er at den er meget bra på spionprogrammer og den type ting. men den har til dags dato ikke funnet og fjernet virus fra min maskin. Noe som NIS har gjort mer enn en gang...på grunn av noen tåpelige nedlastninger fra undertegnede!

Og eg lurer fælt på hvordan hardware.no kan anbefale NIS 06 om det er et ubrukelig program?

6474268[/snapback]

 

Ad-aware fjerner spionvare, det er såvidt meg bekjent hverken en antivirus, eller firewall.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...